torsdag, februari 07, 2013

Tog bilen och drog iväg......

Igår, när jag varit på Korpen och tränat färdigt och fikat, hoppade jag in på Cervera och gjorde lite fynd. 
Blev medlem, så nu ska jag på Kundkortsdag idag!
Får passa på alla erbjudanden och procenter. Och bara till det jag behöver!

Letade sedan efter en känsla. Aj, där var den!
Bilen har inte varit igång på flera veckor.
Kanske skulle testa den, så den inte möglar i garaget, tänkte jag.
Jag bor ju så bra till, att det räcker med cykel eller promenad när jag behöver handla eller göra något. Allt för motion och miljö.

 Men jag åkte ut, som sagt, och drog iväg till Råda.
Det blev en återkoppling till vad jag gjorde förra året, exakt vid denna tidpunkt.
Då var jag svag i fötterna, darrig i knäna och hittade knappt gaspedalen.
Och kameran krånglade, och svetten lackade, ångest......

Här är vägen som Sigge Pusselbit och jag brukade vandra.
Nu var träden rejält snötyngda.

 Ganska så färglöst, men rätt så vackert.
Precis innan jag åkte, var himlen tillfälligt blå, det skulle den ha varit på dessa korten också, då det blir en väldig skillnad.

Här in till höger, brukade vi svänga in, spåret går där. Man kan gå halvmil eller helmil.
Jag gick bara en liten bit, för det var kallt.
Och jag kände Sigges närvaro. Han gick liksom med mig på högra sidan.

Avslutningsvis några hästar på gården. Precis som det brukade vara.
Och du vet, klicka på korten, så blir de större!

Och så vaknade jag till mera snö plus att någon i Atlanta i USA varit inne och försökt klå mitt mailkonto i natt. Så nu har jag fått lite att göra till kaffet....
Usch! Grrr !"#¤%&/()=?!"#¤%&/()=?

Idag är en sådan där grå dag igen. Men jag ska till Cervera och se om jag kan servera. Hitta något. Jag har redan kollat ut vad.

♥ Kärlek ♥

26 kommentarer:

  1. Härliga bilder från fina Råda. Det är vackert där uppe alla årstider.
    Hoppas du hittar nåt kul när du ska shoppa idag.
    Jag väntar på mattor som jag beställt från Jotex. Kommer att bli så bra i min nya hall :)
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det fint uppe i Råda!
      Nu har du kul med din nya lägenhet, det förstår jag.
      Tack detsamma till dig och kram!

      Radera
  2. Hej - härlig utflykt :)
    Hoppas du hittar ditt fynd på Cervera
    Kram så här på torsdagen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas också. Har suttit här och reparerat min dator nu.... Kram

      Radera
  3. Vackra vinterbilder! Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, tack, det är som det är - VINTER!
      Kram♥

      Radera
  4. Svar
    1. Ska snart iväg, har strulat med datorn och rensat hela morgonen.... bä.
      Kram

      Radera
  5. Visserligen lyser snön upp, och det kan vara riktigt vackert.
    Men nej, nu är vi trötta på denna årstid

    Ha en fortsatt bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. NU iväg...... tack och hej! Snön är vit eller gråvit och himlen mulen. Bättre med grönska.

      Radera
  6. Man längtar ju efter värmen och våren, men dina vinterbilder är väldigt vackra!
    Det är verkligen full fart på dig. Hoppas att du hittar det du söker på Cervera.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, visst gör man. Nu är jag på fina bibblan och läser M-Magasin. Kram

      Radera
  7. Mysig väg <3 Mysigt att du fick ta en promenad med Sigge!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, och han känns av i naturen, jag vet. Kramar♥

      Radera
  8. Vackra vinterbilder. Många minnen kan jag förstå, det känns.

    Vi har det likadant med vår bil, den måste ut och luftas ibland. Står för det mesta, eftersom vi också har nära till så mycket.

    "Försökt att klå mitt mail konto". Jag förstår ingenting.
    Sköt om dig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klå mitt konto. Jo, någon i Amerika hade försökt logga in på mitt mailkonto, men Google stoppade detta och då fick jag rensa och göra om en massa.
      Kram!

      Radera
  9. Det var vackra vinterbilder som du har fotat.

    KrameLuttarFinaGreddisFotografen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Kaisa!

      KrameLuttarFrånCyklistenTvåGgrOmIdag♥

      Radera
  10. Fina bilder som du har tagit!
    Våran bil kan stå i garaget länge pga att vi promenerar till affärerna osv.
    Hur märkte du att någon har försökt att ta ditt mailkonto?

    Ha en bra dag!
    Kramis ♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick ett mail från Google, som var skickat i natt.
      Tack detsamma, nu har jag varit ute igen! Kram♥

      Radera
  11. Hoppas du hittade något, jättefina bilder var det. Men kapade konton är inget roligt :( fick min mail kapad för några år sedan, obehagligt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaadå, jag hittade!
      Nu blev inte min mail kapad, för den hann att bli stoppad av Google. Men jag fick ju ändra om allt. Merarbete.
      Kram

      Radera
  12. Vilken vacker vinterväg! När vintern ser ut så är den toppen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl så vinter ska vara egentligen.
      Kram

      Radera
  13. Vackra bilder♥ vackert med all snö, alla årstider har sin charm, fast just nu längtar jag till vår och sommar ;)

    Hoppas du gjorde några fynd!! :)

    Kram på dej♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, fina fynd, gjorde jag! PRECIS vad jag ville ha. Med kvalitet.
      Kram♥

      Radera