torsdag, februari 28, 2013

Tacksam för nytt projekt!

Jatack, jag behöver det.
Något att fila på.

Vandringen i Spanien är ju avverkad.
Man kan vandra till Trondheim också, vi pratade om det vid kaffepausen på sångövningen i måndags. Det pågår ju pilgrimsvandringar lite här och var, nytt för vår bygd här är en vandring ut till Läckö och sedan med båt ut till Lurö och vandra runt där. Fast det har jag redan gjort för flera år sedan.....

Nej, hit med en trollstav!

Vad kan jag förvänta mig av mitt liv framöver?

Ibland lägger jag in autopiloten, för det jag kan, det kan jag automatiskt. Så har jag öppet för nya givar och tacksamheter.

Igår var jag inte på någon styrketräning. Jag hade ont i båda mina armar. Så de fick vila och jag tränade benen per cykel i stället. Åkte till Stick-Caféet på Pensionärsföreningen och sedan tog jag AllsångsKul i ett svep. Vi sjöng på en för oss ny sång, nämligen "Strövtåg i Hembygden", inte ny för mig, för jag har spelat den massor.

Och jag kände mig lycklig för en stund. Och att känna lycka är att betrakta som ett stort under.

Idag tar jag igen mig. En stund. Tacksam för det.

24 kommentarer:


  1. Vandra till Trondheim? Hm.... Det låter långt, ca 130 mil, hum hum hum..... : )

    Har du gjort något extra med armarna?

    Idag är det lika fint väder här som i går, får se vad jag hittar på, men ut det skall jag.....

    KrameLuttarFörsökStretchaArmarnaLiteFörsiktigt❤❤❤



    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade nog inte tänkt Trondheim, heller... Har aldrig varit där, men för långt.
      Jag har varit ute i vårvädret, skönt!

      KrameLuttarVillHaBortVintern♥

      Radera
  2. Man behöver ha något att se fram emot så jag gillar projekt. Att gå till Trondheim låter inte riktigt lika spännande som din senaste "lilla promenad", men är säkert kul det med :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är beroende av små eller stora projekt. Nej, Trondheim är värre än HELA Caminon från Frankrike och neröver.... ;)

      Radera
  3. Solen skiner, terrassdörren står öppen och talgoxar och blåmesar håller pipkonsert, då blir jag lycklig!

    Ha en skön dag och återhämta dig efter alla aktiviteter!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hörde fågelkvitter idag också, härligt! Och snön smälter och det blir mera bart på cykelvägarna.
      Jag återhämtar mig, har en kålpudding i ugnen! Kram!

      Radera
  4. Du får väl fundera på vad nästa projekt kan bli. Har inga direkta idéer...

    Ha en skön dag i dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det värker nog fram här snart, gnuggar geniknölarna för fullt.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Ta en tur ner till Landskrona och ut på Ven hyr en cykel njut!Finns massor av slott och sevärdheter i Skåne i närheten av Ljungbyhed finns Skäralidsravinen mycket vackert finns en skog med många ha av enar som är upp till 30 meter höga osv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, men just där var min väninna och jag i somras och faktiskt cyklade på Ven, underbart!
      Skåne, ja....

      Radera
  6. Jag har sonen I Trondheim, han har visat kort på Nidarosdomen..den hade jag själv gärna åkt och sett, jag och mina byggnader :)
    Tror det kommer till en vad man vill göra..så länge man är öppen.
    Kram ♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du det? Min yngsta dotter har varit inne i den domen. Jag har det inte.
      Ja, absolut, det mesta kommer till en om man har ett öppet sinne. Kram♥♥

      Radera
  7. Ha en skön dag,,,,,,Kram ♥♥

    SvaraRadera
  8. Att känna lycka är ett under. Verkligen! Glad för din skull! Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har kommit på mig med det, känner faktiskt riktig lycka ibland, en stund. Sedan försvinner det. Kram♥

      Radera
  9. Kommer in med en stor torsdags kram till dig! från mig! kram

    SvaraRadera
  10. Så var denna dag snart över, och vad har jag hunnit med hemma?
    Det hjälps inte att jag bara är 3 timma rpå min åtgärd, och är hemma runt kl 12. Det är int ejobbigt där, men jag har noll energi när jag kommer hem

    Önskar dig en bra kväll
    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ätit gott, degat vid TV... min energi är blandad. Humöret gott. Ha det bra!

      Radera
  11. Det finns hur många vandringar som helst att göra - kom igen nu Gerd!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så BRA att du peppar mig! Men, vem har sagt att jag ska vandra? Har jag? Kanske - kanske inte....

      Radera
  12. Gillar dom där orden: Lycka är att betrakta som ett stort under. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att få känna lycka är inte allom förunnat. Om än så för en liten stund. Kram!

      Radera