fredag, februari 22, 2013

Silvermåne över bergen - Cool Candys, Lidköping



Sorry, något Cool Candys hittade jag inte till denna silvermåne, låten är ju egentligen deras, får "duga" med Freddys Orkester. Denna sången "Silvermåne över bergen" har jag i mitt Allsångskulhäfte. Den sjöng vi på i onsdags.

Visst var de bra, Cool Candys! Minns du dem, och hågar du några andra låtar med dem?

Idag är det fredag och då kan vi väl ta en svängom? För min del blir det här hemma hos mig och Inga. Ingalunda. Men i morgon, då händer det saker! Då ska jag träffa min Idol. Sug på den, ni som inte har mig på Facebook!

Förresten så var jag på Biblioteket igår och läste M-Magasin. Det var en artikel om Årets Mappie (mappie - den nya generationens 50+ som vet vad hon vill) nämligen Carin Mannheimer. Hon uttryckte, precis det som jag tycker och gör, nämligen ett aktivt panschis-liv efter jobbkarriären. Om man lever ensam, se om Sociala medier, Facebook, dejtingsidor, värna om vännerna och var med i olika arrangemang, res! 

Dottern Anna brukar jag lyssna på ibland i radioprogrammet "Mannheimer och Tengby". Fart och fläkt.

Är man frisk, när man går i pension, och innan har jobbat hårt, är det inte bra för kroppen att köra med soffhäng. 

Men fem minuter på maten, är helt i sin ordning.

Och idag vaknade jag till 10 minusgrader, det är rysligt! Men det hindrar inte mig. 

Finns inga hinder, bara möjligheter.
Crea Diem! ♥

34 kommentarer:

  1. Cool Candys EVIGT förknippade med Muckartwist .... trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säger du det, så är det så!
      Trevlig helg tbx!

      Radera
  2. Kallt här också! inatt -9. Brrr!
    Nu håller de så sakteliga på att stiga igen, i skrivande stund endast -4.
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu 11 minus här, brrrr...... Kramiz

      Radera
  3. Cool candys var bland mina första idoler! härligt att höra musik på morgon kvisten! din stora idol? oh så spännande! Vem är det? minns du gillade scotts!? e det snyggingen där? ja Gerd lägg till mig jätte gärna det var därför jag gick in till dig i går och provade! Hoppas du hittar den...jag och teknik går inte i hop. haha kram alla ni gamla expressen vänner är välkomna dit. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mina idoler har skiftat under åren (och du kom ihåg att jag gillade Scotts, inte dåligt...), men nu är det en modell ä, fast inte så gammal ändå. Han är samma årtal som mig och Kungen!
      Ge dig till tåls tills i morgon!
      Din blogg hittade jag tidigt i morse, har kommenterat där också och nu är du tillagd i min lista. Kram.

      Radera
  4. Vad duktig du är! Kan du skriva ner /länka adressen till mig? hos mig? jag höll på hela kvällen i går...fattade inte och kunde inte? du ser tar 100 år för mig. kram och tack på förhand

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag gjort nu, så nu har du nog tjänat en och annan 10-öring, hihi.....
      Vassego! Kram.

      Radera
  5. Du får göra nåt riktigt skoj på lördag :)) Ska inte avslöja vem du får nöjet att se eller träffa här i kommentaren, men jag vet ju så klart vem det är, hi hi... Ha det bara bäst! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut. Jag längtar! Kram ♥

      Radera
  6. Blir lite full i skratt när jag läser det du skriver om Cool Candys. Har man som jag och flera gjort lumpen då känner man väl till låten, muckartwist. Vet inte hur många gånger man hört den låten, men det svänger onekligen bra om den. Väcker en del minnen till liv när jag tänker på den, fantastisk kul tid i mitt liv.
    Ha det bäst min vän! Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Tony, JAG har ju inte muckat, även om jag var lotta vid ett par tillfällen *skratt* ... Roligt att det är flera kända orkestrar från just Lidköping, tycker jag!
      Kram!

      Radera
  7. Cool Candys minns jag bara namnet på, inga låtar.
    Nej men, VEM är det du ska träffa imorgon? *nyfiken* Har inte en aning.
    Jag tänker lite som så här, att visst är det bra med ett aktivt liv, men om det stressar en så måste det vara bättre att ta det lugnt. Don efter person.
    Önskar dig en trevlig fredag! Kramar! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Piedra, du får kolla FB, där står det ju vem jag ska höra/se, du har ju t.o.m. kommenterat!
      Aktivt liv, menas för den som orkar, och varit aktiv i arbetslivet tidigare, inget annat. Jag tycker mig ha förklarat det? Självklart don efter person. Trevlig fredag till dig också och en stor kram♥

      Radera
    2. Skyller på mitt extremt dåliga minne. Jag visste ju egentligen.

      Förlåt mitt tjat! Det har egentligen ingenting att göra med det du skrivet, utan det handlar egentligen om min önskan att vara frisk, kunna arbeta och att kunna vara så aktiv som jag vill.

      Kram igen! ♥

      Radera
    3. Det gör inget, Piedra, du får gärna "tjata" för jag vet att du applicerar en önskan på dig själv och känner att du inte fixar det.

      Och jag vet, att du vet, att det JAG skriver om mig själv, är MIN sanning, inget som andra behöver ta efter. Stor kram! ♥

      Radera
  8. Tack snälla! skall försöka mig på att länka er nu med där. på bloggplatsen tog det 2½ år utan att jag lärde mig knappt.. hoppas det går fortare här. hehe tack ännu en gång kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vassego igen! En får sträva, vettu. Du fixar´t! Kram

      Radera
  9. Tittar in och önskar dig en bra fredag.
    Ganska kallt ute idag, cirka -4, så idag blir det lite hemarbete.

    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kallt ute. Jag har dragit på det hela, med hopp om lite varmare, för jag ska ut, det är medlemsrea på Iittala (Rörstrands).
      Kram

      Radera
  10. Din entusiasm är verkligen härlig på alla vis! Jag har inte lyckats hitta dig på FB så jag får väl ge mig till tåls tills i morgon ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! Då mår jag som bäst!
      Kram♥

      Radera
  11. Hej Greddisen..Inga latmaskar på den här sidan hehe..Och nu skall man ju jobba tills man dör oxå..Det är skönt att du hittar roliga ting att sysselsätta dig med..Idag är en riktig tygdag.;)...Blessings ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lastmaskarna är nog uppätna, fniss.... Men du, det där att jobba så länge, det behöver vi inte bekymra oss om, det får andra sköta. Du sköter tygerna och jag sköter allt det jag håller på med, ja jag vet vad jag gör, det står i almanackan, Blessing in the Storm, på dig♥ (Den är så fin den sången).

      Radera
  12. Konditionen; Den går fort ner, men det är ett himlade tjo att få upp flåset igen.
    Vilket härligt väder det är nu. Vi var på våran dagliga promenad. Solen sken och fåglarna kvittrade. Kan det blir bättre?

    Önskar dig en fin dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara lite sol här, så det kan bli bättre, men det kommer! ♫♪
      Har dock varit ute och cyklat, får hålla tungan rätt i mun, lite halkigt i de där isvalkarna.
      Tack och kram! ♥

      Radera

  13. Usch det blir kladdigt det där med att vila på maten! :))

    KrameLuttarIKvällSkallJagTittaPåLenaPhilipsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det får jag låta bli, att ligga på maten! Ja, Lena Ph blir nog bra! Ska se det också!

      KrameLuttarHärligtMedFredagÄndåFastEvigledig♥

      Radera
  14. Jag var Dansbands nörd som ung (inte nu) men lite nostalgi skadar inte ;) visst vet jag vilka dom var, har nog någon LP i skiv högen *skratt*
    Fick lov att avbryta här & kika in på Facebook för jag blev sååå nyfiken!! -ååååå vilken fantastisk stund ni kommer få♥

    När jag lade ut en filmsnutt på bloggen förut, & filmade hallen & rummet & visade alla tavlorna, då spelades en av hans låtar i bakgrunden -Kärleken vet- en av dom finaste låtar som gjorts i hela världen♥

    Fredags kram finaste Gerd♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har nu lyssnat på Kärleken vet. Hittade den på Spotify, finns inte på Youtube. Vacker!
      Väntar på i morgon!
      Fredagskram till finaste Lena från Gerd♥

      Radera
  15. Cool Candys... Det ringer en klocka, men jag kan inte komma på nån låt.
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du har ju bott utomlands rätt länge... kram.

      Radera
  16. Blev nostalgisk nu. Hoppas du får det mysigt i morgon, det är du värd. ♥ Kram go´aste vännen och trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack goaste nostalgiska Rozie! Jag ska ordna en myskväll te môra, jag lôvar!
      Kram du goaste vännen♥
      Ja, jag skriver goaste till flera, men ni är de goaste♥

      Radera