måndag, februari 11, 2013

Reslust

Ja, reslust har jag nästan alltid.
Här är en ögonblicksbild från min tågresa hem med Kinnekulletåget.

Vissa turer går direkt mellan Örebro och Göteborg utan byten och således kan jag stiga på och av i Lidköping och sitta bekvämt och skönt hela vägen.

Så icke idag. Idag strulade det. Tågbyte i Mariestad. Som jag inte uppfattade förrän i sista minuten. Men av, kom jag och på kom jag igen. I sista momangen. Strul med kontoladdningen, så när jag klev av här hemma hade de dragit en hundralapp för mycket. Men det har Västtrafik lovat ordna för mig.

Landskapet utanför var tämligen intetsägande. Vitt och gråsvarta träd och en massa skog är inget skönt att vila blicken på. Dock tittar jag alltid till lite extra när tåget kör över Kinnekulle. Där har vi Filsbäck, Källby, Råbäck, Blomberg, Trolmen, Hällekis och Österäng. Det är mina och Pusselbits områden, där vi vandrat, åkt bil och t.o.m. hann vi med att bocka av vår att-göra-lista med "åka tåg till Mariestad".

Nu skiner solen, jag sitter här hemma vid den stationära datorn. Har köpt mig liten teknisk pryl, som jag ska börja använda lite mera. Känner mig glad och upprymd och till kvällen är det Gospel övning.

Så har jag fått ett uppdrag av Rozie, som jag blev väldigt stolt över, och som jag ska jobba med. Återkommer med det och önskar alla en fortsatt fin måndag!

10 kommentarer:

  1. Vad då för teknisk pryl? Jag är förstås nyfiken som alltid...

    Såg inne hos Rozie att du fått ett uppdrag. Gratulerar till utmärkelsen!

    Jag har inte rest på så länge så jag skulle säkert hamna på fel tåg eller nå't.

    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejhej! Solen skiner och här sitter jag bland uppackade resväskor....
      Det är konstigt, det är kul att packa och ge sig iväg, men sedan.... plocka upp och sortera till tvätt och... mindre kul.
      Kram♥

      Radera
  2. Välkommen hem fina greddisen!

    KrameLuttarMedKärlekOchGlädje

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina Kaisa!
      KrameLuttarMedKärlekOchSol♥

      Radera
  3. Skönast när man slipper att byta tåg men i bland går det inte att undvika. Då vill man i alla fall att det ska gå smidigt!

    Kram och lycka till med ditt uppdrag♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, detta var inte smidigt. Men det löser sig.
      Kram och tack!♥

      Radera
  4. Skönt att du är hemma igen ♥ Kramelikramen, go´ing!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jatack, och jag har hunnit med mycket idag! Kram♥

      Radera
  5. Kul för dig att du har en uppskattad blogg ♥ ♥ ♥ Ska bli roligt att läsa 8 saker om dig själv. Kram ♥ ♥ ♥


    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska få läsa lite senare, jag ska jobba färdigt med dagens blogg! Kram ♥ ♥ ♥

      Radera