söndag, februari 17, 2013

Köksredskap - på allmän begäran

Jag skrev tidigare om mina "fynd" på Cervera och några var intresserade av vad det var för något som jag köpt.

Detta är apelsinskalaren. Jag tog en bild från nätet, den finns i flera färger, jag har en grön och skön. Lite mer exklusiv än de tidigare som jag haft, det var enkla blå i plast, jag tror de finns att få tag i också. Jag har haft en gul mojäng från Tupperware tidigare också.

Denna universalvisp är helt sagolik, jag lovar! Den tror att den heter Optimal. Den passar till så mycket. Helt enkelt allround.

Ljuslyktan är gjord av Mats Jonasson i Målerås. Den heter Elddans och är sagolikt vacker. Gjord i kristall och rätt dyrbar, men jag fick bra rabatt och då kunde jag passa på, roligt att äga en sådan pjäs.

Så är jag då snart beredd att dra iväg hemöver med bussen igen. Jag är tidvis en flitig Västtrafik-åkare, tycker det är billigt och bra med kontoladdning, men - man får se upp med in- och utloggning!

En God Söndag med allra bästa kramar från mig! ♥ ♥ ♥

24 kommentarer:


  1. Trevlig resa hemåt...

    Jag skalar mina apelsiner med mina naglar, har jag inga så går jag in till grannen och ber dem skala, hi hi hi, skojjar...

    KrameLuttarLättsammaOchKärleksFulla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag förbereder nu.
      KrameLuttarKärlek

      Radera
  2. Så bra, då fick jag se apelsinskalaren, det var en ny grej, för mig.
    Jag har alltid skalat apelsinerna "för hand" och har inte trott att det fanns någon sådan liten pryl. Är ju en så´n som äter mycket med apelsiner. Jättegott och nyttigt.
    Hur vet du att vispen tror att den heter Optimal? Den ser inte riktigt ut som en visp.
    Hoppas att du får en fin resa hemåt.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stod så på bruksanvisningen. Man har den till allt möjligt.
      Kram!

      Radera
  3. Önskar dig det samma!

    Kram

    SvaraRadera
  4. En enkel gul apelsinskalare har jag här i lådan. Vispen ser kul ut.

    Önskar dig en riktigt skön och fin söndag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vispen är toppen till mycket, tack och kram<3

      Radera
  5. Önskar dig en skön Söndag! Plus stor kram

    SvaraRadera
  6. Mycket vacker lykta! Jag har den enkla, plastiga varianten på apelsinskalare, men jag lyckas inte skala apelsiner ens med hjälp av den. Kram! ♥

    SvaraRadera
  7. Det är så bra med rejäla köksredskap som gör det enklare att jobba i köket :)) när man lagar mat, bakar eller gör nåt som att skala frukt å så..."ler" Ha det bäst! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det bästa, det lärde mig redan Pusselbit på den tiden *ler* och nu fortsätter jag i samma anda!
      Ha det gott,kram♥ Hemma nu.

      Radera
  8. Ljuslyktan var fin tycker jag! jag älskar ljuslyktor i alla former och sådana man kan lägga i värmeljus! har en liten samling...det och änglar är min passion.
    Jag hoppas att du haft en fin helg och att din forsättning på söndagen blir bra! så skall det låta i kväll.. kul.
    kram fina du

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ljuslyktan är helt suveränt vacker!
      Jag är hemkommen och det är alltid lite pyssel då, men allt är bra! Kram du fina tbx!

      Radera
  9. Önskar dig en trevlig kväll
    Vet inte var denna dag tog vägen, men är trött pga att någon granne väckte mig med musik 01.45

    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi kom hem kl 02 och jag vaknade av mig själv 03 och låg vaken till 04.30, gick upp 08. Så jag är också trött - och så efter resan och snöovädret hem..... men kvällen får bli trevlig ändå! Kram

      Radera
  10. Jag skickade lite snö till dig, det gjorde väl inget? Fniss.
    Cirka 1 månad till, sen borde snön vara här.

    Kolla denna länk på Youtube - http://youtu.be/4Xar8lZNGCk
    Om den inte funkar, sök på kaffe och bullar.

    Jag tror att även du kommer att gilla vad du ser (eller hör)

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, länken funkade, och kaffet funkar, men inte mazarinen eller gottepåsen, hihi..... vill ha apelsin istf mazarin! Kram

      Radera
    2. Jag är inget kakmonster, men ibland kan det var gott med något sött till världens godaste dryck

      Radera
  11. Fiffiga prylar! =)

    Bloggsvar: Pensionärer har ju rätt till bostadsbidrag, fast alla vet inte om det, har jag hört! Kolla, vet ja!

    Kramelikramen, go´aste vännen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det!
      Jodå, jag vet att pensionärer KAN ha rätt till bostadstillägg, inte alla. Jag har kollat.
      Kramelikramen, goaste du! ♥

      Radera
    2. OK! ;-)Kramelikramen ♥ Go´aste

      Radera