lördag, februari 16, 2013

iPad 4

God morgon, goda vänner! Nu är jag här, och inte där!

Igår tog jag Paddan under armen och åkte till min väninna i Uddevalla.
Jag tyckte jag ville visa mitt senaste nytillskott.

När jag var i Örebro skrev jag någonting om att katten Siri hade något att upptäcka. Det var alla papper och kartonger från iPad. 

Jag har länge haft i tankarna att byta ut min fina röda Mini PC, som slöat till något, till en snabb surfplatta. Och nu valde jag Apple, har aldrig haft detta förut, det är ett helt annat tänk. Men, jag är väl bildbar, menade jag, så - kör i vind!
Och - för att underlätta, så köpte jag ett tangentbord till plattan.

Jag vet inte vad vi hittar på idag lördag, igår hade vi det trivsamt med god hemmalagad mat och ett glas vin och lite TV.

Vi hade tänkt oss ut på galej som idag, det var karneval någonstans, men det visade sig vara för ungdomar upp till 30 år, och där platsar inte vi, hihi... ...baskat, också!

Ha en trevlig lördag, rosor - kärlek - kram!

20 kommentarer:

  1. :)))))
    Den kommer du ha mycket kul med..tror jag, och jag tror du gjort helt rätt. Hört flera som bytt ut datorn mot plattor.
    Ha en trevlig Lördag med väninnan.
    Kram ♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir till att lära om!
      Tack, vi har varit ute och ruschat i affärer, kram <3

      Radera
  2. Så kul med en padda!
    Den kommer du säkert att ha mycket roligt med.

    Önskar dig en riktigt trevlig lördag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det, just nu lite speciellt, får lära om!
      Tack, vi har fullt upp, så kul. Kram och jag är hos Ingrid

      Radera
  3. En Ipad är ju lätt och smidig att ta med var som helst. Och lätt att använda också har jag hört... En sån skulle jag också vilja ha ☺ Ha så skoj hos Väninnan ♥ ♥ ♥ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en surfplatta är inte så dum, men jag är van vid XP och Windows 7 och Android och detta Apple är helt annorlunda. Vi roar oss kungligt.... kram <3

      Radera
  4. Hua, jag tillhör de som är anti mot Apple´s produkter.
    Tur att smaken är som baken.
    Min laptop (HP) har slöat till ordentligt. Så nu gäller det att spara så jag kan köpa en ny

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit anti mot Apple, men denna tabletten är så fräsch. Hoppas den blir bra. Kram

      Radera
  5. Är de inte dyra de där paddorna? Apples produkter brukar ju vara rusktigt dyra. Men bra. Datorerna är i alla fall mycket bättre än PC:arna. Så mycket vet jag. Ha så skoj med din nya leksak! ☺ Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, de är de dyraste, jag vet, men tror det är stor kvalitet. Detta blir en investering som jag gör, tänker framåt!
      Kram <3

      Radera
  6. Jag vet att du kommer att få mycket skoj med denna.... Mysig helg på dig hos väninnan.

    KrameLuttarMedKärlek

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det, Kaisa! Du kanske har en sådan själv?

      KrameLuttarNuSkaViUtIgen<3

      Radera
  7. Jag är nöjd med min och jag tycker att paddan är väldigt lättanvänd. Men ersätter en dator tycker jag inte att den gör. Inte i dagsläget...

    Ha en fin lördagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant med synpunkter! Just nu knappar jag på mobilen. Ut på äventyr!

      Kr:am

      Radera
  8. ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ Ha en fin lördagskväll!

    SvaraRadera
  9. Mmmm min svägerska fyllde 50 i sommras & fick av min bror en Appel Surfplatta, gissa om jag var avis ;) en rosa & så kul att leka med! hi hi..
    Jag önskade ju mej en stoooor Dalahäst när jag nyss fyllde, fast jag hade gärna önskat en bärbad dator eller en sån där telefon med dator i... fast dom blir ju gamla tänkte jag, en häst har jag kvar hela livet & den står så jag ser den var dag, & den gör mej glad var dag åxå♥
    Ska köpa en Triss & hoppas på tur! å andra sidan är väl inte den risken så stor fniss... så jag får sitta fast här i datarummet & harva & ha kvar min uråldriga mobil ;)

    Kram & fin kväll♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gäller att välja, häst eller Apple, fniss... men du är ju glad åt hästen!
      Kramkram<3

      Radera
  10. Ni skulle ha testat. Du ser ju inte ut att vara en dag över 29 :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack *niger* hihi.... Nejmen vi var ute på´t fast i Strömstad. Kram

      Radera