onsdag, februari 20, 2013

Idag ska jag leva allt jag kan

Detta läste jag i tidningen Nära.

"Bara för idag så ska jag le så mycket jag bara kan. Jag ska lyssna mer än jag pratar.
Och när jag lyssnar ska jag se och känna in den andra utan att lämna mig själv."

Det blir väl bra på Senior Styrketräningen, nu tidigt på morgonen? Det är så skönt att gå dit och känna mig "yngst", haha! För inte vill jag bli gammal sååå... men jag tränar inte för att bli yngre, jag tränar för att bli äldre. Ett långt skönt liv.

Sedan sjunger jag för att bibehålla lungornas kraft! Det är AllsångsKul till kvällen.
Nu får jag snart rusa! Först lite frulle, bara.....
Cykelhoj, ohoj! Minus ute, förmodligen glashalt.

Full fart och kläm, puss och kram! 
Kärlek varm!

24 kommentarer:

  1. Oj vilken rivstart på dagen ha det BÄST vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är inte riktigt iväg än, men frukost väntar mig, och snart, mycket snart är jag iväg! För tidigt för mig, egentligen......

      Radera
  2. Efter att vi har flyttat ska jag försöka hitta en kör att sjunga i. Tror att det skulle vara bra för mina astmatiska lungor. Kloka ord det där med att lyssna. Kramar! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det, absolut! Faktiskt bra det där med lungornas kraft. Kram ♥ ♥ ♥

      Radera
  3. God morgon!
    Då önskar jag dej en underbar dag!
    Kramiz

    SvaraRadera

  4. Vilken energi, wow.....

    KrameLuttarFriskaFläkten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes! Hemma igen efter skönt arbetspass hos Korpen!
      KrameLuttarSköntRöraPåSig♥

      Radera
  5. Klokt..lyssna kan vara guld värt, för en annan människa.
    Jag har kraxat lite hemma =) och har kommit på att, jag har inte den lusten längre att sjunga, men jag förstår hur du känner ;) man ändrar sig med åren, skriva ger mej det idag.
    Ha en toppendag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar försöka lyssna in, alltid. Ja, skriva är underbart. Finns många bra saker att göra bara man får fatt på dem!
      Kram

      Radera
  6. Vilken vacker överskrift :)

    Önskar dej en fin fin dag!♥ Carpe Diem♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det! Och jag både Crea och Carpe Diem idag! Kram♥

      Radera
  7. Gerd, du borde ta det lugnare. Eller du kanske inte hade tänkt leva så många år till?

    Önskar dig en fortsatt bra dag
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lugn och fin, lugn som en filbunke.
      Önskar dig också en fortsatt bra dag! Kram.

      Radera
  8. Helt rätt inställning! bara du hinner andas mellan varven ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du också, undrar?
      Jag har nog inte fattat, men inte stressar jag? Andas för fullt..... Trivs.
      Kram

      Radera
  9. Hoppas du haft en bra dag,,,kram,kram,,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills har dagen varit bra, jag har varit ute två gånger och snart väntar den tredje, den till sången. Kramkram. Jag trivs ute.

      Radera
  10. Min klantighet fortsätter även i kväll.
    Skrev förut här hos dig och lyckades trixa bort det, fel knapp.
    Jag tycker att du är duktig som går och styrketränar, det är mer än jag gör. Sjunger, det gör jag däremot, känns mycket roligt och nyttigt.
    Hoppas att det inte var för halt då du cyklade iväg i morse. Här hos oss är det halt. Det var en man som halkade och ramlade precis bredvid mig i förmiddags. (Dock inte mysingen)
    Ha det bra.
    Varm kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste om ditt missöde, fy vad retligt!
      Jag känner att min kropp vill ha träning, så enkelt är det.
      Jag har cyklat igen, nu till kvällen, var på Allsångskul. Bitvis ledde jag cykeln, jättehalt.
      Kram♥

      Radera
  11. Minns att jag sa till en manlig vän en gång...man kan le mot alla man möter....han trodde jag var tokig...sedan provade han ändå....och när jag frågade hur det kändes ,för visst fick han ett leende tillbaka...så sa han..Jag blev glad. Detta är ett väldigt trevligt sätt att bli glad på!! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomen, visst är det! Jag brukar pröva på de gamla tanterna här i omgivningen, de ler så stort tillbaka! Att alltid titta förbi någon i området kan ju uppfattas som om personen är osynlig för mig. Kramen♥

      Radera