fredag, februari 08, 2013

Gullesnuttar

Godmorgon, finaste du! ♥

Är det inte en alldeles ljuvlig bild, så säg? Nu är den norpad från nätet, men jag ska faktiskt besöka två vackra katter idag, och speciellt katternas husse och matte. Husse är lillsonen min.

Det känns liksom "på tiden" att äntra Kinnekulletåget och dra iväg utan byte upp till Gnällbältet.
Det går ju så smidigt och jag kan lugnt sitta och läsa en bok, medan lokföraren ser till att jag kommer säkert fram. Om det nu inte krånglar för all snön som fallit ner igen, suck....

Jag har t.o.m. köpt en boklampa, ifall det skulle vara för mörkt omkring mig. Fiffig grej.
Nu har jag gått igenom alla nyheter i tidningsblaskorna. Det är det gamla vanliga om trafiken - snöoväder, åpna politiker - vissa drar utomlands med sina miljoner, och så har vi alla varningar om skräpmaten. Är inte detta färdigtuggat snart?

Lockas att citera en präst, som med sin fru gick hela 80 mil långa pilgrimsvandringen i höstas: 
"Alla dieter, släng dem i väggen, gå Caminon!" 
Han hade minskat ett rejält omfång om magen.....

Trevlig Fredag! Ta hand om dig, fina. Jag sitter en stund här vid datorn, sedan drar jag.

♥ Kärlek

29 kommentarer:

  1. Önskar dig en trevlig tågresa till sonen...
    Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina du! Och kram ♥ ♥ ♥

      Radera

  2. God tur och fredagsKrameLuttarPåGreddisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det, KaisaKrumeLurKram♥

      Radera
  3. Det lät så mysigt, sitta i lugn och ro..läsa..fara iväg nånstans.
    Ha det bäst hos sonen ;)
    Kram ♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så mysigt. Kram ♥♥

      Radera
  4. Hoppas att det ska gå som på räls då ;-) Ha en härlig fredag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Katterna är jättesöta!
    Det var smart köpt av dig, den där boklampan!
    Prästen hade så rätt i sitt uttal.

    Önskar dig en trevlig och fin resa!
    Ha det bäst!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina rader och ha det bäst du med, kram♥

      Radera
  6. Så sant! Mysko dieter behövs inte, inte heller operationer. Det handlar helt enkelt bara om kalori in, kalori ut och rör man på sej så kan man äta lite mer. Ha en fin dag med katter och familj :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det, Marlene, jag gläder mig åt resan som jag snart ska gå på. Klockan tickar...

      Radera
  7. Hoppas att snön inte ställer till det för dig idag!

    Här ska det bli mellan 10 och 15 cm snö enligt SMHI,så jag störtade mig iväg med bilen redan vid halvniotiden och då var det inga problem alls, men nu tar snöandet till.
    Resten av dagen blir jag nog inne.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det ska nog gå bra, får vi hoppas. Det verkar inte vara någon mer snö på gång.
      Kram♥

      Radera
  8. Tittar in och önskar dig en bra dag.
    Jag kommer inte att sitta långa stunder här idag, tänkte vara lite kreativ på andra sätt.
    Men jag ska prestera ett inlägg senare som jag hoppas faller damen i smaken

    Nu är kaffet slut, dags för vila
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan nog inte läsa det då. För när jag sitter på tåget, kan jag bara läsa mitt eget i mobilen. Men det finns dagar senare......
      Tack, och nu skiner solen och jag stänger resväskan strax och stövlar iväg..... kram

      Radera
    2. Bästa vännina (för jag tror inte att vi kallar dig för min ovän, eller hur?)

      Jag vet att du ofta är på resande fot, och jag begär inte att du ska kommentera mina inlägg blixtrande snabbt.
      Du, liksom jag, kommenterar när vi har tid, ork och lust

      kram

      Radera
    3. Bästa dig! Det var en test. Jag ville se om det funkade och skojade... Kram

      Radera
    4. oavsett vad du gjorde igår eller inte, så spelar det ingen roll.
      Jag menar, du behöver inte svara med en gång

      Have a nice day

      Radera
    5. I din senaste kommentar hos mig står det att du satt på ett skakigt tåg när du läste vad jag hade skrivit

      Ha en fortsatt bra dag

      Radera
    6. Jo, men så var det ju också! Då. Nu är jag hos min yngste son och svärdotter och jag använder bara mobilen.

      Radera
  9. Ja, det var verkligen en härlig bild av katterna :)
    Önskar dig det bästa av den här helgen. Stor kram och var rädd om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svarar dig Tony från ett varmt tåg, där snön yr utanför! Sååå mycket snö! Kram

      Radera
  10. Mysigt att åka tåg! jag gillar det jätte mycket. hoppas du får en jätte fin helg. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det får jag är redan här och klappar två fina missar. Kram

      Radera
  11. Jag kanske så småningom kan slå två flugor i en smäll, vandra Caminon OCH bli smal på samma gång. ☺ Kram! ♥

    SvaraRadera
  12. Kikar in och lämnar en trött kram, Natti natti go´aste ♥

    SvaraRadera