lördag, februari 02, 2013

Gospel hela lördagen!

Körsång är rena rama hälsokuren.
Man slappnar av och släpper på - inte släpper, utan släpper på - de goda energierna och ut med de dåliga.

Ja, idag är jag iväg med hela vår Gospelkör Con Brio. Vi har heldag i Skövde, så vi blir ganska många totalt. Man kan väl säga, att det är en form av utveckling eller inspirationsdag. 

Jag är väldigt spänd och nyfiken på hur det hela kommer att falla ut.

Det är utmaningar som gäller. Hela tiden! Och Gerd är inte rädd. Bara så där lite lagom nervös innan. Det hör till. Och allt kan bara bli bättre! Du ser väl att jag har färger i inlägget!

Min fredag var skön. 
Näst intill magisk.

Vädrets makter stod mig bi. Nästan, för helst vill jag ju gå i shorts och linne, juuu...

Men solen lös, så jag blev bländad, jag kunde närapå sola mig i glansen.

Var inne på Nyaste Finaste Biblioteket och lämnade tillbaka en stor del av långtidslånen. Nu har jag bara 5 böcker kvar, och de lånade jag om. Totalt hade jag väl 18 från början.

Jag önskar dig, som sagt, en fin lördag och håll nu tummarna för att min dag också blir bra! Fylld med solsken, minusgrader, kärlek och glädje!
*Se inte bara hindren, se möjligheterna!*

14 kommentarer:


  1. Sjung för hjärtat sjung!
    Det låter som du kommer att få en fin dag.

    KrameLuttarMedKärlekOchInsikter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hemma igen och har sjungit hela dagen!

      KrameLuttarMedGlädjeOchSång♥

      Radera
  2. Här upphörde regnet precis, och det ser ut att kunna bli en fin dag trots en blöt och blåsig inledning.

    Sen är det ju schlagern ikväll - weehooo!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har det varit svinkallt, skaplig sol men sen kom snön.
      Schlagern, yes!

      Radera
  3. Sjunga är hälsosamt :))och lite nervös är bara bra, då är man fokuserad ;)
    Ha en toppendag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att det är, ja! Oh, vilket gung. Det blev jättehärligt! Kram

      Radera
  4. Sång är mycket bra! När vi har flyttat tänker både Vännen och jag söka upp någon kör där man bara behöver sjunga så där lite lagom bra.

    Härligt för dig att biblioteket har öppnat igen!

    Kramar! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni ska absolut gå med i kör. En sådan inspiration som det är! Jag som t.o.m. är med i två!
      Kramar♥♥♥

      Radera
  5. Är säker på att du får en fin dag. Sången och gemenskapen kommer att göra sitt också.
    Min man är också på något liknande idag. Hela Huskören från Centrumkyrkan skulle träffas kl 10.00 idag och sjunga och umgås dagen lång, nästan.
    Sköt om dig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det har varit underbart roligt. Och vi var 4 körer från olika delar i Skaraborg och med en inspiratör, som heter duga!
      Kram!

      Radera
  6. Oj, då har du haft fullt upp idag då! Härligt med sång.
    Vi har varit till Sthlm, shoppat och kalasat. Men nu är vi hemma, puuust.

    Natti natti och sussa gott!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut fullt upp!
      Natti natti, hoppas sova gott! Kram♥

      Radera