söndag, februari 03, 2013

Ett liv för mig

Jag presenterar inte en låt ifrån Mellon, nej!
Jag kör annorlunda.
Detta är The Real Group.


Vilken glädjens dag igår!
Vi hade Peder Karlsson från The Real Group som inspiratör under hela lördagen.
The Real Group är en a capella-grupp bildad 1984.
För den nyfikne finns mer att läsa HÄR!

Denne Peder trimmade oss fyra olika körer. Och med vilken entusiasm.
Tänk dig Körslaget i TV, hur en kändis tränar upp sin kör.
Vi tränade rytmik och stämmor så det rök om det.
Ja, vi skrattade, han var så fantastiskt pingpongrytmisk och for fram som en gummiboll på scenen, alert.

 Här turades vi om att underhålla, vi fyra olika körer.

Och maten, uppå faten, på restaurang Glädje, var inte fy skam.
Sex laxar i en laxask.

Att sedan cykla hem från Kyrkans gård efter skjutsen från Skövde, hem till Melodifestivalen, blev nästan .... Ja, vad ska man säga.
Så olika. Annorlunda musik.
Men, OK. David Lindgren knep en av förstaplatserna med Skyline, den var bäst, tyckte jag.

Idag, Söndag, tar jag det lugnt. Ska pyssla lite med fotona, så får vi se.
Men först, fina frullen med kokt ägg, sill, räkröra, rökt skinka, dessertost och kaffe!
♥ Kärlek ♥

22 kommentarer:

  1. Men så kul att du hade "glädjens dag" igår.
    Det hade vi också igår.
    Men idag skall vi åka till "torpet" som dottern har tagit över
    efter oss. Det har varit inbrott igen där =( Isch..
    Här skiner solen och det är -7,7°.

    Ha en fin dag och ta hand om dig!
    Kramen damen ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marit var först att kommentera här idag!
      Här är svinkallt också, men det ska väl bli lite sol.
      Isch, för inbrott, kan inte folk få vara ifred???
      Tack, jag vilar ut idag! Kram♥♥♥

      Radera
  2. Det låter så glädjefyllt när du skriver om gårdagens musikupplevelse - härligt! Kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det var det också, Piedra, det var KANON!
      Kram♥♥♥

      Radera
  3. The Real Group är verkligen duktiga och jag var och såg dem live på Länsteatern i Visby för många år sedan.

    Din frukost låter riktigt himmelskt god. Det var annat det än min kopp kaffe med en macka.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland hoppar jag över brödet, serru. Bara läckerheterna. Jag varierar mellan bröd, gröt och äggfrukost.
      Kram♥

      Radera

  4. Det låter som om du hade en bra och sjungande dag!

    SoligaKrameLuttarTillFinasteGreddisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjau, det hade jag!
      KrameLuttarIngenSolÄnMenDenKommerKaisa♥

      Radera
  5. Dom är verkligen fantastiskt duktiga! Att kunna sjunga acapella på det där viset. Helt otroligt!

    Förstår att det måste ha varit helt underbart att ha en sån inspiratör :-)

    SvaraRadera
  6. Oj du verkar haft en super fin dag..Musik skall byggas utav glädje...Kram och Frid Greddisen ♥ /Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du milde, vad musik är härligt! Nu ska jag gå ut i solen, den har kommit. Kram fina Bless! ♥

      Radera
  7. Kan nog hålla me dig om att var det nån låt som igår skulle gå till finalen så var det Lindgrens låt. Men vad var det där andra för nåt? Snacka om sömnpiller.
    Ha en fortsatt skön Söndag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var till affären och läste löpsedlarna, om fiaskot, ja jag såg ju hur SVT gjorde bort sig med röstningen också.
      Kallt och soligt ute. Kram

      Radera
  8. Vad härligt att läsa att det blev en riktigt glädjefull dag med god mat inpå :)) Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen en fullträff!
      Men, nu ville jag ha samma glädje idag också, jag behöver inte precis den maten, men sången, jag får spela på YouTube ;)
      Kram ♥ ♥ ♥

      Radera
  9. SV: nu är tant Gerd sjuk när hon dricker Gevalia. Jag får ner detta ´´kaffe´´ endast om det är Ebony.

    Varför ska man jobba så man blir sönderstressad? De sista åren som jag jobbade, jobbade jag 75%. Det gick ihop pga att jag jobbade helg+nätter.

    Jag tillhör de som inte gillar att handla. Är det för mycket folk i affärerna blir min hjärna stressad. Så jag brukar kompletteringshandla på förmiddagarna

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du! Jag dricker ingen vanlig Gevalia just nu. Köper jag Gevalia så är det just Ebony eller Intensivo, eller - som det jag har nu Monsoon Storm! Starkt ska det va och så med mjölk!
      Nä du, nu får jag ta itu med middagen, det blir egen variant av kyckling med Garam Masala....... lalala ♫ ♪ ♫ ♪

      Radera
  10. Oj!! hi hi.. vilken härlig kör stund!! förstår att den var fantastisk :))

    Melodifestivalen var dock inte mycket att hänga i Julgranen ;) (min smak) Tyckte dansarna till David L var kanon, låten ganska så enstavig men av dom som tävlade så gillad jag att dessa 2 gick vidare.

    Kram på dej!♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt enkelt, så håller jag med dig!
      Inte mycket att hänga i den julgran som aldrig funnits här hihi....
      Sången var dock en härlig stund som gärna kunde ha varat tills idag också...
      Kram och så småningom god natt! ♥♥

      Radera
  11. Vad härligt! Sänder dig 1000 och åter 1000 go´a tankar och varma kramar, bara för att just "DU" är "DU" ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Rozie, händelsevis var jag just här och nu och mottager dina tusen och åter tusen tankar och kramar! TACK ♥ ♥ ♥ Visst är det en mening!

      Radera