måndag, februari 18, 2013

Dagsfärskt

Jo, jag sa just det...
..att det är Mååååndag morgon, och mitt huvud känns så tungt. 
Nej, jag mår bra! 

Åkte tåg från Uddevalla igår och bytte till buss i Grästorp. Det, du!

Massor med blötsnö. Det gick ingen stadsbuss hem från Resecentrum så jag fick dra resväskan 2,5 km och ryggsäcken var tämligen tung. I den låg iPaddan och lite annat smått och gott, som jag handlat och som hade vikt av vikt.

Jag var hos min väninna och i lördags fick vi för oss att köra ända till Strömstad för att gå på Laholmens hotell, äta gott och dansa. Tack, vi åt alldeles förträffligt smakfullt, hon entrecote och jag kalvfilé, allt med tillbehör och faktiskt Ramlösa till, bara. För vi skulle vara körbara båda två. Nästan 10 mil till Strömstad, ju. 

Men dansen, under all kritik. Dansa, fick jag, men.... nej, det var inte min grej, inte det folket. Nästa gång går vi enbart ut och äter gott på något finare ställe i närheten.

Idag är det löning. Jag har fått hela 15 kr brutto i påökt från SPV 1 februari, det är så jag hoppar högt av glädje. Hyran höjdes med 120 kr 1 januari, så det jämnar väl ut sig?

Så här ser det ut hos mig idag! 
En massa snöyra och dimma.
1 plusgrad och det kommer att vräka ner mera vitt skit i eftermiddag, puh.

Men jag gillar inte reklamen som etsar sig fast hos mig vart jag än går i datavärlden. Nu har det tillkommit nya lister med reklam både härsan och tvärsan, väldigt aggressivt. Hur har du det med detta?

Massor med måndagskärlek och till kvällen blir det gospelkärlek, sjung, av hjärtat , sjung!

16 kommentarer:

  1. Vilka äventyr du är ute på. Du sitter minsann inte på rumpan och häckar! Det låter som om du haft en riktigt trevlig helg.

    Ja, vad ska vi pensionärer göra när vi får påökt på det här sättet. Jag fick nog en hundralapp mer än förut och ingen hyreshöjning.

    Reklam finns det överallt nu. En del "gratis" bloggtjänster innebär att man måste finna sig i att ha reklam och då kan man inte påverka var och hur den dyker upp. Man får vara glad så länge de inte lägger in den mitt i ett inlägg.

    Jag har helt frivilligt valt att lägga en reklambanner i slutet av varje inlägg. Man måste ju försöka dra in någon krona extra, ifall nu hyran skulle höjas nästa år. För det tar väl ungefär ett år innan man får någon utbetalning.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag sitter inte still så värst länge!
      Nu väntar jag telefon, och sen blir det ut, ska inte handla mycket, för det är nog tjyvtjockt i affärerna denna dag.

      Nej, min reklam kommer överallt, inte bara i bloggen, väldigt aggressivt!

      Kram♥

      Radera

  2. Oj, stack ni enda till Strömstad, kul!
    Jag märker också av reklamen och hatar den minst sagt....

    TröttEfterNatteKraemLuttarMenMedKärlek

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en resa! Men, det blir inget sådant mer förrän till sommaren...
      Reklamen, jag håller på att bli knas, har avinstallerat en del, och nu tagit ett nytt gratis antivirusprogram. Jag vill inte betala för skurkar.
      KrameLuttarMedKärlekKaisa♥

      Radera
  3. Här i Stockholm fginns det knappast några dans ställen kvar längre för oss över 40. trist man förväntar sig lite mer av en stor stad... näe vi får åka på birka prinsess om vi vill dansa! Reklam har jag på min sida men tror mest det är något spel och liknande skit saker.... snö och kallt har vi.. ur trist!
    vill ju ha vår nu.... kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte inte Birka Princess var något att ha när jag var iväg förra maj.
      Reklam, det är inte bloggreklam, det är något annat aggressivt skit hos mig.
      Vår, kom hit! Kram

      Radera
  4. SV. har själv jobbat inom vården men längtar inte tillbax. Jobbet i sig är ok, men det är inte ok när man oftast är underbemannad och uppgifterna blir fler och fler

    Grått och trist hos mig idag, och min kropp vill inte vakna trots Zoega

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag är vaken med Zoega... annars kallt och rått och grått. Kram

      Radera
  5. Jag står inte ut med all påträngande reklam - kan bli vansinnig på den.

    Hu för att dra en resväska i 2,5 km! Det hade jag inte orkat.

    Kram, kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har hållit på att smälla av, den här irriterande reklamen började igår! Jag har rensat, avinstallerat, blä...
      Ja, det var tungt att dra, som tur, hade jag inte så stor väska. Kramkram ♥

      Radera
  6. Jag bryr mej inte så mycket om reklamen, däremot blir jag irriterad på reklammail som kommer som jag inte bett om. Jag har faktiskt både handlat och varit ute med hunden och det innan lunch. Så resten av dagen blir på sofflocket, eftersom SMHI hotar med snö. Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här kommer reklam mitt uppi smeten, den stör läsningen, det är något som är fel!
      Nu har jag varit ute en sväng, blött och slaskigt och till kvällen blir det ett cykelpass. Ha det gott!

      Radera
  7. Hej du!
    Wop wop - hela 15 kr upp ;)
    Vad ska du fynda för den pengen?
    kram och må gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hyran gick ju rejält back, så det blev till att gräva i madrassen! Kram.

      Radera
  8. Ja, man får väl "gratulera" till lönehöjningen då...

    Jag blir galen på all reklam! Speciellt sån som kör igång när man för muspilen över dom, eller ännu värre - startar av sig själva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Dessa startar av sig själva och det är så lätt att klicka bort dem fel, det är väl det de hoppas på! Usch....

      Radera