fredag, februari 15, 2013

Dagen efter...

... det låter, det!
Godmorgon, finaste du!

Gårdagen är förbi, den var kärleksfull på sitt sätt, utan att ha fått en endaste ros, hjärta eller kram på riktigt.

Men jag fick god omvårdnad hos min frissa. Det är så skönt att bara sjunka ner i stolen och låta en kunnig person ta hand om mig på bästa sätt, en som vet hur jag vill ha det och vad jag passar i.

Så fick jag en kopp kaffe med kaka till. Kakan, ja den biter jag av hälften på...
Sedan så läser jag senaste skvallertidningarna samtidigt som jag skvallrar med frissan, (vem gör inte det?) det är alltid kul. Och hon har ungefär desamma intressena som jag, så där stämmer kemin fint.

Sådan blev jag, jag tog kort på mig själv med mobilen, så illa, att jag försvann där i dimman, haha!

Och sist, men inte minst, var jag på Biblioteket och såg på film. Det var Adaption, som jag berättat om, och den var då väldigt konstig, men det visste jag innan. Än var man i nutid, sedan 3 år tillbaka, sedan nutid och tvillingbror och drömmar och - ja, huller om buller, ingen ordning alls. Men slutklämmen var väldigt häftig och - ja. I stort sett en häftig film. 

Vid fikat efterpå, sitter vi i vår lilla grupp och fikar med goda smörgåsar och diskuterar filmen. Jättetrevligt, en stor tillgång.

Idag är det fredag och jag önskar alla Ett Trevligt Veckoslut och jag har bestämt mig för att göra något roligt. Och då blir det så.

Handtag, famntag, klapp eller kyss? Det var en lek sedan förr. Vet du vad leken hette? 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 

30 kommentarer:

  1. Ja jag "viskar" att den hette Ryska posten" undrar varfö??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du kunde det, det var väl inget svårt?
      Varför det heter så? Ja, det kan man undra. Jag googlade och fann en gissningstråd: "Jag får det till att det skulle vara en drift med den ryska postorderprostitutionen Eller kanske inte en drift med, det är väl så det fungerar, och jag kan mycket väl tänka mig att prostitution via "postorder" fungerade bättre än det statliga postverket under sovjettiden."

      Radera
  2. Härligt foto på dig! Du passar i den frisyren... Hoppas att du får en rolig dag ♥ Ryska Posten minns jag att ungdomarna i skolan gjorde när jag var tonåring, men jag fick aldrig vara med i den leken.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo jag ska nog lite rufs lite ostyrigt olydigt hår *ler*
      Man får göra så gott man kan för att få dagen rolig, hoppas det blir bra! Kram♥

      Radera
  3. Det låter som en bra dag!
    Fin bild på dej!
    Ha en fin fredag!
    Kram-kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tror jag. Tack och tack och kramkram♥

      Radera

  4. Finaste, fräckaste och goaste greddisen. Så fin du blev, fotot blev jättebra....

    RyskaPostenKrameLuttarMedKärlekOchGlädje

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, finaste!
      Självkänslan stiger flera centimeter om huvudet är fint, både inuti och utanpå!

      KrameLuttarRyskaPostenVarVälKäcktKärlek♥

      Radera
  5. Jättefint foto!!!

    Jag kanske är unik; jag skvallrar inte hos frissan. Har slutat gå hos min senaste frisör för jag tycker att hon skvallrar för mycket. Det här är en by och jag tycker liksom inte att alla behöver veta allt om alla. Nåja, nu har jag inte varit hos en frisör på 1,5 år, men när jag går igen får det bli till en annan frisör. Kanske inne i stan där ingen vet vem jag är.

    Kramar! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, skvallra och skvallra, det får man ta med en nypa salt. Man pratar om saker och ting i stort. Det var väl fel uttryckt. Och denna dam är inte så fruktansvärt pratglad som min tidigare frissa var, där gick munnen jämt och bara om sig själv.
      Kramar! ♥♥♥

      Radera
    2. Min frissa är en så'n som verkligen går med skvaller. Därför känner jag att jag måste byta. Jag var dessutom bara nöjd allra första gången hon klippte mig, så ett byte är inte så dumt ändå. Kramar igen! ♥♥♥

      Radera
    3. Nej, då måste man ju bra byta! Kramar från en annan ort! <3

      Radera
  6. Visst är det ryska posten, men det svaret har du ju fått redan. ;)
    Det låter som om du hade en riktigt trevlig dag igår och fin blev du i håret. Jag känner att jag också behöver göra något åt mitt, men just nu är det i ett stadium då jag inte kan bestämma mig om jag kanske ska ha lite längre hår eller om det ska klippas???

    Jag önskar dig en fin fredag, finaste Gerd!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har haft långt hår, riktigt långt, några år, men klippte av det för 2,5 år sedan och det ångrar då inte jag.
      Tack, jag ska allt hitta på något! Kram♥

      Radera
  7. Så fin du blev i håret! Det är kul när man trivs med sin frissa.
    Det gör jag också.... med mig själv ;)
    Hoppas du hittar på nåt riktigt roligt att göra idag.

    Önskar dig en fin och trevlig dag!
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är viktigt att vara bekväm med sin frissa. Jadå, jag hittar på något kul, det gör jag och tack detsamma, kram ♥♥♥

      Radera
  8. Ryska posten!

    Vad fin du blev i nya frillan! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt svar och tack för frillan ;)

      Radera
  9. oh vad fin du blev <3 <3
    hoppas du får en trevlig helg! stor kram fina fina Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag förbereder det roliga nu. En väska står öppen. Kramkram♥

      Radera
  10. Kan vara riktigt trevligt hos frisören. Framförallt så känner man sig som en ny kvinna efteråt.

    Ha en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, ja. Det är SÅ trevligt att bli ny kvinna! Om och om igen!
      Tack och kram!

      Radera
  11. Vad fin du blev efter besöket hos frissan!
    Jag var hos min för ett tag sedan och fick håret fixat, och som vanligt var jag nöjd när jag gick därifrån :)

    Leken den heter väl Ryska posten om jag inte minns fel...

    Ha en riktigt fin och bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt alltihop! Och det gäller att hitta den frissa som förstår sig på håret. Hos samma firma hade jag tillfälligtvis en annan frissa, och det blev inte alls det där rufset som jag ville ha. T.o.m. dottern sa, att "du är dig inte alls lik, mamma" och då....
      Tack detsamma, Maria! Kram♥

      Radera
  12. Du ser verkligen dagen efter ut på kortet - tänker på dimman.
    Det blir aldrig perfekta bilder med mobilen.

    Önskar dig en fortsatt bra dag, och en trevlig helg om vi inte hörs de närmaste dagarna

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det så här, att jag mixtrade lite kortet, så dimman har jag lagt dit själv, hehe.... bara för att förvilla och leka spöke. Annars är det ett mobilkort, taget av mig själv.

      Nej, jag går nog inte in på andras bloggar över helgen, att jag gjorde det på din sist, var att jag testade om jag kunde med mobilen.

      Kram tillbaka♥

      Radera
  13. Det är bra att du hittar på något roligt, det hjälper emot mycket.
    Ryska posten lekte jag också som barn, hade nästan glömt bort det.
    Så fin du är, passar fint i frisyren också.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och nu är jag på en buss och vimsar med pennan på mobilen. Dej hopp vad det guppar. Stor kram!

      Radera
  14. Ryska Posten tror jag det låter som fniss... ;)

    Snygg i håret blev du åxå :) visst är det underbart att sitta hos frissan och bli omhändertagen, vem gillar inte det?

    Kram och spännande helg på dej!♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och visst är det skönt att bli ompysslad! Jo nu har vi suttit länge och snackat klockan är sen och nu väntar snarkofagen! Kram kram <3

      Radera