torsdag, februari 14, 2013

Alla ♥ ♥ dag ♥

Tänker på alla fina Hjärtan på jorden och alla Änglar uppe i himlen.

Hur firar du din Alla Hjärtans Dag?

För mig är det inget märkvärdigt, jag har aldrig firat den ändå. Det är rätt mycket affärsmässigt i det hela.

Hjärtliga och kärleksfulla ska vi vara varenda dag. 

Och idag tänker jag först gå till frissan och göra mig fin i håret, det bara råkade bli denna dag, det är liksom dax att sätta saxen i håret! 


Det passar bra också, för jag ska till kvällen gå på Biblioteksbio och se Adaption, en amerikansk dramakomedi från 2002. Regissör Spike Jonze. Filmen har fått väldigt många utmärkelser, så det ska bli spännande att se. Adaption betyder överföring av något, och handlingen är om en blomsterhandlare som klonar ovanliga orkidéer.

Ha en bra AllaHjärtansDag!
♥   ♥   ♥   ♥   ♥

32 kommentarer:

  1. Jag ska köpa någon form av blomma eller dylikt vi ska fika med något gott i em. har vi bestämmt! Ha en bra dag hos frissan och i övrigt

    SvaraRadera
    Svar
    1. En blomma till din blomma käresta, det låter fint, det. Tack, ha en bra dag, ni också, fina.

      Radera
  2. ❤ Jag firar genom att vara extra kärleksfull till ALLA som kommer i min väg. :-) ingen går säker, fnizz....❤

    KrameLuttarHjärtat ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, detsamma säger jag.... fast det är inte så många som kommer i min väg, men jag kan ju vara snäll mot frissan, hihi, när hon rycker i mitt hår ♥
      KrameLuttarHjärtaKärlek♥

      Radera
  3. Firar inte heller, men jag får lite kaffebesök ;)
    Skulle behöva klippa mej också, växer som ogräs :)
    Filmkväll låter trevligt, ha en fin Alla Hjärtans Dag ...tänkte faktiskt på några änglar i himlen i morse.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dessutom berikades himlen igår med ytterligare en ängel. Det är kretsloppet, änglar föds och änglar dör.
      Jag väntar både på att få finat håret som filmkvällen! Kram.

      Radera
  4. I all enkelhet faktiskt. Jag har annat för mig i kväll men jag köper nog en bakelse till Husse...

    Ha en hjärtligt fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag läste det, inne hos dig. Hjärtlig kram!

      Radera
  5. Många fina hjärtan till dej, inte bara idag utan varje dag! Jag har gett Martin en påse Kärlekste, men det skulle jag har gjort ändå. Åsså blir det en lunchdate med honom idag, men det brukar det bli på torsdagar. Så den här dagen är ungefär som alla andra dagar, förutom att jag nästan tappat rösten :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har finat mig i håret nu, sitter här så tjusig, men håret är inte i form av ett hjärta, hihi....
      Nu väntar bara filmen...

      Radera
  6. Jag brukar inte fira heller, eftersom det är ett kommersiellt jippo. Däremot brukar jag ofta, ofta tala om för Vännen att jag älskar honom. Men idag passar jag på att tala om för bloggvänner och FB-vänner att jag tycker om dem.

    ♥♥♥ Till dig på Alla Hjärtans Dag: Kramar och hjärtan! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar mina barn, deras hälfter, och mina barnbarn♥
      Det är vad jag har kvar och så har jag mina kärleksfulla bloggvänner och facebookvänner♥
      Och er alla har jag ALLTID så länge ni varar. Därför, njut, så länge du varar!
      Tack och kram! ♥

      Radera
  7. Så skönt att få gå till frissan och bli lite ompysslad. Det är väl inte det sämsta en sån här dag.
    Hoppas att filmen motsvarar förväntningarna!

    Ha en riktigt fin dag och många kramar till dig Gerd! ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var minst sagt UNDERBART, så skönt att bli ompysslad och tillsnyggad, ja jag blev så nöjd, så.
      Detta blir en kanondag, lite har jag ju fått byta skvaller hos frissan och sen blir det filmen och fika med deltagarna. Tack och kram♥♥

      Radera
  8. Hade alldeles glömt bort vilken dag det var idag.
    Men jag har i alla fall fått en kram - av den ´´charmige´´ chilenaren.
    Är nu på väg hem, så det gäller att smita så jag slipper sällskap

    Ha en bra dag
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väl gôtt att få en mänsklig kram, kramar genom cybern känns inte fysiskt men de gör gott ändå!
      Tack och kram.♥

      Radera
    2. Jodå, det kan vara gott att få en kram, trots att den kommer från en som man bara har känt 2 timmar

      Nu har jag haft den där känslan igen att jag vill sluta blogga. Men det är såna som tant Gerd som gör det värt att fortsätta skriva.

      Ha en fortsatt bra dag
      Kram

      Radera
    3. Tant Gerd niger och tackar♥♥♥

      Radera
  9. När jag var tillsammans med min f.d så firade jag/vi absolut aldrig Alla hjärtans dag... IRL är det ingen som säger ha en bra Alla hjärtans dag till mig och det är ju lite trist, men glad blir jag ju för ditt å alla andras Alla hjärtans dag hälsningar... Det värmer!!!!
    Jag hoppas din dag blir en hjärtligt fin dag... Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får lära upp barnbarnet att säga, ha en bra dag, mormor!
      Nej, IRL har jag heller ingen som har sagt detsamma till mig idag.
      Tack, fina du, kram♥♥♥

      Radera
  10. Psst, lova att inte skvallra för min fru ;) Men idag tänkte jag bjuda ut min fru på fin restaurang.
    Ha en härlig alla hjärtans dag! Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska göra! Hon läser inte min blogg, hihi...
      Tack detsamma och kram!♥

      Radera
  11. Jag firar inte alla hjärtans dag. Har aldrig gjort det. Hade jag haft någon att fira tillsammans med så kanske jag hade gjort det...
    Ha en fortsatt bra dag!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ändå så bara ett affärsjippo, jag firar inte idag heller och ingen har jag fått eller gett någon kram IRL. Kramar♥

      Radera
  12. Här har inte firats nämnvärt heller, brukar bjuda sönerna på resturang, men nu jobbar dom alla mina 3 2 benta gubbar (på samma ställe) eftermiddag, så vi får efter fira nästa vecka kanske ;)

    Om man tänker på "mys faktorn" så låter det härligt att gå på grusvägar mellan dom olika butikerna för länge sedan, men i det stressade samhälle som nu är, tackar nog dom flesta sin lyckliga stjärna att allt finns under samma tak ;)

    När jag ser tillbaks på min barndom, så kan jag bara se att den var så mycket rikare än dagens barn får uppleva, vi levde knapert & långt från sus & dus, men bara en sådan sak som när jag var omkring 5-6 år, att längta tills smultronen på det där speciella stället var mogna, plocka ett strå & gå hem för att bjuda mamma & mormor på♥ att få en ett eller 2 öring & gå till Tobak som man sa eller affären Runes & sedan genom glasmontern peka ut några godisar, som man sedan delade & sög på med största andakt, ev. sög man en stund & sedan lade tillbaks den i papperet för att ha kvar till senare ;)
    Hur kreativt man lekte & gjorde leksaker av naturen...
    Att gå på Söndags skola & få klistra en stjärna eller ett äpple på den där lilla planchen man fick, en för var gång, kunde ta ett år innan trädet var fullt...

    I alla fall mycket var bättre förr♥

    Nu svävade jag visst ut lite! *skratt*

    Kram på dej♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att läsa, Lena! En del stämmer in på mig fast jag är så mycket äldre än du, fast gammal är jag inte *skakar frenetiskt på huvudet* hihi...
      Kram, goaste Lena♥♥♥

      Radera
  13. Här hos oss så firar vi inte denna dag. Håller med att man kan hjärtlig och kärleksfull varje dag iaf.
    Maken hade smugit till affären innan jag steg upp och vid frukostbordet så fanns det blommor och gelehjärtan. Undrar om inte det fanns en liten räv bakom örat där =) (Att jag skulle skryta hur fin och gullig han är, vilket han faktiskt är) ;)

    Jag önskar dig en skön och trevlig alla ♥ kväll!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vanligt med röda gelehjärtan denna dag och jag gillar inte godis och då rakt inte gele, hihi....
      Hjärtan utav äpplen, kanske?
      Nej, jag har njutit själv av mina aktiviteter idag, så de var ♥-liga för mig! Kram♥

      Radera
  14. Firar inte denna dagen på något särskilt sätt. Är med mina nära och kära, tvättar i tvättstugan här på varvet, fyllt på vatten i Euphorias tankar, dock lite omständigt då de inte finns sommarvatten här och de måste släpas i dunkar.
    Gått med hundar och njutit av att de är plusgrader ute.
    ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har haft en fin dag. Frissan och bion med fika, inte fy skam. Kram♥

      Radera
  15. Orchideer är en av mina favorit blommor! näst efter rosor! Vi flyttar nästa vecka, men har betalt hya för hela februari så har 2 veckor på mig att städa ut.. känns så skönt! efter alla turer som varit! när vi kommit i ordning byter jag bloggportal till en mer lönsam med! kommer meddela dig vart! så vi kan forsätta titta in till varandra! Alla hjärtans dags kram till dig. fina Gerd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart vi fortsätter att titta in till varandra!
      Så skönt för er att få flytta snart, vad roligt.
      Allahjärtanskram tillbaka♥

      Radera