onsdag, januari 30, 2013

Yourney of the angels



Skönsjungande sång av ENYA!

Idag var det early in the morning. Uret ringde tidigt.
Upp och hoppa, lilla loppa, sade klockan. Det är dags, nu!

Seniorgympa, eller rättare sagt styrketräning på Korpen!
Iväg och skaka loss, sträcka och tänja på hela mig, ro för livet i båten, springa på löparbandet, dra i några hantlar, sen avslappningsfasen. Och sist kaffepausen och eftersnacket.

Mera uppgifter idag, det är kundkortsträff på Hemköp med specialpriser mellan vissa klockslag.

Senare i kväll, den uppvisning för allmänheten, som vi skulle haft den dagen det snöade inne totalt, på min födelsedag, dessutom.
Jo, så var välkommen klockan 19.00 i kväll och lyssna på Kravlösa Kören i Musikskolan!

Fixar jag allt detta? 
Tre cykelturer till staden. Jag, panschis, som bara ska ha ett uppdrag per dag.....



22 kommentarer:

  1. Alltid full rulle hos dig :-)Cykla försiktigt och ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp. Nu cyklar jag snart iväg igen och solen skiner! Kram

      Radera
  2. klart du gör och du gillar det förmodligen också, bara det inte blir för ofta :-)

    SvaraRadera
  3. Vi har med kundkort träff i dag på hemköp! olika tider var det här med...
    härlig musik du spelar i dag.
    hörde ett syskonpar sjunga i helgen då jag var ut på karaoke de sjöng never say goodbye! oh gud gås huden bara kom det var så vackert... hoppas du får en fin dag kära Gerd. kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar fin musik, med lite sväng och gung i.
      Nu drar jag snart ner till Hemköp, får se vad de bjuder på, har precis gått med där, tar till mig allt som är bra.
      Tack, dagen har börjat bra, fina Pam! Kram.

      Radera
  4. Inte går du sysslolös i alla fall. Kram du fina ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häpp, inte sysslolös, det hatar jag, men älskar lagom aktivitet, idag är nog i mesta laget *ler*
      Kram♥♥♥

      Radera
  5. Det är väl tur att du inte har ett jobb att sköta också ;)
    Jösses, så mycket du skall hinna med idag.
    Men det fixar du. Det mesta är ju kul.
    Du får bara se till att den där utlovade stormen inte tar dig bara.

    Ha en trevlig dag och cykla försiktigt!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag har ju jobbat och hade även då tusen järn i elden. När jag flyttade hit till staden, då bestämde jag att nu säger jag upp alla bisysslor och bara ägnar mig åt Pusselbit och jobbet. Och så blev det.
      Tack och nu åker cykeln fram för andra gången, men inte sista. Kram♥

      Radera
  6. Fullt program hela dagen!
    Ta det försiktigt när du cyklar, det är lurigt på vägarna nu.

    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jodå, jag är försiktig. Den jobbiga delen av dagen är över, och nu blir det bara mingel innan sången. Kram♥

      Radera
  7. Delar av det där hade jag kunna tänkt mig - jag hade dykt upp till kaffet! Om det inte var för tidigt, förstås... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, det hade du, men kaffet, det är en halv tekaka med ost och paprika, hihi... inget smarr. ;)

      Radera
  8. Du klarar det om du tycker det är roligt. När jag läser det blir jag stressad. Och det handlar ju inte ens om mig vojne vojne blir jag någonsin bättre...Kramom/Bless ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, det är sant.
      Synd att du blir stressad, du behöver väl inte läsa alla bokstäverna? Räcker det inte med varannan, hehe... Kramom, "Blessing in the storm" /Gerd

      Radera
  9. Gerd fixar det mesta.
    Du är väl inte pensionär för att du ska sitta hemma och rulla tummarna? Fniss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många går i stå, vid pensioneringen. Kanske inte många, men en del. Fast många har aldrig haft så mycket att göra som panschis....

      Radera
  10. Kraftfull pensionär....och fylla dagarna med värdefull tid är väl viktigt!! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste jag, annars går jag under. Under över alla under..... så klarar man sig. Kramen♥

      Radera
  11. Vilar du nu efter allt detta? :-)

    KrameLuttarHarTräffatSlottsVäninnanIdagOchDetVarBra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, Kaisa, jag har varit ute igen, det var ju uppvisning och sångmedverkan i Allsångskul kl 19. NU är jag hemma och ganska så slut. Har cyklat jättemycket idag.
      KrameLuttarOchDuFårBerättaSedan♥

      Radera