fredag, januari 25, 2013

Tyst minut



Jag var på terminens första Allsångskul i onsdags kväll.

Där fick jag bli varse att en av de damer, som jag suttit bredvid några gånger under höstterminen, hade lämnat jordelivet mellan jul och nyår.
Så fort det kan förändras.....

Vi hade en tyst minut och ett tänt ljus, och sedan spelade gitarrgruppen och vi sjöng tillsammans just denna sången "Strö all min kärlek".
Den gör Mikael Wiehe något så otroligt vackert, så skinnet nästan knottrar sig. Och, jo jag vet, jag har haft den i bloggen förut....

Det var roligt att vara tillbaka i denna Kravlösa kören också, så nu rullar aktiviteterna på mer och mer. Och Gerd börjar trivas.

Nu hoppas jag kunna måla mina bokstäver med lite mera färg.... 
Sorgeåret är tillända. Allt som slogs i spillror får nu anses vara uppbyggt, så gott det går. Nya tag.

Idag är jag uppe tidigt, så när du läser detta så sitter jag nog på bussen till väninnan Ingrid, för en kort visit. 

Det var känslosamt hemma hos mig igår. Jag hade klätt upp mig i mitt finaste, hade alla smycken på mig som jag fått, och njöt av den vackra rosenbuketten, som jag var fram och köpte. Allt för att hedra och göra vackert.

Jag tror Sigge var nöjd med sin bemärkelsedag, där han satt på sin molntapp och log. Eller var bredvid mig.

Kärlek, varje dag, kärlek ♥ och ha det så bra i kylan, hos mig är det minus 14 grader ♥ Trevligt veckoslut!

19 kommentarer:

  1. Mikael Wiehe är bara så duktig och hans musik passar vid många tillfällen. Tråkigt med din körkompis.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror också att Sigge var fantastiskt nöjd igår. Och du gjorde så fint!
    Själv tycker jag just nu att det bara är jobbigt att aktiviteterna har startat. Längtar tillbaka till kravlösheten och inga tider att passa.
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi gillar olika. Jag vill ha fart och fläkt. Kram från bussen.

      .

      Radera

  3. Sigge är med dig i alt vad du gör, han önskar detsamma som du, vad detta än är....

    Jag kan riktig se dig framför mig igår, vackert!

    KrameLuttarFrånÄnnuEnSoligDag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns så. Nu mår jag fint här hos väninnan.

      KrameLuttarMedKoljaSmakrikCitronRätt<3

      Radera
  4. Visst var Sigge med dig igår och säkert var han nöjd med hur du firade honom.

    Ha en riktigt fin stund hos Ingrid!

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Ingrid och Ingrid har bjudit på så god maträtt.
      Kram

      Radera
  5. Livet är oförutsägbart, vi vet inte hur länge vi får ha varandra eller oss själva. Så det gäller att ta till vara och göra det bästa vi kan av våra dagar här på jorden.
    Vacker dag du gjorde igår.
    Det märks att du trivs med aktiviteter och att ha något att göra och se fram emot. Det är just så det ska vara och är, om man är frisk.
    Hoppas att du får en fin dag. Vi hade minus 17 grader i morse.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var rejält kallt. Jag tog min tjocka långa Fjällrävenjacka på mig, islandspälsmössan o.s.v. här ska ingen frysa.
      Jag har det gott här där jag är, roligt att väninnesnacka lite.
      Varm kram

      Radera
  6. Hoppas du får det riktigt roligt och trevlig med din väninna!

    Önskar dig en fin och skön dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Ibland går livet like för fort, och är lite orättvist för vissa.
    Å andra sidan kan det vara skönt för den som faller ifrån att det går fort. Att ligga en tid och pinas är inget man längtar efter

    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, Gud bevare mig, för att ligga och pinas......
      Ha det bra, kram

      Radera
  8. Ha en trevlig helg hos Din väninna. Kramar ♥♥♥

    SvaraRadera