måndag, januari 28, 2013

Nytt kapitel

Det är precis det, som jag gör.

Jag har startat ett nytt kapitel i mitt liv. Jag "skriver" för fullt! 

Nu är sorgeåret till ända, så då väntar bara nya ting. Allt gammalt ligger bakom mig och jag har inget att ångra, bara att önska och det får bli framåt.

Idag är det måndag, ny vecka och faktiskt en lite annorlunda vecka, för nu öppnar Biblioteket och har en massa aktiviteter varje dag och de tänker jag gå på. Invigning börjar idag kl 11.00 med överraskningar, bubbel och kulturinslag. 

Jag ska också anmäla mig till den första Biblioteksbion med eftersnack och fika, som blir på torsdag. Sedan anmäla mig till alla de andra biblioteksfilmerna, som kommer att ske en gång i månaden som förut. Fast nu är salen flyttad från Studiefrämjandets till bibliotekets. Allt blir så mycket bättre!

Igår snöade det igen, men idag är det grått och mulet med regnstänk och 2 plusgrader, kan vara halkigt!

Och i kväll är det Gospel igen, nu märks att tiden går fort, var ju inte länge sedan som det var måndag.

Kärlek.

29 kommentarer:

  1. GO for it Gerd du kan du vill stor BAMSEKRAM

    SvaraRadera
  2. Så skönt att höra att du känner tillförsikt inför livet nu och ser framåt. Det är ju det vi måste göra! Glädjas åt de goda minnena vi har och samtidigt inse att livet har mycket nytt och trevligt att erbjuda.

    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju så man måste se det, även om det är svårt många gånger, sorgen finns där, men nya tag nu! Nu brådis inför Biblioteksinvigningen!
      Varm kram♥

      Radera

  3. Du är en kvinna i dina bästa år, du är glad, intelligent och har humor. Du är en härlig bloggvän och din energi utstrålar villighet att förändra, ta för dig och leva.

    KärlekKrameLuttarMedFinaEnergier

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rodnar.

      KrameLuttarMinFinaKärleksfullaBloggväninna♥♥♥GuldVärd

      Radera
  4. Ibland behöver man en nystart - det låter sunt och bra :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och strax nu så går jag iväg till bibblan, jag ska leka premiärlejoninna!

      Radera
  5. Allt det där som du skriver låter jättebra!
    Tiden går fort när man har roligt.

    Önskar dig en finfin dag!
    Kramis ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, skoj ska man ha. Nu har jag ena foten i skon, så jag drar strax........ kramis ♥♥♥

      Radera
  6. Ohh, vad härligt du skriver idag, nää förresten, det gör du hela tiden :) Vet du haft ett riktigt tufft år, men förhoppningsvis är det värsta över nu. Ha det så gott idag. Stor kram bjuds det på idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu trivs Gerd. Så här ska en dag se ut. Jättetufft år, visst - och tufft f.f. men nu ljusnar det både inom och utom. Jag har varit på stor invigning, stod nästan först i kön, toppenfint allting.
      Tack och kram. Får aldrig glömma tacksamheten....

      Radera
  7. Du har en toppen-blogg, både rolig och saklig. Ditt nya "yrke" skriveriet låter som rätt val. Kollar dig gärna i fortsättningen också.
    /piippis från Expressen-tiden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Piippis! Hej! Vad kul att se dina bokstäver! Tack för dem! ♥

      Radera
  8. Tittar in och önskar dig en fortsatt bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, nu hade vi telepati, för när du skrev hos mig var jag hos dig. I din blogg. Kram.

      Radera
    2. Så det kan bli.
      SV: Jag skickade gårdagens regn till dig. Igår hade både regn och snö, plus och kallgrader,allt inom loppet av ett par timmar

      kram

      Radera
  9. Lycka till med det nya året och med allt vad det innebär för dig.

    Kram

    SvaraRadera
  10. sv: Jodå, jag gick verkligen över den där bron. Det är min fot som syns på mittenbilden... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näääää, du skojade alltså inte? Shit! Vilken utmaning! ;)

      Radera
  11. Lyssnade på Mikael Wihe, har inte hört den låten tidigare, den var helt fantastiskt vacker, fick knottror på både armar och ben och tårar♥...
    Finns en till så fantastiskt vacker låt med honom, som heter Kärleken vet, lyssna på den♥

    Var det Pusselbiten som viskade ditt namn? ja absolut♥ vilken härlig känsla♥ jag tror han sa -gå framåt! precis som du gör♥

    Gösses vad med trevligheter du har på gång!! *skratt*

    Kram på dej♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sökte på Kärleken vet, hittade bara Ölands musikteaterskola med den.
      Ja, visst. Visst sa han Gå framåt!
      Kom hem nu från Gospelträningen.... ♥
      Kram♥ fina Lena♥

      Radera
  12. Så härligt och positivt inlägg du har idag! Det inspirerar att tänka framåt.
    Här var ett riktigt tungt 2012 så här gäller det också att ta tag i tillvaron igen.
    Tack för att du delar med dig!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stor värme och kärlek till Melodys matte♥

      Radera
  13. Ja man ska ju gå framåt och inte bakåt i livet... Framåt är det rätta sättet :)) Nattkram och sov så gott !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina Simona! Visst ska man framåt och nu går jag strax in till sovet och drar duntäcket över mig, natti♥

      Radera