lördag, januari 26, 2013

Någon sa mitt namn till mig i morse...



God morgon ifrån Bohuslän!

Sitter hemma hos min väninna, vi har pratat, hela kvällen igår, förutom att vi såg på TV och Skavlan. Och nu på morgonen.

Jag hade ställt väckarklockan på 08.00 men var vaken en halvtimme innan. 
Klockan 07.45 säger en röst "GERD!" precis som att "Gerd, vakna nu!", men det fanns ingen där.

Jag frågade min väninna om hon varit utanför sovrumsdörren och ropat på mig, men nej, hon hade legat i sängen där nere och vaknat först 08.00.

Märkligt?

Idag tar jag bussen hem igen. Under tiden bjuder jag på musik med Shirley Clamp.
"Min Kärlek". Det är inte så kallt idag, bara 4 minus och delvis soligt.

Ha en skön Lördag!


12 kommentarer:

  1. Händer mig med.....våra änglar tror jag...blir alltid glad när det händer! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så märkligt. Och det var så verkligt. Och jag sov inte. Och jag känner mig glad. Kramen♥

      Radera

  2. Var det inte en tid då du inte trodde på sånt här? :-)

    KrameLuttarHärligaFinaDu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det säkert. Men jag har fått så många tecken efter det att Sigge gick ifrån jordelivet, så jag känner att det finns något mera.

      KrameLuttarManMåsteÖppnaSigFörAttKännaKärlek♥

      Radera
  3. Var i Bohuslän i veckan :)
    Det sker mycket märkligt just nu, har själv varit med om, och har även hört från andra;)
    Kram ♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säger du det? Ja, otroligt.
      Kram ♥♥♥

      Radera
  4. kanske var din skyddsängel pusselbit som gav dig ett tecken att han älskar dig och vakar över dig!
    jag gillar den låten med shirly.
    här är det mulet i dag, men det gör inget...jag är lycklig! I DAG är jag lycklig! hoppas du med är lycklig. kram till dig fina du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror det, för jag ville inte försova mig ju.
      Ja, idag känner jag mig nog lite lycklig, faktiskt. En annorlunda känsla.
      Kram♥

      Radera
  5. Tittar in och önskar dig en bra lördag
    Tack och lov är det lite varmare även i kungliga huvudstaden

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag åkte igår var det smällkallt men det har slagit om, nu har jag varit ute hemmavid också och handlat lite mjölk och dylikt.
      Kram

      Radera
  6. Ibland kan även jag höra att någon säger mitt namn eller säger nåt annat/ att nån pratar trots att jag kanske är ensam just då där jag befinner mig. Och sen blir det svårt för mig att uppfatta vad som sägs då det är många röster samtidigt som surrar på någonstans i tomma intet... Ibland kan jag känna igen välbekanta lukter som snabbt sveper förbi mig - som jag känner igen från förr då man var barn och ungdom. Har alltid trott på att det finns ett liv efter detta! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, säger du det? Otroligt. Sådant känns väldigt speciellt.
      Kram♥

      Radera