lördag, januari 12, 2013

Lite tröst...

När livet ger dig hundra orsaker till att gråta, visa livet att du har tusen orsaker till att le!

Jag blir glad, bara jag tittar på bilden!

Och jag går fortfarande i "grönt" skimmer. Smaragdgrönt.

Jag gick faktiskt aldrig ut mer än till sopstationen igår. Det kom väldeliga snöbyar och jag tappade lusten för utomhus, vill ha grön vår!


Satt i stället och drömde mig bort till länder bortom de stora haven. 
Drömma kostar inget. Man kan resa i böckernas värld också. 




Lite bekymrar jag mig om koderna som florerar på Facebook, de som man ska sätta i sin status, för att signalera vilken status man själv har. Detta vill gärna urholka syfte med tanken om att sprida cancerinformation.

Hade lite intressanta telefonsamtal med min väninna, kom intill där emellan hennes arbetspass, glömmer att inte alla andra också är pensionärer och har "all tid i världen" - vilket man inte har i pensionsåldern, om du förstår vad jag menar, hihi.... åren går och vi med dem.

22 kommentarer:

  1. Jag vet inte vad det är du tänker på på Facebook, men visst förekommer det konstiga saker. Ja, t o m personangrepp har jag varit med om. Då blir man ledsen. Det är illa ställt med mänskligheten på många hålla och kanter.
    Tur att det finns underbart fina bloggvänner! Stort tack för din kommentar igår inne hos mig om böneringen! Det värmer ska du veta!
    Varm kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du kanske inte har varit med om det. Man ska skriva hallon, eller jordgubbe, eller röd eller vit och liknande.
      Vi ska vara rädda om varandra, kram♥

      Radera
  2. Jag använder inte facebook så mycket och ställer aldrig upp på såna där uppmaningar. Det påminner om virus eller spam och det gillar jag inte.

    Jag gick inte ens till sopstationen igår och höll mig inne hela dagen. Min snälle granne till vänster skottade för mig igår kväll, så jag slapp till och med det.

    Ha en härlig lördag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Tack min vän.
    Ja, det är ideligen en massa grejer på G inom Facebook. Jag ställer inte heller upp på sådant, för mycket är spam också. Kram♥

    SvaraRadera
  4. Har inte facebook ( är väl den enda kanske =)
    Kallt är det och blåsigt, dröjer nog innan våren kommer..är ju trots allt bara Jan.
    Gott att kunna drömma sig bort, jag reste lite med " På spåret" igår :) däremot tycker jag frågorna är jättesvåra.
    Ha en fin Lördag
    Kram ♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag reste också på spåret igår. Håller med dig om att frågorna är svåra, jag vill gärna kunna lite av dem också!
      Tack och kram♥

      Radera
  5. Tycker inte heller om sånt där på facebook... Grönt vill jag ha både i min inre och yttre värld ♥ Ha en fin, fin dag idag... Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, grönt är så skönt, det underlättar!
      Tack detsamma och kram ♥♥♥

      Radera
  6. Jag är så gott som aldrig inne på FB nuförtiden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag skriver inte där direkt, jag mest kollar. Men det finns de som slutat blogga och bara är på FB också....

      Radera
  7. Alltid så kloka ord från dig. Det blir ofta en stunds eftertanke när man läst din blogg.
    Jag har raderat mitt konto på FB. Det kändes meningslöst att kolla in där.

    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Klokheten bara kommer, så lägger jag den här i bloggen, så blir huvudet tomt, haha!
      Man gör allt till vad man vill. En del gör si andra så.
      Kram

      Radera
    2. En gång i min ungdom var jag också en ganska klok människa.

      SV: så nu vet jag vad jag ska baka när jag har köpt en hushållsassistent. Kål och katrinplommon biter inte på min mage, så det blir att baka pepparkakor.

      Vilket skitsnack så här på en lördag
      kram

      Radera
    3. Man måste få ur sig skiten, för att det ska kunna bli rent, hihi...

      Radera
    4. SV: hi hi. Vi är nog de snällaste personerna på denna jord, eller hur?

      Radera

  8. Jag gillar inte FB Tittar in där som hastigast då och då... Någon skickar spamreklam och jag vet inte hur jag skall få bort den.

    Jag vill också ha grönska, sol och värmen - NU!!!

    KrameLuttarFinaGreddisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får också mycket onödig reklam, den går inte att få bort, har försökt. Jag får blunda.

      KrameLuttarHarIngenLustGåUtNuHellerMenSka!♥

      Radera
  9. Jag var med inomhus i går! Kallt och halt gillar jag inte.Var ute i dag en sväng ner på affären!
    gick i rask takt!
    Var ner till sopstationen i dag.
    hoppas allt är bra med dig och att du får en fin kväll. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kom på att jag inte behövde till affären idag, ville egentligen inte gå ut i kyla och halka, tvingar mig många gånger, för jag vet det är bra för kroppen med frisk luft och rörlighet.
      Tack, gulliga du, för att du bryr dig så mycket. Kram

      Radera
  10. Vilka kloka ord! De ska jag ta till mej i stunder då jag tycker synd om mig själv ;-)
    Längtar också till våren, känns outhärdligt med iskall och snöig januari ännu.
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man får försöka peppa sig själv ibland. Livet är inte alltid att glida fram på en räkmacka, minsann. Vill bara ha sol och vår och sommar snart, vintern är olidlig. Kram och god natt.

      Radera