torsdag, januari 24, 2013

Har tänkarluvan på mig.

Gissa bilden?

Den här mojängen hade svägerskan hemma hos sig.
En oumbärlig sak, innan jag visste att den var det. Oumbärlig, sa hon.
Har klarat mig i alla år utan den. Och har den inte heller.

Vet du vad detta är?

Jag skriver bara helt kort, för jag har lite att grunna på. Skarpt. Får se vad klockan blir slagen.

Kommer med ett inlägg lite senare idag.
Jag har tagit på mig tänkarluvan och håller på och samlar mig.
Det är inte färdigt än.
Efter lunch....

Medans kan ni ju gissa på bilden.......


22 kommentarer:

  1. Drar kanske en morot genom och får den med "fåror" i... ha en bra dag vad du än hittar på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Kurt, ha en bra dag själv! Och jag avslöjar inget än....

      Radera
  2. Godmorgon...
    ser ut som en press av något slag? ev för lök eller?
    haha
    kram och fin dag kära gerd.

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig saknat den så jag vet inte vad jag ska gissa på... Hör handtagen till? Någon form av press eller.. Nej, du får nog avsölja det snare!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, handtagen hör till. När du väl vet vad det är, så är den oumbärlig *ler*......
      Kram.

      Radera

  4. Hi hi hi, Någon/något :) skall stoppas in för att något/någon skall sitta på plats så man kan arbeta eller underlätta för något/någon!

    :-)

    KrameLuttarKalltIdagMenSkallUtPåEnPromenad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vad tankarna snurrar! Fortsätt gissa, ingen har helt rätt ännu!

      KrameLuttarTioMinusIdagFårSeVadJagGör♥

      Radera
  5. Jag är dålig på att gissa, så jag överlåter till andra att grunna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jahapp. Nej, det är inte så lätt. Men, finns det INGEN som har en sådan här oumbärlig?

      Radera
    2. SV: ang din kommentar hos mig - tyvärr verkar det vara så

      Ha en bra dag

      Radera
  6. Ägghållare? Vild gissning :) Ser fram mot ditt nästkommande inlägg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är närmast, Tony, även om du inte är helt rätt! Så du får nästan äran! Du får utveckla dig.

      Radera
  7. Jag läser din blogg med glädje och tackar för att du delar med dig!
    Lämnar ibland spår efter mig, men oftast läser jag bara och trivs!!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, och jag gör detsamma hos dig!

      Radera
  8. När man har grönsaker typ gurka eller potatis eller nåt sånt och man vill ha maten lite finare dekorerad använder man en sådan. Den skapar ett mönster...
    Eller alternativ nummer två så kan det vara ett slags kaffefilter/te eller ett filter av något annat slag, hi hi... Jag gissar hej vilt nu. Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter trovärdigt. Gissa är kul! Kram♥♥♥

      Radera
  9. Hmmm.... en korköppnare kanske?

    Ha en bra dag och tänk inte för mycket för då kan du få huvudvärk ;)
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix pix. Tack, jag har redan fått huvudvärk *ler* men det går väl över, någon gång, får vi hoppas.
      Kramis♥

      Radera
  10. Oj vilken fiffig... äggskärare?
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite närmare, men inte riktigt. Fast nästan.

      Radera
  11. Jag kunde ha gjort ett inlägg till om detta, men orkar inte.

    Svaret är: En äggtoppsklyvare!!! Helt oumbärlig för den som känner för det!
    Man sätter manicken på äggtoppen och klämmer åt, och vips, har du toppen av och kan börja skeda ditt ägg.

    SvaraRadera