tisdag, januari 01, 2013

Glädje 2013

Så var vi där.
2013-01-01. Ett helt nytt fräscht år framför oss. 
Ingen som naggat det i kanten än.

Hastigt och lustigt blev jag hembjuden till äldste sonens familj igår.
Jag hade bara några saker kvar att göra hemma och så skulle jag packa.
Så klockan drog iväg, men gjorde mig ingen brådska.
Klockan 17 åkte Volvolina, jag valde att köra de stora vägarna eftersom jag insett, att det mörknat.
En bit på väg till Skara insåg jag också att det skulle bli en färd i strilande regn!
Men envis som jag är, så skulle jag ju ro detta iland - och det gjorde jag.
12 mil körde jag - i högst 80.

 Denna vackra påbörjade dukning möttes jag av!

Och här är entrérätten.
Sen blev det inga fler foton, för mobilen hade laddat ur.
Man blir bortskämd med Smartphone, den har allt.
Men jag hade inte tryckt i billaddaren tillräckligt när jag körde....

Men maten, den var god, provencalisk lammstek med rödvinssås.
Efterrätt Pannacotta.

Tolvslaget här i denna lilla ort, innebar en del fina fyrverkerier, dock inget som helt skrämde hunden Henry. Han fick hörlurar på sig en stund. Gula.
Det kändes så gott att vara nära mina nära och kära, så de får behålla mig idag också.
Fiffigt, va?

11 kommentarer:

  1. Åh, vilken vacker dukning! Härligt, då slapp du sitta ensam hemma. :) Finns det hörselskydd för hundar?
    Kram och god fortsättning på det nya året! ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på det nya året!
    Vilken vacker dukning!
    Men så kul att åkte till sonen.

    Önskar dig en fin fortsättning!
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Tittar in och önskar dig god fortsättning

    SvaraRadera
  4. Mysigt det såg ut. Vädret var tråkig..men jag tycker det är gott att det blir bart, så man slipper halkan.
    Kram och Gott Nytt År ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Då hade du det lika bra som jag igår kväll. Att få vaka in det nya året tillsammans med sina barn är väl det bästa man kan göra.
    God fortsättning på 2013!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Åh vad fint de såg ut! Bra gjort att köra dit!
    Jag som vanligtvis är mer åt fartdårehållet, kör väldigt långsamt och försiktigt då de är snöigt på vägarna eller mörkt, för jag ser så dåligt då ;-)
    God fortsättning!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag tycker att 80 är lite i snabbaste laget...;-)

    Vad trevligt du har haft, hoppas det fortsätter så!

    SvaraRadera
  8. Delad glädje är dubbel glädje ;-)

    Gott Nytt 2013!

    SvaraRadera
  9. Tack alla! Jag sitter bekvämt i en soffa här hos äldste sonen. Vi har varit ute på hundpromenad, sett en film och ätit pizza till middag idag. I morgon startat jag Volvolina, då har både hon och jag fått vila upp oss. Kramar!

    SvaraRadera
  10. HAPPY NEW YEAR från London, bra att Du fick en så trevlig nyårsafton med delar av familjen. Kör försiktigt i morgon. Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Kikkan kram hjärta

      Radera