torsdag, januari 31, 2013

Cykeltjuven

Nu blev du allt rädd, va?
Nej då, ingen har stulit min cykel. Ingen vågar det!

Och igår cyklade jag sammanlagt 1,4 mil! Plus att jag styrketränade en timme! Och sjöng i kören en timme! Undra på att jag kände mig trött och slut igår kväll... Och jag sov gott i natt.

Men detta är filmen som jag ska se i kväll på BiblioteksBio. Gratis. Gratis är gott. Så även fikat.
Det brukar vara kaffe och smörgås.

Jag var ju på Kundkortsdag på Hemköp igår. Och då fick man köpa hemmagjorda semlor för 10 kronor styck. 

Nu var det bara jag som skulle äta, så det blev en, säger en, temla till mig, som jag intog med het mjölk, s.k. hetvägg. Det är godast.
Sedan tog jag för mig av alla Kundkortspriser, det är så man blir rik, man plockar godbitarna ur varje affär. 

En får inte vara dum, får då kan man bli chef, var ett stående uttryck när jag jobbade.....

Idag verkar det bli vackert väder med 3 plusgrader på dagen, men senare kryper tempen neråt och den bistra kylan ser ut att återvända om en vecka. Men, vad göra?

Kopp, kopp, kaffe och en grov leverpastejmacka, mycket kärlek, hopp och tro ♥


18 kommentarer:

  1. Vilken hurtbulle du är! Efter den insatsen var du verkligen värd en fastlagsbulle. Som vi hos oss säger och dessutom så slopar vi den varma mjölken...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var jag värd, sa Gerd. Oj, jag rimmar så jag stimmar....
      Kram

      Radera
  2. Semla är så gott! Å de ska serveras med varm mjölk förstås :-) Här har snön nästan försvunnit och det är jätteskönt tycker jag!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat, Gerd.
    Du sliter ju som ett djur varje dag. Men vi ska ju slita ut en generation i taget, fniss.

    Trist väder hos mig idag, men det är i alla fall mycket dagsljus. Så det blir inga problem att hålla sig vaken

    Ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag sliter jag inte värst, det blir till kvällen, fniss - och du har anammat mitt uttryck, eller rättare sagt, Pusselbits, med en generation i taget...
      Ha det gott o kram

      Radera
    2. SV: vet inte om jag är så insatt i FK`s arbete. Har inte haft sjukpenning sen 1994. Tyvärr har jag haft aktivitetsstöd, 2009-2012, och det utbetalas av FK.
      Jag vet ditt förhållande till FK.

      mvh

      Radera
    3. OK, jag försökte göra mig lite rolig, bara, i all vänlighet. Kram

      Radera
  4. Kopp kaffe och grov leverpastejmacka har varit min frukost också idag!

    Så mycket motion du fick igår. Du får ta det lite lugnare idag så att du inte blir alldeles överansträngd.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där, samma frukost! Ja, jag vilar på hanen idag, hihi, det var också ett uttryck. Men jag ska iväg till kvällen. Kram på dig!

      Radera
  5. Man sover gott när man har massor med aktiviteter =)
    Man måste vara ekonomisk, sa min mamma jämt när jag skojade med henne att hon var snål.

    Önskar dig en finfin dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant. Men ibland bedrar snålheten, sägs det....
      Men jag är bara ekonomisk!
      Tack för det och kram och allt tillbaka♥

      Radera

  6. Nu har de ju börjat sälja extra stora semlor som nästan är i tårtformat, dessa skall visst vara godare för då skärs alla torra kanter bort.

    KrameLuttarAktivsFylldaVän :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har faktiskt något tidigare år sett just semmeltårtor!

      KrameLuttarFullAvAktivHjärnaJustNuGrrrr♥

      Radera
  7. sv: men ger, jag har sovit dåligt inatt igen. Och när jag är trött fattar jag noll.

    Minns du att jag en gång pratade om en bloggträff?
    Det verkar inte som om det blir någon. Men om du har lust,så kanske du och jag kan träffas till våren?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, käraste nån...
      Vi får väl se vad våren har att bjuda på. Än så länge ganska så oskrivna blad.

      Radera
  8. Under detta år har jag inte smakat på en enda semla ännu, men det kommer väl kanske frampå. Just nu skulle jag då inte heller klara av att stoppa i mig en semla då jag fortfarande blir illamående då jag stoppar i mig nåt. Kram, Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag hade nog inte köpt någon alls, om det inte hade varit för Kundkortsdagen! De är mäktiga! Men man kan äta halva också....
      Illamåendet?
      Kramkram♥

      Radera