söndag, januari 27, 2013

Bukettros

Så här såg en enstaka ros ut, i den stora buketten, för i torsdags.

Rosor äro ljuvliga.
Och de doftar och står sig fortfarande.

Borta bra, men hemma bäst. Nu puttrar kaffebryggaren ute i köket. Härligt kaffe.

Såg du på Stjärnorna på Slottet igår?

Jag tycker det serien har förbättrats och varit riktigt sevärd. Nu var det Robert Gustafsson med alla hans ansikten och vi fick då höra hur han hade det privat. Och det vet vi ju, att de här rolighetsministrarna är sällan desamma hemma. Och just det där, hur många täta vänner har man, när det verkligen krisar sig? Det är stor skillnad att vara ung eller gammal, när det gäller vänskap. Ju äldre man blir, desto fler hinner gå bort.

Läser om choklad. Det ger samma känsla som droger. Jag, som inte äter godis, men älskar mörk choklad, särskilt Seasalt. Och, jag håller med, det är svårt att sluta, när jag väl börjat. 

Nej, börja träna, det ger också en kick och mersmak. Bara det att ta sig ut och promenera, är en liten del i det hela, men många promenader små, så... Och det märks att vi går mot ljusare tider och det blir lite mildare. Men här ska det komma snö till kvällen. Ogillas.

SöndagsKramar fyllda med Kärlek!

26 kommentarer:

  1. Ha en fin dag. Här ska vi fira lilla mamma som fyller 70 år :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. GRATTIS stort GRATTIS till din mamma och hälsa så gott till henne från mig!

      Radera
  2. Jag såg också Stjärnorna på slottet igår kväll och håller med dig. Årets upplaga har varit riktigt bra.
    Idag är det mulet och snön yr i luften, men jag ska nog samla ihop mig och gå ut en vända innan det blir för många snöflingor. Lunchen kan ju vänta ett tag.

    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, program ska vara fyllda med hänsyn, inte som de tidigare Stjärnorna, där de bråkade.
      Nu ska jag bege mig ut också, innan snön.
      Kram♥

      Radera
  3. Vilken underbar ros!

    Robert Gustafsson är en intressant person på många vis. Speciellt när man kommer innanför hans roliga yta...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar Robert skarpt. Och nu fick jag se en annan sida hos honom, som sagt, det är intressant. Kram

      Radera
  4. Motion har tyvärr aldrig någonsin gett mig några kickar. Det är synd, för är det något jag skulle vilja bli beroende av så är det väl motion. Men tyvärr är det mest godis som har den effekten på mig.
    Min kommentar på din blogg igår bara försvann. Skrev en lång en som gick upp i rök.
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag såg aldrig någon kommentar från dig igår, så synd!
      Nu får jag skynda mig ut innan snön..... Kram! ♥

      Radera
  5. En fin dag till dej och Gerd:)) Ja, det här var en upplevelse och vi kommer nog aldrig att få närvara vid ett indiskt bröllop igen. Det skulle vara om och när brudens i framtiden komna döttrar gifter sej, Men det är minst 30 år i framtiden så då finns vi inte längre.
    Så det här är det sista índiska bröllopet vi är med om. Visserligen har Jajs bror en son som oxå kommer att gifta sej om några år. Men det kommer inte att bli så stort som när en dotter gifter sej.
    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår, att detta du varit med om måste vara en JÄTTEupplevelse! Helt outstanding!
      Kraaaam

      Radera
  6. Tittade också såklart på Stjärnorna på Slottet, älskar den.
    Efter detta tittade jag på en fransk film som också var bra som gick på tvåan.
    Jag kanske har ätit två eller tre rutor choklad på 10 månader. Inget godis alls för övrigt...

    KrameLuttarOchDuBeskriverAlltSåAttManOmslutsAvBådeChokladOchPromenad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser aldrig på filmer alltför sent, för jag bara somnar ändå, så....
      Kvällstrött och morgonpigg, kan tänka.

      KrameLuttarChokladkakor2LiggerHärOchVäntarInköptaFörEnVeckaSenSåJagÄrInteSåFarligPå´t♥

      Radera
  7. Så vacker ros... Jag älskar rosor! ♥
    Missade dock Stjärnorna på slottet igår. Vi fick besök av yngste sonen och hans flickvän och de stannade hela kvällen, så det blev rätt sent.
    Kram och fortsatt mysig söndag ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rosor, ja. Det älskar jag med. Helst röda, egentligen, men dessa var så i min sinnesstämning.
      Kram♥

      Radera
  8. Nej, själv var vi inte hemma igårkväll, således inget Tv-tittande. Men jag kan tänka mig det var en riktig höjdare igår.
    Ha en fortsatt skön Söndag, kram !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, en höjdare. Ha det fortsatt bra, kram!

      Radera
  9. Vilken fin ros och vilken fin färg på den!
    Jodå, jag tittade på stjärnorna på slottet. Har aldrig tittat på den förut, men nu har jag följt alla avsnitten.
    Visst är det skillnad när man är ung eller när man blir äldre och samma med vännerna. Ja ja...
    Oj, idag blev det en riktig långrunda för oss. Det var skönt att röra på oss.

    Önskar dig en fin e.m. och kväll!
    Kramis till go'a dig ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den! Och jag hoppas din önskar går i uppfyllelse *ler* att jag får en fin kväll också, eftermiddagen är ju nu. Kramis ♥ ♥ ♥

      Radera
  10. Rosor är vackra blommor som doftar gott
    SV: ja vissa saker var bättre för. Som t.ex. Eurovision Song Contest.

    Här går allt i såsighetens tecken. har liksom svårt att vakna när det inte är dagsljus ute. Och i dessa lägen hjälper knappast kaffe

    Ha en fortsatt bra dag, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olika dagar. Söndagar sägs ju vara vilodagar, så ta igen dig, du. Och så sparar du ju på kaffet, då - när det ändå inte hjälper *ler* Nej, jag vill ha vår, inte snö, mörker och kyla! Kram

      Radera
  11. Får se sista avsnittet på nätet,, missade det i går! Rosor är min favorit blomma! Och mörk chkolad är mums! har frossat i helgen men nu är det sopp/ och grönt vecka igen. har ingen matlust..kram fina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste få frossa en dag i veckan, annars blir det för tråkigt!
      Kram♥

      Radera
  12. Jag här kommit till halva Eva Fröling-avsnittet. Ska titta på resten så snart jag får tid :-)

    SvaraRadera
  13. Har också följt stjärnorna på slottet. Det var ett bra program!
    Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut! Hör till de program jag väntar på!
      Morgonkram! ♥

      Radera