torsdag, november 01, 2012

Mitt Bästa För Dig


Det var något motigt igår.

Tvättstugan och sen dra till Allsångskul.
Kände mig ruggig rent allmänt.
Frusen.
Ville bara sno in mig i teddypläden.

Läste lite i boken "90 minuter i himlen", fantastisk berättelse......

Lagade "Margots laxgratin", alltid så god. Direktimporterad och heter väl "Maggis" egentligen. Men det är Margot som har introducerat den.

Gjorde dubbel sats, den ena för mig och den andra för frysen. Det är lönsamt att mata frysen.

Jag gillar inte vintermånaderna! Det blir värre med åren.
Men, gör något åt det, då! Jamen, - lättare sagt än gjort.


Ett smakprov på vad vi sjöng igår, Grymling från 1990, jag har ett speciellt minne:


Idag bjuder jag på nytt avsnitt av min pilgrimsvandring: http://geddfishpilgrim.blogspot.se

Och jag önskar alla fina stjärnor en fin torsdag, denna Allhelgonadag! 

Det ska inte börja regna förrän klockan 15, så det gäller att pinna sig ut på förmiddagen!

14 kommentarer:

  1. Det där måste jag prova.....

    Nu skall jag gå in och titta på din PilgrimsVandringAvsnittKrameLuttar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Laxsåsen finns antagligen inte att köpa i Sverige. Men får du reda på något, så berätta!
      KrameLuttarPilgrimKärlek♥

      Radera
  2. Oh vad gott det såg ut! Är det skinka eller?
    Mitt bästa för dig är en underbar låt! Gillar alla killarna i gruppen! Här skiner solen i dag och inte så kallt! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lax, kära du! Fast jag kan hålla med dig om att det ser ut som skivad skinka.....
      KRAM

      Radera
  3. Mitt bästa för dig är en fin låt :) Den där laxgratin måste jag testa någon gång. Finns det att köpa i matbutikerna här i Sverige eller ? Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den är kommen från Tyskland. Jag vet inget annat om. Har beställt den genom tyska campingvännerna. Har frågat på Lidl, men nej, dom tar inte in på förfrågan.
      Kram ♥♥♥

      Radera
  4. Tack för musiken!
    Tänk så unga de var och så hemskt bra. Gården Grymlings ligger bara en liten bit härifrån.

    Nu ska jag kolla din pilgrimsblogg.
    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, den gården ligger nära dig, Ingrid! Det visste jag inte. Ja, det är många år sen som dom sjöng in den plattan.
      Varm kram tillbaka♥

      Radera
  5. Tack för den underbara musiken!
    Grymlings är bara sååå bra :) Har många härliga minnen till denna låten :)
    Vinter och kyla är ingen höjdare, det håller jag med dig om. Hade jag haft möjlighet så hade jag tagit mig till varmare breddgrader på vinterhalvåret :)
    Ha de gott & Trevlig helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, bott på vintern på Kanarieöarna, t.ex. alltid behagligt jämnt klimat!
      Kram

      Radera
  6. Visst är det fint att mata kylen lite då och då!
    Håller med dig. Vintermånaderna är inte kul. Känns som att orken försvinner med ljuset.
    KRAMAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är nog så, allt. Gillar absolut inte mörkret. Har precis varit ute i ett blött mörker. Kramar

      Radera
  7. Ja att springa i tvättstugan är alltid lustfyllt. Det finns alltid något där som man kan reta upp sig på

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, rent och snyggt och i ordning överallt, hade inget att klaga på. Denna gången.

      Radera