onsdag, november 28, 2012

Himlen i min famn

Riktigt himmelsk musik!
Träning inför julen och dess sånger.

John Blund besökte mig vid 23.30 igår kväll, efter det att jag legat och snott runt i täcket en timme.
Sen kom hans brorsa Jakob och väckte mig vid 3-tiden, fräckt, va?
Han höll igång, så jag fick inte en blund i ögonen. Jag vände och vred på alla kuddar, läste i min bok, blundade, funderade, läste lite igen och för en timme sedan gav jag upp och klädde på mig.

Mjukstart med kaffe här på morgonen.
Ska iväg till Korpen och styrketräna med SPF om ett par timmar.
Inte en dag för tidigt. Det är några år sen sist, som jag utövade denna typ av träning.

Javisst, ja. Gårdagen och dess mingel. Jättemysigt!
Det var inte bara Design Outlet som hade 20 procent på allt och bjöd på glögg och pepparkaka.
Dom hade - jag höll på att skriva gästbloggare - gästutställare också.
Ny kedja - Butik SPRING - var där och visade sina produkter. Kläder, smycken, hantverk.
Och ett nyöppnat SPA-Hörnan.


Jodå, lite smått och gott blev det. 
Pengarna ska rulla....



26 kommentarer:

  1. God Morgon!

    Jag hade en liknande natt...

    Underbar musik med Carola, tack för ett fint inlägg...

    KrameLuttarMedÄnglarOchRegnKläder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bah! Ja, nu springer jag in i träningskläderna och viftar ner på stan till träningen medelst min cykel i regnet.....

      KrameLuttarHärligtMedHimmelskMusik♥

      Radera
  2. Träna nu flitigt ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vår SPF-förening planerar också träning. Vi har ett Hasselakollektiv här i Klintehamn och de har en stort och tjusigt gym. Där bland alla missanpassade ungdomar ska vi äldre få lära oss att träna, om det är några pensionärer som vågar sig dit. Vi får väl se!!

    Lycka till med dagens träning!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var jättetrevligt att träna idag, och välbehövligt. Det är ju färskvara. Kram♥

      Radera
  4. Usch, så jobbigt med dom där nätterna när man inte kan sova.
    Jag har också haft 2 oroliga nätter, vänder och vrider osv...
    Ja ja, någon gång skall det väl lyckas ;)
    Så kul med träningen. Jag måste kolla om dom skulle ha nåt liknande här också.
    Här har det snöat idag, buu..

    Hoppas du får en riktigt trevlig och skön dag!
    Krameluttanpådig ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sitter nästan här och somnar nu..... känns att jag inte fick sova riktigt i natt. Men jag har date med tvättmaskinerna senare i kväll, så jag får väl passa den tiden!
      Träningen var bra! Kram♥

      Radera
  5. Jobbigt när man inte får sova :/ hörde någonstans att det är bättre att gå upp och göra något, istället för att ligga kvar i sängen.
    Lycka till med träningen, jag lyssnar ♪♫
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet, men vad ska man göra uppe? Ibland har jag satt igång datorn, men egentligen orkar jag inte sånt. Läsa, brukar hjälpa, men inte i natt.
      Träningen var OK, tack och Kram♥

      Radera
  6. Jag har också dåligt med sömnen just nu; det har väl blivit ca 4 timmar varje natt den senaste veckan. Och imorse gick det liksom inte längre. Jag mer eller mindre tuppade av vid köksbordet och fick gå och lägga mig en timme. Kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du också, dålig sömn.... ja, ett under att man orkar stå upprätt.
      Kram♥♥♥

      Radera
  7. Sömn som är så viktigt. Jag längtar verkligen efter en god natt sömn. Kom inte ens ihåg när det var. Allt gott Gerdan "mingelpinglan" hehe..Kram Bless♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du mä! Nä, nu, inte är vi drabbade av sömnsjukan, precis! Det är jobbigt, sånt! Ja, det var ett roligt mingel..... kram♥

      Radera
  8. Det sägs att man inte ska ligga och vrida sig i sängen mer än cirka 15 minuter. Har du inte somnad efter 1 kvart ska du gå upp en stund, och t.ex. dricka ett glas varm mjölk.
    Jag är glad att jag för det mesta har en god nattsömn

    Ha en fortsatt bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips, fast jag går allt upp och dricker vatten, ibland borstar jag tänderna en extra gång, lägger mig, läser lite. Nej, ibland funkar ingenting, men oftast brukar jag somna om. Jag tror det är så här när jag satt väckarklockan för att jag har ett tidigt dags att passa. ;)

      Radera
  9. Det är inget vidare när man får nattsömnen störd.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, du - det är det absolut inte, men jag får ta igen det i natt, har ingen väckningstid te möra. Kram♥

      Radera
  10. Det är en sådan vacker sång! Man kan knappt lyssna på den utan att tårarna rinner!Vi hade den låten på en barn begravning i somras! Så vacker<3
    Tusen tack för dina fina ord inne hos mig! Jag har varit på väg in hit hela dagen men min dator har levt sitt egna liv!:( Så har inte kommit in någon stanns nästan! kram och hoppas du får sova gott i natt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kände att den var till dig lite grand, du har ju ett änglabarn.....
      Fina Pam, du gör så gott som du förmår och tack för att du bryr dig. Kram♥

      Radera
  11. Låten är underbar♥
    Tack för att du finns som bloggvän i mitt liv♥ finaste Gerd som funnits i mina svåra stunder♥
    Tyvärr har jag känt att det är "tabu" att sörja en 4 bent lika mycket som en 2 bent... men du har förstått♥

    Tack för att du finns♥ Kram♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, kära Lena, så fint du skriver, jag blir rörd! ♥
      Ja, det är väl "olika i olika familjer", om man säger så, hur man uppfattar sorgen.....
      Vi förstår varann!
      Tack för att DU finns, Lena! ♥Kram♥

      Radera
  12. Visst är det båt visst med julmusiken...Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är härlig, och jag har fått ett nytt register med gospelsångerna nu också. Härligt! Kramen♥

      Radera
  13. Tassar in med en godnattkram så här på sena timmen... ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, den tar jag emot och skickar en i retur, fina du! ♥

      Radera