söndag, november 11, 2012

Gute Nacht Lied

Hemkommen från Uddevalla.
Det är jag.
Tack, fina väninna Ingrid, du har pysslat om mig.
Jag är så glad för vår vänskap, även om det gått långa tider emellan, så finns vi där för varandra!
Och nu gjorde vi El Camino via dator och karta. Så kul att återberätta min vandring!

Att vandra i Uddevalla, lockade inte. Grått novemberväder med regn. Det känns som om jag fått nog.
Men så gjorde vi shoppingen osäker, naturligtvis. Roligt att fynda.

Och vi åt god mat. Ena dagen Thaimat Take Away och igår Fläskfilé med Wokgrönsaker.
Det är mycket att vara tacksam över!
Den här blev min, hos Gina Tricot. 199 kr.
Hoodtröja, kallas det nuförtiden.
Jag letar hela tiden varma kläder att ha inomhus.... kallt. Brrrrr.

Nu är allt "som vanligt" igen. Och datorn är igång. Det var skönt att ha satt undan den några dagar, faktiskt.

Kom hem med tåget, till en tom lägenhet......
Lite sorgligt. Men, det är ju så det är. 
Blir gärna att jag plockar fram almanackan och kollar vad min Pusselbit och jag gjorde förra året vid den här tiden....
Det gör jätteont i hjärtat, det rister! Lite söckent, som han sa ibland.
Jag ville inte, jag ville inte, att det skulle bli så här!


Ha en skön kväll. 
Kärlek. Värme. Glädje.
Det kommer till oss, det som vi behöver. Om vi är öppna.
God Natt, när den stunden är. Nu ska jag laga lite mat. Kram

14 kommentarer:

  1. Välkommen hem!
    Hoppas att du har haft det riktigt trevligt.
    Man behöver komma hemifrån ibland, det piggar upp.
    Skön tröja, jag har liknande här hemma som jag oftast går i.

    Nu önskar jag dig en god natt och sussa gott!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
  2. Älskade Gerd ♥ ja varför blev det som det blev?... vissa dagar tar jag mej igenom, andra får jag kämpa mej igenom, du har lärt mej mycket om sorgens olika skeden, tack, men jag är i en återvänds gränd och famlar nu...

    Förstår att ni hade en mysig träff!! & att fynda är super kul! ;)

    Kram på dej!♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskade Lena♥ Jaa, varför blev det på detta viset? Det har jag frågat mig många gånger.....
      Sorgens intensitet kommer och går många gånger, just nu känns det väldigt starkt.
      Men vi hade det mysigt i Uddevalla och då är tankarna på annat håll. Kram♥

      Radera
  3. Många varma tankar från oss till dig!

    SvaraRadera
  4. Du har tur och de flesta har väl tur i att de har vänner/väninnor som finns där i vått och torrt. Att hitta fynd brukar vara skoj, allrahelst då det före rean kanske kostade en bra slant. Igår och i natt har det regnat precis hela tiden och det regnar fortfarande hos mig... Ghaaaahhh så mycket regn det kan komma ned! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan se det som tur eller lyckträff att man fått just någon vän/väninna, som kan kallas verklig!
      Denna tröjan var inte på rea, men väl ett sådant där kampanjpris. Kram♥

      Radera
  5. Vilken härlig helg du har haft! Sådana vänner är så fint att ha.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit toppen, vill jag mena! Kram

      Radera
  6. Välkommen hem!
    Borta bra men hemma bäst, är det inte så man säger...

    Snygg luvjacka du köpt. Gillar dessa och skulle behöva köpa ett par nya, de gamla är urtvättade och trista. Kanske kan jag hitta nåt då jag åker till Göteborg på lördag.

    Ha en riktigt bra dag!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, och det är väl tur det! För det ÄR skönt här hemma, även om tankarna kommer och går.....
      Luvjacka eller hoodtröja, samma sak, ju..... dom blir urtvättade, skönt med nytt!
      Tack detsamma, kram

      Radera
  7. Välkommen hem ! Måndagskram och ha en bra dag,,,,

    SvaraRadera