tisdag, november 27, 2012

Gospelkör

Igår kväll besökte jag körövning för andra gången.  Detta är Con Brio Gospel, som tillhör Svenska Kyrkan i Sunnersbergs församling utanför Lidköping. 

Helt annorlunda än Allsångskul, som jag är med i sen höstterminen. Det är ren allsång med 10 instrumentalister, som kompar till.

Bilden till höger har jag lånat från Con Brios hemsida, det är från ett uppträdande på Sparbanken Lidköping Arena vid något tillfälle.

"Musik ska byggas utav glädje, av glädje bygger man musik" sjöng ju Lill Lindfors!

Dagen idag är oskriven tills i kväll, då är det VIP-kväll för medlemmar på Design Outlet här i stan kl 19-21. Med mingel. Vad nu detta innebär? Ungefär som att ta en fika, eller? En kopp kaffe.

20 procent på allt i butiken. Sprid gärna detta, skrev dom, så hittar du hit, så välkommen! Ska bli kul att se om jag kan fynda något.....


Jag har fortfarande Gospel i öronen.... men det gör inget, det är bara Love Love Love.....

21 kommentarer:

  1. Blev kärleksfull och glad i hjärtat sv ditt inlägg och bilder idag.

    Jag skall ut och se om jag hittar gardiner och lite julpynt till köket....

    ❤KrameLuttarFinaVännen ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Can you hear the angels singing.. ♫♪♫...
      Julpynt, ja. Får ner i min källare och kolla. Och sen i kväll, kolla borta.
      KrameLuttarFinaKaisa♥

      Radera
  2. Härligt inlägg! Gospel är bra för själen.
    Skulle gärna tagit mig till outleten och letat fynd, om det inte var så långt bort. Hoppas du hittar något bra!
    Varm kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, all sång är bra för själen, men gospel är ännu bättre, tror jag också.
      Vi får se om jag hittar något i kväll, behöver inget egentligen...
      Varm kram♥

      Radera
  3. Vad skulle livet vara utan musik? Tråkigare iaf...
    Hoppas du hittar nåt fint och snyggt i affären.

    Önskar dig en fin dag!
    Kramen damen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, musiken ger ju glädje!
      Tack, jag ska göra mitt bästa av den här dagen, den inbjuder inte till uteliv, men det går att greja inne också.
      Kramen damen tbx ♥

      Radera
  4. Kommer in en snabbis Bara innan jag åker till min lilla gubbes grav! Hoppas allt är bra med dig? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt besök här och sköt om dig! Jag är allt OK. Kram♥

      Radera
  5. Ett liv utan musik, böcker och kaffe måste vara ett trist liv

    Ha en fortsatt bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, tack, jag rotar nere i källaren, småstädar, mellan musikvarven....

      Radera
  6. Gerd, jag tackar för berömmet. Alltid trevligt när någon uppskattar det jag skriver.
    Det är inte alla dagar som jag har inspiration att skriva något i min blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte det var välförtjänt. Man måste rosa också, inte bara risa.....

      Radera
    2. Det har du rätt i
      Tack ännu en gång

      Radera
  7. Hoppas du får ett trevligt mingel :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev det. Trevligt. Jättemysigt. Hemma nu.

      Radera
  8. Mysigt med gospel!
    Blir spännande med fika på outleten!
    KRAMAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fika? Nja, det blev glögg och pepparkaka! Mysigt värre!
      KRAMAR

      Radera
  9. Hoppas att det blir en lika givande kväll då med många fina fynd.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blev så jättebra, kom hem nu. Kram

      Radera
  10. Kikar in med en nattkram♥
    Musik är underbart, jag lyssnar varje dag, endera på spotify här hemma eller så radion! :)) & ibland sjunger jag med åxå ;)
    Tack finaste Gerd för alla dina gulliga och värmande komentarer inne hos mej♥
    Natti natti♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. God morgon Lena! Tack själv, för alltid vackra kommentarer till mig, fulla av värme! Kram♥

      Radera