torsdag, november 22, 2012

Genrepet klart.

Igår kväll var det stor generalrepetion på AllsångsKul och Medborgarskolan var med och lyssnade av oss.
Det blev extra lång tid och även fikapaus.

Och ingen nederbörd! Detta har inte hänt sen första allsångskvällen, jag har cyklat i ur och skur varenda onsdagkväll nu 8 ggr i rad. Detta var 10:e gången och den 11:e gången blir 5 december. Innan dess ska vi ha hunnit sjunga "på stan" söndag den 2 december. Kul.

Herre Gud, vad jag fikar nuförtiden!
Hur ska det gå med midjemåttet, haha?
Jag har baske mig fikat varenda dag sen i söndags. Men man kan ju välja sina "kakor".

Igår lunchtid, valde vi t.ex. sopplunch, jag och fina fräscha väninnan. Det var jättemysigt att träffa henne, en ny bekantskap här ifrån staden, och det kändes som om vi hade träffats förr, på något vis. Hon är en sådan person, som "det ordnar sig" och det tycker jag är skönt.

Tänk, idag har jag ingen aktivitet! Helt blankt i agendan. Ska bara ringa ett par telefonsamtal. Nja, jag kan gå på en grej - om jag vill.....

Kanske hinner läsa lite ur en av alla mina låneböcker? Och låta stickorna gå några varv. Åka bort och lämna elskrot - om jag vill....

Sov länge idag. Men det gjorde inget. Skööööönt! 

13 kommentarer:

  1. Men så kul att du har fullt upp med en massa trevliga saker!
    Nu har jag stickat ett par sockor som jag skall ta med mig till dottern idag (Sthlm).
    Mulet är det här idag, men vad gör det...

    Önskar dig en skön dag!
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mulet och regn här, och det gör MIG inte gott, men jag tänker bort det... tror det släpper frampå. Jag har massvis att göra.
      Kramis♥

      Radera
  2. Hoppas du får en riktigt skön dag!

    SvaraRadera
  3. Här är det så grått att klockorna stannade!
    Har gått en promenad på 2x20 minuter och det får vara bra med det.
    Nu klockan 14:55 skall jag se: Mitt liv som hund på fyran.

    KrameLuttarFinaVarelse❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har inte kommit mig iväg ut, har väntat på telefonsamtal, men NU blir det ut en sväng i det gråa.... Ja, här har jag INGEN klocka som slår längre, Moraklockan har lagt av också...?...
      Kanske jag ska se på TV:n också, när jag kommit hem.
      KrameLuttarFinaDu♥

      Radera
  4. Efter gårdagens fina väder trodde man att det skulle bestå idag. Men det har varit en grå torsdag och jag har varit så slö. Har ingen inspiration när jag inte får något dagsljus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog mig ut för ett par timmar sen och kom hem nu. Det var friskt ute och jag fick gjort lite småärenden, varav ett stort.
      Känns bra.

      Radera
  5. Så trevligt att ni ska sjunga på stan i advent!
    Körsång är ju bara så trevligt. Även om jag inte varit med och gjort sedan jag gick i skolan, så minns jag hur glad man blir av det.

    Hoppas att din dag blev så fin som du tänkt dig och att du hann med det du ville göra innan mörkret föll.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kom precis hem, fick ha cykellyset på för nu är det mörkt. Fick gjort det jag ville, som inte var nödvändigt idag just, men snart, så jag är nöjd. Nu ska jag bänka mig vid TV:n.
      Kram♥

      Radera
  6. Sådana blanka dager gillar jag....Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  7. Blanka dagar i almanackan är guld värda för då kan man fylla gaden med det som känns bra just då.
    Kul att genrepet gick bra och vad kul att ni ska sjunga på stan när det är julskyltning.
    Ha en bra dag!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har en blank dag idag också, fast jag ska förgylla den lite med en grej.....
      Ska bli kul att sjunga på stan (Särnmarkshuset kl 15)....
      Kramar!

      Radera