söndag, november 18, 2012

Det Lyser I Stilla Gränden


Söndag. Sådan här musik passar mig idag!
En sådan klockren röst, som Sissel har, är gudabenådat! Hon klingar som vårbäcken.
Vi tränade på denna sång i onsdags i Allsångskul.

Gårdagen bjöd jag mig själv på lite torghandel.
Det blev en kasse fylld med 4 hyacinter, 1 amaryllis och 1 vit julkaktus.
100 kr. Lagom.

Sedan tände jag värmeljus och doftljus överallt och satte mig vid "Så mycket bättre" med Magnus Uggla  och artister på Gotland. Njöt - och grät. Gråter för ingenting.

Om inget oförutsett inträffar, tänker jag bege mig till en närliggande kyrka och lyssna på Gospel.
Jag behöver sång och glädje.
Kärlek.

PS. Akta dig för att lämna datorn i sängen för länge......
Det kan börja brinna! Så hade hänt nånstans i skövdetrakten i natt....... DS.

24 kommentarer:

  1. Godmorgon, jo nog kan oväntade saker ske, titta in och se vad som hände hör på morgonen.
    Jag gjorde detsamma sim du igår, älskar det programmet.

    Önskar dig en fin söndag.

    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan kikat in hos dig, mysko. Ja.
      Önskar dig en fin söndag också, KrameLuttar♥

      Radera
  2. Mycket bra att du informerar om att du skall vara noga med var du lägger datorn - du skall även vara noga med var laddaren till datorn befinner sig för den kan bli så varm att den startar en brand om den ligger på en matta eller dylikt.
    Så mycket bättre är fint och det är bra att gråta <3
    KRAMAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna. Ja, jag själv vet detta med laddaren, har aldrig den i när det inte laddas heller. Har aldrig haft datorn i sängen.
      KRAMAR

      Radera
  3. Tur att man har en stationär då ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Znogge, jag använder mest den stationära, har bara kvar en miniPC numera och den använder jag bara vid resor. Kram

      Radera
  4. Hittat in till din blogg. Ska kolla lite runt.
    Jag har ett "knäskydd" eller vad jag ska kallla det..som jag köpt på IKEA..då koer det luft under...
    Myce bränder varje vecka. Otäckt!!
    Tittar också på "Så mYcket bättre!" Tycker att Darin och Miss li, sjöng med hla hjärtat i gårkväll.och dom var bäst...på att "tolka" Magnus Ugglas låtar..
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen Margit! Jo, jag har haft ett sånt skydd köpt på IKEA en gång i tiden, men använder inte laptop längre.
      Har varit inne och kikat på din fina blogg också.
      Kram!

      Radera
  5. Hon sjunger så fantastiskt fin, Sissel. Och hon ser inte ens ut att behöva anstränga sig det allra minsta för att helt rent sjunga dom höga tonerna.

    Hoppas du kommer iväg på gospel - det är härligt och medryckande att lyssna till sån musik :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, hon är en gudabenådad äkta sångfågel, vilken gåva!
      Tack, jo jag kom allt iväg på gospel, det är något speciellt med det.

      Radera
  6. Sissel sjunger jättebra, jag gillar henne.
    Det är fint med blommor. Jag kan inte ha hyacinter hemma, ifall sonen kommer på besök. Dom doftar väldigt starkt.

    Helt rätt att du skall lyssna på gospel!

    Önskar dig en fin och skön dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, Marit, hyacinter doftar väldigt, och nu tål jag ju detta, älskar dofter också, har många doftljus. Synd om dom som är allergiska. Och det är ju jag mot nickel och myggor och annan skit, så det jämnar ut sig.
      Tack, dagen blev bra, kramis♥

      Radera
  7. Du gråter inte för ingenting. Du har mycket att gråta för, och att det sedan kan vara något litet som triggar igång gråten, det är ju så det ofta blir. Du vet vad du behöver, och det är väldigt bra. Här kommer kärlek och kramar i massor! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det kanske jag inte gör, men det känns så, det bara släpper på ibland. Oannonserat. Och det är väl väl.
      Kramar♥♥♥

      Radera
  8. Näe datorn i sängen har jag slutat med! Det är skit farligt!! Det är faktiskt sant!
    100 Kronor för alla dessa blommor! det var billigt. julkaktus hur ser de ut? Doftar de? älskar dofter.
    såg med så mkt bättre.Darin är bäst!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Julkaktus? Finns novemberkaktus också. Du får googla. Det är en kaktus med antingen vita, rosa eller röda blommor. Den brukar blomma sådär en eller två ggr per år. Doftar inte.
      Kram

      Radera
  9. Tack för besöket.
    Har haft en del att göra denna vecka, därav min frånvaro hos dig
    Hoppas allt är bra med dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har haft frånvaro p.g.a. gråt. Annars är det bra, fysiskt sett.

      Radera
    2. Men det är legalt att ha frånvaro ibland. Visst vore det trist att alltid vara online?

      Radera
    3. Ja, självklart. Jag har ingen iPhone som jag är uppkopplad till jämt. Det är min stationära som står här och gillar mig *ler*

      Radera
  10. Jag är inte särskilt lättberörd, men verkar bli mer och mer gråtmild med åren. Undrar varför? Skulle gärna sitta med dej och lyssna på din musik och bara finnas där för dej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog alltid varit känslosam och lättrörd. Men det blir inte "bättre" med åren, det blir mera tårar, både av glädje och av sorg.
      Min musik som jag gillar, den kan man göra allt till!

      Radera
  11. Bra att du öppnar upp för din sorg....visst tar det på energi,men bättre den kommer ut än tär inifrån....Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag grät ett långsamt tag för ett par timmar sen, jovisst det tar på energin, men jag vet också att det ska ut! Kramen♥

      Radera