fredag, november 16, 2012

Det hände sig för länge sen.


Lite tröstesång, fin julstämning!
Det gör sinnet lättare! Sången är viktig för mig!

Jag förstår inte vilken värld vi lever i, jag tycker mig utläsa att flera mår dåligt av det kalla egoistiska där ute!

För min del, är det en dyster period som dragit igång. Det är mörka november. Jag hinner inte utanför dörren knappt, innan mörkret tar sitt grepp om mig.

Jag var ute två svängar igår, först en promenad, sen tog jag cykeln.
Tog två beslut, över vilka jag låg och grunnade på natten inför. Men nu känns det bra, jag gjorde rätt. Jag ska inte göra någonting för ANDRAS SKULL, utan måste se om MIG SJÄLV och göra det som JAG tycker är roligt.

Så det lunkar på här mellan tårflödena. Stötte på min grannfru på 80 år, hon sa att hon gråter emellanåt, och särskilt när det är högtider och bemärkelsedagar - hennes man dog för 34 år sen!

Jag ska försöka hitta på något mysigt, denna fredag. Och i förlängningen ett större projekt, kanske...
 Pratade lite med äldsta dottern nyss.
Nu, köpa hyacinter, amaryllis?
Glögg och pepparkakor?
Gå på stan...


8 kommentarer:

  1. Jag förstår inte heller vad det är för fel på världen. Hur kan man välja att vara kall och elak, när det ju faktiskt är både enklare och mycket trevligare att vara snäll. De här egoistiska människorna vill ha vad de kan få ut av andra, men vad de inte förstår är att om man ger så får man så fint tillbaka.
    Jag tror vi är många som gråter, och jag tror på gråtens läkande förmåga. Vi skulle ju inte kunna gråta om det inte var bra för någonting.
    Varma tröstkramar! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, tårarna behöver vi ha, dom renar ögonen och sköljer igenom vårt sinne!
      Idag har jag inte gråtit fullt så mycket, har varit ute ganska så länge, det var skönt.
      Kramar♥♥♥

      Radera
  2. Hoppas att din fredag blir fin trots den tunga och sorgsna känslan.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blir den, det har lättat något för tillfället. Nu ska jag göra mig lite mat. Kram

      Radera
  3. Gråter ofta, och är tacksam över att jag kan. Blir mer orolig om jag inte får ur mej, ser det som mänskligt och naturligt.
    November är mörk och musik skulle jag inte klara mej utan. Klart du ska göra saker för din egen skull, finns så många råd och önskningar från andra hur man ska vara och göra, man får nog mest ut av att en människa är sig själv i långa loppet.
    Stor Lördagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bling. Du har så kloka ord.
      Det börjar att hela sig något. Viktigt att känna mig fri att göra som jag själv vill. Blir ibland ledsen på människor som inte håller de dom lovar.
      Ja, november är uslig. Får nog bli en blomma idag. Lördagskram♥

      Radera
  4. Den världen vi lever i har bla ett sådant fruktansvärt behov av att trycka ner andra - vi trycker ned och förlöjliga varandra. November är väl en månad där våra sinnen lätt blir mörka och mer dystra än vanligt kanske... Lördagskram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Simona. Jag tror ändå på människan och det goda.
      Ja, jag har ont av november. Nu hade jag behövt vara i solen. Och även om jag har möjlighet så har jag ingen som åker med mig. Men, snart är det jul! Många julljus!
      Lördagskram♥♥♥

      Radera