måndag, oktober 08, 2012

Twin Peaks


God morgon och God middag!
Åter igen en video, kommer du ihåg Twin Peaks?
Jag satt mycket tillsammans med min yngsta dotter och kollade på denna serien.
Vi kollade också på Dallas.

Just nu är jag hos yngsta dottern.
Min bil förde mig hit och jag tog tillfället i akt att tvätta av bilen. Och städade den inuti. Mycket lättare än när jag är hemma hos mig i hyreshuset.

Så har jag varit med äldste sonens familj på hundkurs med norfolksterriern Henry.
Lustigt, min pappa hette Henry. 
Nu är jag hos jackrusselfoxterriern Diego.
Mycket vovvovvov....

Idag drar jag hemöver. Trivs bra här, men det är kluvet.
Jag måste hem och greja och förbereda.
Och så vill jag besöka en himla massa blogghem!

Om 5 dagar drar jag iväg till annat land.
En jätteskön dag till dig med mycket värme och kärlek!

18 kommentarer:

  1. Visst kommer jag ihåg Twin Peaks, men jag gillade inte den serien så jag följde den aldrig. Musiken som jag lyssnat på nu, den gillar jag däremot. Tycker detta musikstycke är helt underbart.
    Dallas det följde jag då det begav sig och jag har sett alla avsnitt som de visar nu. På onsdag är det det sista.
    Ha en bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett härligt musikstycke!
      Tack, det blev allt en bra dag och nu är det mörkt och kulet ute, regnet slår på rutan, kram

      Radera
  2. Japp, jag kommer ihåg Twin Peaks. Jag gillade verkligen musiken, signaturmelodin.
    Kan tänka mig att du har en del att förbereda innan du åker. Inte minst behöver man vara mentalt förberedd. Men det är du nog redan? Kommer att tänka på dig varje dag du är ute och vandrar.
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jotack, nu är jag trött. I tankar ord och gärning!
      Men, det ska gå bra och ska bli härligt. Bra att du har med mig i tankarna. Kram♥

      Radera
  3. Jaaa, Twin Peaks. Den tittade maken på och sen tittade vi på Dallas också =)
    Oj, så mycket skoj du har haft för dig nu! Det är bra!
    Kör försiktigt när du skall hem =)

    Önskar dig en skön och fin dag!
    Massor med kramar och kärlek till dig ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu har det varit järnet ett tag. Hem kom jag galant.
      Tack du fina! Kram♥

      Radera
  4. Visst kommer jag ihåg Twin Peaks, den var ju så hemskt bra och musiken så speciell.
    Borta bra men hemma bäst brukar man ju säga och du har ju mycket att ordna med inför resan. Själv åker jag iväg på lördag på en resa som nog inte blir lika strapatsrik som din (hoppas jag). Jag litar på att "Världens bästa Karlsson" rattar bussen tryggt och säkert till Toscana.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju listigt att vi åker iväg på resa samma datum! Inte dumt att åka bussen till Toscana, jag blir lite avis där, faktiskt! Vet, har varit där för 18 år sen, mjukt och vackert.
      Kram tillbaka.

      Radera
  5. Visst kommer jag ihåg Twin Peaks, den var ju så bra ,,,

    Önskar dig en skön och fin dag!

    ♥♥ Kram,,,,,,,,,,,,,,,,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du också kommer ihåg Twin Peaks, ja den gick väl ingen förbi.
      Kram♥♥♥

      Radera
  6. Jag och mamma brukade sitta och titta på Twin Peaks och Dallas.
    Nya Dallas som går på tv på onsdagar är sämre än den Dallas jag minns på 80 - talet tycker jag. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, dom har blivit rätt så gamla i nuvarande Dallas. Nej, det blir aldrig detsamma. Man kan inte bada i samma flod två gånger.
      Kram♥

      Radera
  7. Bara fem dagar kvar, oj oj oj så spännande detta kommer att bli... Känns det inte något nu i maggropen så kommer det aldrig att göra det, fnissar.... KrameLuttarMenKärlekOchTacksamhet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det känns i maggropen och pirrar under fötterna, de vettla du! Haha.....
      KrameLuttarJaTacksamhetKärlekFinns

      Radera
  8. Så mycket spännande som väntar på dig! Lite avis men inte missunsam.

    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var en fin kommentar, snyggt! Kram♥

      Radera
  9. Ja nog kommer man ihåg Twin peaks allt. Såg faktiskt en box häromdagen med tv-serien, när jag sökte tv-serie boxar på tradera. Kände litet sug att lägga mig ett bud, bara för nostalgins skull.
    Ska bli spännande att läsa om din resa som du har framför dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, ja. Den kommer närmare och närmare, resan! ;)

      Radera