tisdag, oktober 30, 2012

Sagan om ringen

Min älskade Pusselbit lovade mig en ring som födelsedagspresent förra året i december.

Han brukade ge mig en ny ring vart femte "jämnt" år.

Vi var först till en Guld o SilverButik i Lidköping, men där fanns inget som lockade.

Gick sedan till en annan Guldsmed med egen verkstad, och där hade han den ring jag sökte.
Det var en guldring med en stor grön smaragd (vår husvagn hette Kabe Smaragd).

Så ringer juveleraren och beklagar, att stenen sprack, då han skulle göra om den till mitt finger.

Sprack? Ack, ack.....

Där fick vi åka till Kanarieöarna utan ringen. Och när vi väl var hemma, så skulle vi leta i någon stad utanför Lidköping, sa min älskade. Vi ska hitta ringen till dig, sa han.
Men så blev han sjuk och inlagd.

Då sa han, ringen finns i cybern, den blir bara vackrare och vackrare!
Jag ville inte lyssna, för det kändes så konstigt.

Alldeles nyligen, innan pilgrimsvandringen, lade någon ett Tarotkort åt mig. I det kortet fanns en grön smaragd med. 

Nu hade beslutet mognat. Jag tog mig till den första affären här i Lidköping, och där låg den! Där fanns ringen med två små gröna smaragder och två små briljanter! Dom tog mått på mitt finger och rättade till ringen, allt gick bra och i tisdags köpte jag ut ringen!

Den är från Pusselbit, han ville att jag skulle ha den, som ett minne från honom. Och här hemma hade han lagt undan en summa pengar som räckte precis till ringen.

Det här är väldigt personligt, men jag vill dela det. Är det inte märkligt? Tala om Kärlek....

Och du får lite kvällsandakt i Eulalia kyrka om du klickar HÄR!

19 kommentarer:

  1. Så fint och härligt .....

    SvaraRadera
  2. Så fint och så älskvärd din pusselbit måste ha varit. Äkta kärlek emellan er är vad det är :)Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Vilken fin och gripande berättelse.
    Din Pusselbit hade rätt när han sade att ringen fanns i cybern, och nu har du funnit den :)
    Vacker och fin är den och den kommer att pryda sin plats på ditt finger.
    Ha en riktigt bra dag!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken fin och vacker historia - vad skönt att du fick din ring!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fin♥..Tänk vad många historer det måste finnas bakom kvinnors ringar..Goekram/Bless

    SvaraRadera
  6. Vilken rörande vacker historia och så klok du är som köpte den där ringen - för den skulle du ju ha!

    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Oj vilken fin berättelse, javisst skulle du ha denna speciella ring och den kommer att föra lycka och förnöjsamhet med sig.

    KrameLuttarFullaMedKärlekOchRegn

    SvaraRadera
  8. Så härligt!
    Kan nästan inte läsa för mina tårfyllda ögon... Så vackert!
    Sånt är KÄRLEK ♥

    Ha en bra dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
  9. Jag läste helt andäktigt! Fantastiskt! Kärlek kan förflytta berg! ☺ Kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
  10. Ur djupet av mitt hjärta tackar jag för era fina kommentarer. Detta var för mig mycket personligt och kärleksfullt.♥♥♥

    SvaraRadera
  11. Så vacker berättelse ♥ mina tårar rinner...
    All kärlek♥ /Lena

    SvaraRadera
  12. Har just inget att skriva idag, min energi är slut
    Men jag önskar dig en fortsatt bra kväll

    SvaraRadera
  13. Blir rörd...!!Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  14. Men gud....Blir jätte rörd! Klart det var en hälsning från honom<3 kram

    SvaraRadera