onsdag, oktober 03, 2012

Oj, vad jag är bra!

Eget beröm luktar illa, så nu osar det väl.....
Fast inte vovve, bilden är bara så söt!

Nej, gårdagen var ju helt fri, inga obs! i agendan, inget att bocka av, mer än i Huvudkontoret.

Och, vet ni vad? Jo, då gjorde jag den där saken, som jag grämt mig över så länge!

Först grät jag en stor skvätt, för jag tycker det är så "söckent" att själv vara tvungen att fixa och trixa, blev så arg på alltihop.

Sen knäppte jag med fingrarna, hokus pokus ...
... och så ringde jag och sökte upp en verkstad för att få justerat en sak med min bil!

Det är egentligen genant, för jag gjorde en miss, i den vevan tidigt i våras, när jag var i chocktillstånd.
Jag hällde spolarvätska i kylarvätskan......

Jag skäms inte längre, man råder inte över chock. Och jag blev så gulligt bemött av två servicekillar på Mekonomen......Bilverkstadens Änglar....
Så det är fixat och trixat, avhällt och påfyllt ny glycol!

Bara detta att få tummen ur, ett änglatålamod.....

Idag är det bara glädje och gamman. Först Anna Sjukgymnast, sen Tvättstugan och sist i kväll - Allsångskul!!! ♫ ♪ ♫ ♪

Herre Gud, vad jag är bra......
Och som Tack fick Frälsis ännu mera kläder och saker av mig......

26 kommentarer:

  1. Men va BRA att få det undanstökat jag tankade ju bensin istället fört diesel för ett tag sedan det tog lång tid innan dom kom på det för jag visste inte vad felet var men sedan skulle jag ju hämta bilen efter ca 3 veckor och då visste både dom och jag fast "shit happens"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt, Kurt, att även en karl kan göra fel med bilen, haha!
      Ja, detta med bensin och diesel, är du nog inte den förste - eller siste.........
      Ja, man får ju själv betala för sina misstag.

      Radera
    2. Jag håller inte med om att eget beröm behöver låta illa, varför skulle vi inte få berömma oss själva? Att tala om vad vi är bra på gör att vår självkänsla ökar, vi blir glada och vi vågar mer.

      KrameLuttarMedSångBerömOchKärlek

      Radera
    3. Klart, Kaisa. Men jag har så svårt att sätta en "Bra"-stämpel på mig själv!
      Jodå, jag skrev ju att jag tyckte jag var duktig, och allt kostar på!
      KrameLuttarTackarTackar♥

      Radera
  2. Du både kan å vill och vågar och är modig för du gör alltid nåt nytt, nya äventyr eller dylikt varje dag... Önskar att jag hade en sådan styrka, självtillit å självförtroende o.s.v. Kram du fina ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, otroligt. Jag vill och vågar, knappt jag tror det själv, men går det så går det!
      Du måste testa, Simona! Man kan aldrig få mer än nej, och jag tror du får ja!
      Kram, du är så fin själv!♥♥♥

      Radera
  3. Strunta du i Jante och ge dej själv en klapp på axeln. Du e bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK! Ännu bättre när någon annan tycker så!

      Radera
  4. Man måste få ge sig själv beröm emellanåt.
    Va bra att du tog tag i den saken.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag blev så nöjd själv, det är minst halva grejen!

      Radera
  5. Härligt!!
    Och du de är mänskligt att fela.. Gubben min tankade diesel i en bensinare ;-) Blev dyrt det, he he..
    Apropå reklam så.. Nej jag betalar för att slippa skiten. Hatar reklam.
    Kram i blåsten och dimman

    SvaraRadera
  6. Heja dig! Du är verkligen helt fantastiskt på att få saker gjorda! Jag skulle behöva en gnutta så'nt för här växer bara att-göra-listorna hela tiden. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, det går på räls ibland - ibland inte. Just nu är jag trött och jag ska snart dyka ner i tvättstugan.....
      Tusen tack för pepp!
      Kram♥

      Radera
  7. Fel kan det bli ändå och det är tillåtet ;)
    Du ska ha mycket beröm och bamsekramar efter allt du gått och tar dej igenom.
    Ha en trevlig kväll med kören.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack, återigen! Jo, jag vet, det har varit och är lite mycket med allting, det är resan som håller mig uppe nu.
      Och kören.
      Kram ♥

      Radera
  8. Sitter här och ler över ditt positiva och underbara inlägg! ♥
    Du är då för go´!
    Kram kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack *nickar* nu rusar jag ner till tvättstugan *hejhej* kramkram♥

      Radera
  9. Du är ju bra! Det har jag vetat länge =)
    Åååå, idag har jag varit till tandis, minneslunden, hämtat flyttkartonger från Second Hand och handlat och och och.... Det blev mycket, men jag känner mig nöjd =) Skönt när det är gjort!

    Meh... alla kan ju göra misstag! Det är så lätt hänt och speciellt i ditt sinnestillstånd då. Världsliga saker (Karlsson på taket).

    Önskar dig en skön och fin em. och kväll!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blev av dina rader! Satt just vid TV:n och åt min middag mellan varven till tvättstugan, såg på programmet om romer, läste inne hos dig, hahaha... vilken telepati!
      Tack o kram, du är fin, du och duktig!♥

      Radera
  10. Jag vet, eget beröm luktar illa. Men då får det väl lukta illa eftersom ingen annan berömmer mig.

    Stackars dig som måste springa i tvättstugan. Själv kastade jag ut badkaret för 10 år sen, föredrog att ha min alldeles egna tvättmaskin istället

    Ha en fortsatt bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inget synd om mig. Vi har fått ny tvättstuga och den betalas av på hyran, precis som den gamla, inget är gratis. Skulle jag skaffa egen maskin skulle min elräkning stiga i höjden och jag får likväl betala för tvättstugan där nere.
      Så, snål som jag är, så får det gå före bekvämligheten! Det är så man blir rik på pengar, eller?
      Ha de gott♥ Vi e la bra!

      Radera
    2. Jag tycker det är bekvämt att tvätta uppe. Man slipper bråken om tvättiderna och man slipper gå ut i onödan när det är vinter

      Radera
    3. Så sant, men de kôster, ja e en snål, en *ler* .... och jag behöver inte gå ut, samma trappnergång...

      Radera
  11. Du kan med all rätt vara stolt över dig själv!
    Ibland måste man bara ta tjuren vid hornen och se till att saker och ting blir gjorda.

    Jag har en liten tvättmaskin i badrummet, så jag slipper gå i tvättstugan. Det är så bekvämt och bra och speciellt nu när jag är ensam räcker den mer än väl till.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla Ingrid!
      Ja, du vet ju vad som gäller och är tvunget.
      Många vill ha en egen tvättmaskin. Visst är det bekvämt.
      Kram

      Radera