tisdag, oktober 02, 2012

Jay Epae - Putti Putti

Hur många kommer ihåg?

Jay Epae föddes år 1934 och dog 1994, blev blott 60 år.
En helt okänd hawaiian, blev "upptäckt" av Radio Nord maj 1961 och låg sedan på svensk hitlista i 41 veckor.
Ingen annanstans i världen var han så känd, än just i Sverige.....
Oj, vad jag kommer ihåg den! Jag var väl sådär en 14-15 år.

Jag hörde låten bland "gamla godingar" på radion en kväll.....

Ja, idag är det tisdag och inget på agendan. Det kan ju poppa upp något, vem vet.
Annars har jag nog full agenda tills avresan till Spanien.....

En annan sak.
En del har börjat med en hel del reklam och annonser i sina bloggar.
Tjänar ni något på det?
För min del tycker jag att bloggarna blir lite jobbiga att läsa, då.
Men, det är mitt tyckande.
Jag kanske är dum, kanske missar något?
Berätta!

♥ ♥ ♥ Kärlek ♥ ♥ ♥

32 kommentarer:

  1. Jajamen vi(jag) minns det var mycket BRA musik då och vissa låtar minns man ju mera och spelas ännu detta var kanske "one hit wonder" fanns ju en hel del sådana! Ingen reklam hos mig!

    SvaraRadera
  2. Jag minns den eftersom min pappa spelade den ofta :-)

    Jo, nån liten peng blir det allt på de där annonserna. Jag testar mej fram just nu för att se vilken som funkar bäst och enklast, så jag kan ta bort dem som inte funkar. Alla bäckar små...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag märkte att du testade dig fram med reklam och just hos dig så fastnade jag i något klister. Trodde inte man tjänade något särskilt. Men allt är värt att värdera!

      Radera
  3. Har varken hört eller hört talas om denne hawaiian.

    Jag har ingen frivillig reklam på min blogg, för jag tycker också att bloggarna blir väldigt svårlästa p g a reklamen.

    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt svar! Håller med.
      Kram♥

      Radera
  4. Visserligen har jag reklam i min blogg men jag har ännu inte tjänat ett korvöre på att ha reklam. Jag stör mig själv på den reklam jag har å har ofta tänkt att ta bort den, men jag glömmer bort å det blir aldrig av liksom... Jay Epae med Putti Putti hörde jag många gånger på radion som barn ☺☺☺ men har inte hört på låten sedan jag flyttade hemifrån. Tack för påminnelsen ♥ Kram ♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, ibland blir man hemmablind. Det är nog så med Facebook, där går det inte att ta bort reklamen. Jag försökte och fick bort, men - så kom den igen!
      Kram♥♥♥

      Radera
  5. Nej - jag har inte ngn reklam hos mig *skratt* ingen som har erbjudit sig juh ;)

    En del bloggar har en sån irriterande popup som man försöker klicka ner med resultatet att man oavsett hur man gör - hamnar på t ex spelsajten *morr*

    Tack för kommentaren på
    http://aldrigmerfrystasockerartor.blogspot.se/2012/10/sidvyer.html

    Kram och ha en go dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kan hålla med dig om att en del reklam gör så man ofrivilligt klickar på något segt som man inte blir av med!
      Kram

      Radera
  6. Åååh, den där låten ja. Den kunde jag nästan utantill :)
    Reklamer: Jag tror att man kan tjäna nåt på vissa bloggar om man vill ha reklam osv.
    Jag tycker att det är bara såååå irriterande. Jag har fått förfrågan ifall jag skulle vilja göra reklam till vissa, men har nekat och kommer att göra det i fortsättningen också.
    Jag kör med Google chrome och då såg jag inte att jag hade fått reklam på widgetsidorna. Det såg jag sen när jag öppnade med Internet Explore. Ut flög dom med rasande fart :)

    Ha en bra dag och ta hand om dig!
    Kramis ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, det är olika beroende på vilken webläsare man har? Jodå, google är rätt så pigga på att snappa utpp och göra reklam olovandes, avskyr detta på Facebook!
      Kram♥♥♥

      Radera
  7. Ikke noen reklam her ikke!

    Trött plus tvättar!

    KrameLuttarOchLåtenSpeladesNärJagVarLitenNejJagMenarMindre:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvättar gör jag i morgon plus sjukgymnast och körsång, idag bara jag småpackar kollar.
      KrameLuttarOmfamnarDig♥

      Radera
  8. Hahaha denna har förföljt mig i livet..Jag var la 5 år och kusinen 7år vi dansa shake i mormors gillestuga på en släktfest. I min blogg är reklamen redan inboxad..Inget göra åt och inga pengar i handen heller..Hatar reklam../Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, då får jag vara glad över att jag inte BEHÖVER ha reklam här, då!
      Jag sjöng rätt mycket på den där Putti putti....
      Kram

      Radera
  9. Haha, visst minns jag! Fast inte förrän jag tryckte igång filmen - namnet sa mig ingenting :-)

    Jag tycker att det är skönare med bloggar utan reklam. Dom flesta tjänar inte på det, det är bloggportalerna som tar pengarna. Men å andra sidan ska väl dom ha nåt för att upprätthålla en gratisplats, kanske. Jag har ingen reklam och det är gratis ändå.

    sv: Det blir bättre och bättre med internet i Spanien. Nuförtiden har dom flesta hotell gratis internet och det funkar. Även på McDonalds har jag fått kontakt med cyberspace. Det byggs ut hela tiden :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt svar, Ama!
      Och - Jo, jag funderar ju lite inför pilgrimsresan.... med internet. Men, inte nödvändigt.

      Radera
  10. Visst är det irriterande med annonser i bloggarna! Jag har ju lite, men inte sådana jag tjänar något på utan de är bara sådana som jag måste ha om jag vill slippa betala.
    En del tjänar nog ganska bra på annonser, du kanske kan tjäna en extra tusenlapp i månaden. Men jag vet inte. Det ser så taffligt ut att jag inte tycker att det är värt det!
    KRAMAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du gav mig ett rakt bra svar. KRAMAR

      Radera
  11. Jag föredrar helt klart bloggar som inte har reklam. Men har ingen aning om man kanske missar många sköna pengar ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var nu det. Min son frågade mig, eftersom han såg att jag hade många besökare, men vi räknade ut att det var nog för få för att få någon ekonomi av det.
      Kram

      Radera
  12. Den låten minns jag! Men det är från senare tid, har hört den då vi varit och dansat!
    Jag har ju reklam på min blog my love basket! Kan inte påstå man blir rik direkt...skall vänta med att ta ut allt till jul kanske det blir lite mer! Hoppas allt är bra med dig! När far du? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt är bra. Bara lite trött och pirrig ibland, men det hör nog till nu. Jag åker nästnästa lördag, alltså elva dagar kvar!
      Kram

      Radera
  13. Vilken gammal goding!
    Jag hade ingen aning om vad det rörde sig om förrän jag satte igång videon.

    Reklam i bloggarna är inte speciellt kul tycker jag, men en del bloggportaler kräver ju det för att man ska slippa betala.

    Själv hade jag reklam på hemsidan och i den gamla bloggen, men det är minsann ingenting man blir förmögen på precis. Efter ett halvår kunde jag kvittera ut 735:- och sen tog jag bort reklamen helt.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ingrid!
      Ja, jag har nu förstått att en del bloggportaler kräver reklam.
      Tacksam att jag slipper......
      Kram tillbaka!

      Radera
  14. Tror man tjänar en liten peng, men om det är värd den lilla pengen vet jag inte. Tycker också bara det är störande med reklam i bloggen.

    Hoppas du haft dig en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blev bra till slut! Tack för info!

      Radera
  15. "Putti Putti" kommer jag mycket väl ihåg. Ler och blir nostalgisk! En riktig "goding"...

    Nej, någon reklam vill jag inte ha i bloggen. Det ser rörigt ut och irriterar. Men givetvis respekterar jag om andra vill ha det.
    Kram, go´aste vännen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, mycket nostalgiskt!
      Du var också reklamfri, ja det är renast.
      Nattakramen nu♥

      Radera
  16. Hej!
    Ja, vem kommer inte ihåg honom! Den låten sjöng jag hela tiden, görbra!
    Kram Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå, du som kikar in här i mitt Blogghem, välkommen!
      Nattakramen

      Radera