tisdag, oktober 09, 2012

Hundliv






Små smakprovsbilder från hundkursen, som jag bevistade under mitt besök hos äldste sonen.
Det var jättekul att se dom olika raserna, stora som små.
Henry, som är en Norfolksterrier, är söt som en nallebjörn!
Vaken, pigg och läraktig.

Ja, nu är jag hemma igen sen igår eftermiddag.
Krångel med öppna garageportar upptäckte jag, när jag körde ner bilen.
Igen. Irriterande.
Fick börja med att ringa Securitas. Det var inte längesen som det var inbrott.
Sen gällde det att sansa mig och plocka ur väskorna och ta det lugnt.

Idag ska jag göra lite småärenden, annars inget som häpar på.
Nu ska jag inte ligga som en rem i mataffärerna för att plocka till mig det gottaste och billigaste. 
Jag ska vara lite lat och äta från fryset i stället. Det är nämligen knökafullt av goa grejor.

Vi får se om jag har energi till att blogga runt....
Positiva vibbar och mycket Kärlek!

22 kommentarer:

  1. Min Schäfer tyckte det var kul med agiliy (bara han och jag vi tävlade aldrig)att klättra över krypa genom tunnlar grejor att hoppa MEN varför springa zickzack runt pinnar när man kan gå bredvid eller springa rakt över dom så såg han på just den saken ha ha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hundar har väl också sitt eget tänk.....

      Radera
  2. Önskar dig en lugn och bra dag idag ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Här var det Martin som låg på som en rem till mataffären. Redan 7.45 var han där minsann, så idag blir det nog något gott :-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får hoppas på "det goda", då!
      Tack detsamma!

      Radera
  4. Hoppas du har haft det bra!
    Vilka härliga bilder på hundarna! I bland saknar jag hund! Men har ju mina fina katter! De är mysigt det med! KRAM Och välkommen hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här skrev jag inne hos dig samtidigt som du skrev hos mig!
      Tack, skönt att vara hemma också. Annars vore det väl skrutt om jag inte tyckte så.
      KRAM

      Radera
  5. Det ser mysigt ut på hundkursen! Skulle så gärna vilja ha en hund. Det är så fint sällskap.
    Välkommen hem! Fast snart ska du ju iväg igen...
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hem, bort, hem, bort. Så är melodin just nu, ja.....
      Jo, det var en mysig hundkurs. Trevligt folk med. Kram♥

      Radera
  6. Det är jättekul på dom där hundkurserna.
    Snart du.... 14 till så har du 100.000 besök där uppe =)
    Här minskar vi också ifrån frysen, så vi inte har så mycket att släpa med oss osv.
    Så irriterande när inte saker och ting fungerar, tänker på ditt garage och när inte busarna kan hålla fingrarna i styr.

    Önskar dig en fin och skön dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jo, snart är det 100000 besökare.....
      Kram♥

      Radera
  7. Hejhej är det pirrigt nu vännen..Soon and very sooon..Kramom/Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att det är! Har änna huvudvärk! Kramom

      Radera
  8. Hundar är bra på många sätt.
    De är oftast trofasta och bättre vänner än människorna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ligger något i det du skriver.

      Radera
  9. Gomat i frysen är perfekt att ha! Lättlagat dessutom :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst är det! Redan tillagat......

      Radera
  10. Tittar in med en JätteKrameLuttTillDenFinaResenären

    SvaraRadera
    Svar
    1. ResenärenSvararTackFörKrameLuttarMorrnMorrn♥

      Radera
  11. Så fina bilder från hundkursen!
    Jag älskar hundar, tycker de är så mysiga och goa.
    Önskar att jag kunde ha en egen, men när man har dålig rygg då får man se sina begränsningar.

    Vore jättetrevligt att träffas. Vi får väl försöka planera in nåt framöver, efter du har varit iväg på ditt äventyr :)

    Ha de gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Maria, vi får se hur det blir med allt efter resan, det vore kul att ses sedan! Kram♥

      Radera