måndag, oktober 01, 2012

1 oktober

God Morgon!
Nytt datum och ny månad och bara kallare och kallare. Idag 13 grader.

Och ett härligt vårregn, som skänker dig gratis ansiktsvatten, hela dagen! Men droppar på kameralinsen.....

Men nu är det hög tid för alla Skördefester, och det låter alltid hemtrevligt och mysigt.

Det blir inte någon sådan fest i år, jag har inte tid - eller lust. Och det hade vi inte förra året heller, då vi var två.

Idag har jag två ärenden och på sen eftermiddag ett möte, som ska bli intressant.

Tack för alla kommentarer igår ang. att vandra ensam. Det satte igång min hjärna, bra att nöta på den lite.

Och jag var ute och fotograferade plus att jag provgick mina nya teleskopstavar och gick över en halvmil. Resultatet finns i min pilgrimsblogg.

Och tiden för avresa till den stora vandringen kryper på mig. Idag är det bara en helg kvar. Nästnästa lördag flyger jag iväg! Undrar om jag hinner få resfeber?

18 kommentarer:

  1. Åh nu är det nära tills du reser... Kan tänka mig att det pirrar lite i maggropen. :)

    Här renar det och jag stannar inne.

    KrameLuttarMedGlasögonTorkareHiHi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag måste ut, jag. Ett par vändor.....
      Men det är OK, dit jag har åkt, kan jag inte säga att "jag stannar inne idag" ;) Likabra att träna på uselt väder med bra kläder.
      KrameLuttarJaBordeFinnasGlasögonVindruteTorkare♥

      Radera
  2. Hade jag varit i dina kläder hade jag haft resfeber för länge sedan. Jag blir så himla nervös för allting. Tänk att nu är det snart dags! Det ska bli så spännande att få höra efteråt vad du tyckte. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir nog bra. Det är "bara" 12 dagar kvar.....
      Kram♥

      Radera
  3. Hejhej..:)..Jag tycker mig allt skönja resfeber mellan raderna jag hihi..Krmaom BLess♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, väl..... ser du det? Hm. Kramom♥

      Radera
  4. Fattar inte vart detta år tog vägen. Men tiden går fortare ju äldre man blir

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det sägs så, fast ibland går det sakta - om man inte har något roligt att göra.
      Bra dag du med.

      Radera
  5. Skördefest ja, alltid nåt som brukar tilldra sig mycket folk. antar du nån gång har besökt potatisveckan i Skövde?
    Ha en fortsatt bra dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, har inte bott så länge i Skaraborg, och gillar inte potatis så mycket. Men, besökt någon Skördefest i Falköping, har jag m.m.
      Kram

      Radera
  6. Du reder dig nog ganska så bra tror jag när det bär iväg för dig... Å det kommer förmodligen att bli roliga, sevärda å spännande dagar för dig också... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag hoppas det, har inte fått några biljetter än, men det reder sig väl det också, än lite tid kvar. Oh, ja, väntar - längtar. Kram♥

      Radera
  7. Lite kanske men du kommer att få en fantastisk upplevelse!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, och jag känner viss oro, vet inte vad jag ska göra, kolla TV eller läsa eller datorn. Kram

      Radera
  8. God Natt!
    Har inte hunnit hit tidigare.
    Det kommer att gå så bra för dig skall du se och sen har du ju reskamrater med dig också. Så du är inte helt ensam.
    Vi har bägge nåt att vänta på... har lite bilder på våran nya lägenhet på bloggen. Vi har varit där idag för att hämta nycklarna osv. Kul, kul...

    Önskar dig en god natt och sussa gott!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollade ert blivande hem, jättefint!
      Tack, jag sov så gott, så, tack. Kramis♥

      Radera
  9. Så spännande & intressant att få göra en pilgrimsvandring.
    Dom som jag vet har gjort det säger att det har berikat deras liv.
    Kramar från mig & hela hundgänget..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kommer att påverka mitt liv, det är jag helt övertygad om! Mycket positivt.
      Tack för alla dom goa kramarna från dig och hela hundflocken!

      Radera