torsdag, september 20, 2012

Teknikens tidslinje

1970 Färgtelevision i Sverige (jag hade min första senast 1971)
1971 Första e-postmeddelandet sänds
1977 Första datorn för privat bruk
1981 Serietillverkad bärbar dator
1987  Handburna telefoner i bruk
1992 Första sms:et
2004 Facebook lanseras
2007 Iphone släpps

Källa: http://www.tekniskamuseet.se/1/899.html

Verkar det OK?
Det var väl så det va...... och kommer att utvecklas ännu snabbare!

Fråga: Var och under vilket århundrade startade den industriella revolutionen?

6 kommentarer:

  1. Det har hänt väldigt mycket på väldigt kort tid! Spännande och jag skulle inte vilja vara utan tekniken.

    Kram och god morgon♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vi har gjort oss beroende av tekniken! Kram♥

      Radera
  2. I England på 1700-talet, gissar jag.

    Var det verkligen så tidigt som allting startade med datorer och Facebook och allt? Jag har verkligen varit efter min tid hela tiden och är det fortfarande.

    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tydligen! Jag själv var nog lite senare. Bara tidig med färgTV. Kram♥

      Radera
  3. Det var väl med vävmaskinen i England. Mitten 1700? :-)

    SvaraRadera