måndag, september 03, 2012

Selma tvättar håret

En sådan kärleksfull kissekatt.
Hon ger av all sin ömhet.
Tvättar håret på sonen min....

God morgon, måndag, ny vecka!
Idag sätter jag mig på tåget hem till mig.

Hej då, Selma och Siri kissekatter.
Hej då, lillsonen med fästmö.
Hihi, så sa man förr, fästeman å möa, gick ut när det snöa..... och in när det töa, - eller tvärtom.....

Så många nya intryck, tack fina ni, ni har gjort mina dagar till något nytt.

Och hej då, NetOnNet, XXLSport och Stadium Outlet, nog fanns det grejor, allt!


Nu är det skönt att inta sköna soffan hemma och bara sortera minnen. En hel måndag bara jag, kameran, boken, stickningen.

18 kommentarer:

  1. Kissekatter är väldigt mysiga när de vill vara det, men jag föredrar ändå hundar.
    Skulle mer än gärna ha en egen hund, men får nöja mig med att låna ibland :)
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man kan tycka om både hund och katt, men jag tror många väger över för det ena eller andra slaget. Jag är mest för katt.
      Tack och kram!

      Radera

  2. Välkommen hem! Fina katter....

    KrameLuttarFullaAvKärlekOchLiteSol

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      KrameLuttarMedMycketSolFastKyligHöstluft♥

      Radera
  3. Svar
    1. Ja, hon är speciell lilla Selma, så gör inte Siri. Men dom är lika fina!

      Radera
  4. Tittar in och önskar dig en bra måndag
    Hos mig är det solsken just nu

    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och både i Örebro och här hemma skiner solen! Ha de!

      Radera
  5. Jag livet vore inte detsamma utan mina djur..Tuff tuff..Må väl Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har ju haft katt för inte så länge sen... saknar Mia katt, fast, hon blev ju sjuk. Har tuffat färdigt - är hemma och packar upp. Kram

      Radera
  6. Mm, skulle så gärna vilja ha husdjur - om jag haft råd och ork. De gör gott för själen.
    Det låter som en skön dag för din del. Jag är beordrad av läkaren att ta det lugnt den närmaste tiden, så jag får försöka hålla mig ganska lugn och stilla. Nyttigt!
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag saknar en katt nu, när jag fått vara nära och kelat med två missar, som har helt olika kynne, intressant. Ett djur ger så mycket tillbaka, men jag kan inte ha det i min situation. Jag vill vara fri och resa. Kram♥

      Radera
  7. Vilken fin bild! Så sött så!
    Härligt.. att du har haft det trevligt! Sånt behöver man.
    Vi hade ett helt zoo när barnen var små, men nu har vi inga djur.
    Det är som du skriver att man blir låst om man skall resa o.d.

    Önskar dig en finfin dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom unga har god hand med sina katter. Och detta med hårtvätten, hihi, rätt så intressant. Hon var så mysig Selma, så omsorgsfull.
      Ja, jag har varit med om ett helt zoo jag också, när barnen var små, t.o.m. hade vi en del ladugårdsdjur.
      Dagen blev underbar, jag har bara softat sen jag kom hem! Kramis♥

      Radera
  8. Så fin! Här hemma har vi en hund som gärna tvättar fötterna. Om hon fick hållas vill säga...

    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag älskar katter! Dom är så mysiga :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okejar ditt påstående ;) Jag är kattmänniska!

      Radera