fredag, september 28, 2012

Mysteries

God morgon, du vackra!
Idag ligger en underbar dag framför oss, Thank God it´s Friday!
TGIF
Och jag fortsätter med musiken, glädjen i mitt liv, som jag delar med mig.
Frampå här idag får jag finbesök, verkligen! Nära och kära från Dalsland!
Dessutom lilla pudel Molly, söt som en polly.
Så nu fejas det här.
Ber till vädrets makter, måtte uppehållsvädret hålla i sig, blir så mycket trevligare då.
♫♪♫♪
Igår gjorde jag tre ärenden. Det första "i uppehåll" till tandläkaren.
Kom hem, grannfrun berättade att det varit inbrott i stora garaget, hennes bil var sargad.
Kollade min bil, som denna gången undgick kriminaliteten, kanske med blotta förskräckelsen..
Det andra ärendet var till fikat "Afternoon Tea" - i spöregn.
Det tredje till Willys - i vräkande regn.
Man känner sig omkullvräkt.
♫♪♫♪
På pluskontot kan tillskrivas, jag hade inga hål i tänderna, bara en liten flis som åkt ur, den lagas lagom tills jag åker till Spanien. Fit for fight!
♫♪♫♪
Häpp, knö ner kycklingen i grytan och förbered kvällsmaten, yes! 
It seems to be Chicken a la King!
Perhaps. Maybe.
♥ ♥ ♥
Trevligt veckoslut, go´ vänner!


22 kommentarer:


  1. Laleh är verkligen något extra.

    Singing in the rain gör vi här i denna storstad.
    Det är grått, blött och bladen ligger gula på marken. Idag stannar jag inne....

    KrameLuttarFinaSmyckadeGreddisen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gillat Laleh sen några år tillbaka, hörde henne första gången i Snö. En sån underbar röst!

      Nu så får jag sätta igång med att bädda fräscht.

      KrameLuttarUnderbaraFinaKaisa♥

      Radera
  2. Så härligt med finbesök som inkluderar en söt liten pudel också. Hoppas helgen blir bra på alla vis. Gärna solig också.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Laleh är underbar,,,,,ha en bra dag vännen,,,kramar om,,,♥

    SvaraRadera
  4. Musik är härligt. Och bra texter ännu bättre. Man kan glädjas och sörja på sitt eget sätt med sånger man tycker om. Musiken har räddat mig många gånger i min ensamhet..Ha kul med besök/Bless♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Musik kan byggas utav glädje, av glädje gör man musik......
      Fejar och väntar...... kram♥

      Radera
  5. En mycket trevlig helg till dej! :)
    (inte lika bra rimmat som dig)

    SvaraRadera
    Svar
    1. RackarTuss, åker du bil eller buss?
      Haha, dåligt försök till rim igen.... ;)

      Radera
  6. Musik är härligt! Vad skulle man göra utan musik? =)
    Kul... att du får trevligt besök!
    Så bra att du inte hade mera fel med tänderna och bra att du får det fixat innan resan.
    Tänk att det skall alltid saboteras. Synd om dom drabbade.

    Jag önskar dig en kul dag och trevlig helg!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Länge leve musiken och sången!
      Ja, du hade fattat hela kitet... både plus och minus.
      Nu väntar jag troget, kram♥

      Radera
  7. Laleh är en mysig artist <3
    KRAMAR

    SvaraRadera
  8. Laleh är bara helt underbar! Så härligt att du får fint besök! Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag väntar för fullt! Kram♥

      Radera
  9. Jag gillar verkligen Laleh och hennes underbara röst. Mysigt med besök också. Fin glittrande bild på dina ögon
    Kram och trevlig helg. ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jättemysigt. Vi får se vad vi hittar på idag. Kram♥

      Radera
  10. Laleh är verkligen en favorit hos mig.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  11. Laleh är en bra artist,lyssnar på henne med ☺ Kram å ha en mysig lördag ♥

    SvaraRadera