onsdag, september 19, 2012

Min arbetsbod

Här ligger strumpor att stoppa - stoppa fast trådarna.
Men dom är nystickade. Och har en adresslapp.

Ett par byxor tvådelade McKinley ligger uppnålade sedan en vecka, dom ska jag ha på vandringen nästa månad.

Allt har sin tid. Jag har aldrig bråttom.

Idag ska jag cykla till RUSTA och köpa ett par grejor till hemmet. Man får mycket för pengarna där. 
Detta kallas Hemtextil i min bokföring. 

Ja, så har jag tvättstugan. En mycket vanlig vardagssyssla, nere i källaren, fyra trappor ner och utan hiss.

Och kvällen bjuder på *klappar i händerna* AllsångsKul på Musikskolan!!! Jag får sjunga med mina kompisar så att taket lyfter! Det är 7 spelemän som drar igång och stampar takten, så det blir ös!

Kom ihåg, att det vi ger ut, får vi tillbaka! All Kärlek börjar hos dig själv!

14 kommentarer:

  1. Vilka fina sockor!
    Varför skall man ha bråttom när man inte behöver ha det?
    Vi har handlat nyligen några saker på Rusta, inget fel med det. Bra billiga saker...
    Usch, bor du också så där jobbigt att det inte finns någon hiss?

    Önskar dig en fin och skön dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, så här har det varit hela tiden sen inflytt 1999. Bra vardagsmotion, säger jag!
      Tack, det är solblandat regn idag, jag sticker ut när det verkar något så när stabilt. Kram♥

      Radera
  2. Det är bara helt underbart med sång! Jag ska kolla om det inte finns en kör i någon kyrka i närheten som kan våga släppa in mig. Kram! ♥

    SvaraRadera
  3. "Kom ihåg, att det vi ger ut, får vi tillbaka! All Kärlek börjar hos dig själv!" Precis det sa man ofta i Gambia, där och då lärde jag mej att ge ge ge. Allt kommer tillbaka, kanske inte till mej men till någon som står mej nära. Det har jag försökt att föra vidare till alla runt mej, särskilt barnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis.
      Det är ett väldigt vackert tänkesätt!

      Radera
  4. Fina sockor. Jag önskar jag fick energi att börja sticka igen.
    Men vem har bråttom? Inte jag. Tid är nästan det enda jag har gott om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns massor av tid! Handlar bara om vad vi gör med den...
      Läsning - stickning - allt går i vågor. Som jag just nu tvättar. Tvättstugan anfalles.

      Radera
  5. Vilka fina strumpor! Borde kanske börja sticka så smått igen. Gjorde det mycket förr...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det är roligt, till lagom mängd. Tröttnar fort. Men så, igen och igen..... Kram

      Radera
  6. Ja, inte har jag något problem med vad jag skall fördriva tiden med, här är det fullt upp... När jag är klar skall jag sticka mig en mössa, obs! Inte en målarmössa. :-) KrameLuttarFörHelaKvällen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland är det mer eller mindre att göra. Ibland undrar jag hur jag hann att jobba *ler*
      KrameLuttarEfterAttHaKommitHemOchNuTittatPåTV♥

      Radera
  7. Vad härligt du har att göra! du är duktig tycker jag! KRAM

    SvaraRadera