onsdag, september 05, 2012

Klä dig rätt i höst

Visste du att:
När smokingen först började användas, så var det inte som festklädsel utan som rökrock, därav namnet "smoking".
Källa: seot.se

Modet, ja. Tips från Hedvig Andér, kostymdesigner och stylist.

Plagg för män: Kavaj. Funkar till det mesta.
Färg för män: Vinrött. Varmare toner roligare än svart.

Plagg för kvinnor: Blus. Blanda material och mönster.
Färg för kvinnor: Vinrött. Dock i en ljusare nyans än herrarnas.

För min del, så kör jag med det gamla vanliga, eller köper nåt som jag trivs med. För all del, vinrött är en favvo hos mig!

Skojhörnan: Hur många t-shirtar har en och samma person burit samtidigt?
Svar: 245
Källa: Guniess World Record

Jag har lite skojsigheter för mig idag, berättar en annan dag. 
Må väl, du fina själ!


18 kommentarer:

  1. Den ABSOLUT smutsigaste och "räligaste" T-shirten på en av deltagarna i årets Robinson den kan nog promenera omkring själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte sett Robinson. Men visst, finns väl trökigt s.k. mode också! Häpp, nu får jag tugga i mig frukosten den goda och rusa ut! Ha det bäst!

      Radera
  2. Smoking ja... Används inte så ofta numera. Inte heller fracken. Sonen fick ärva morfars smoking men den passar inte. Tyvärr. Men kanske kan man sy om den eller så blir det väldigt dyrt. Vi får se...

    Hoppas du får en riktigt rolig dag i dag!

    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hoppet, det blev en toppendag! Kram♥

      Radera

  3. En trevlig dag till dig greddisen. Jag är också på väg till en sak idag, en grupp..... Tänker du till vet du vad jag menar :)

    KrameLuttarFörDagenMedSolKärlekOch15GraderUte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack, och jag var med en grupp veteraner, skönt att vara en sådan, jag var på samma typ av jobb i 41 år, faktiskt.......

      KrameLuttarSolenSkinerIdagMycketKärlek♥

      Radera
  4. Även om de kläder jag har på mig är enkla å bekväma så kan de även vara fina å passa om man vill vara fin nån gång... Det gäller bara att kunna kombinera de olika klädesplagg man har i sin garderob... Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut! Enkel klädsel är alltid stilren. Jag har alltid strävat efter att kombinera också. Tänker, ifall jag vill ha något nytt, vad kan jag ha det till?
      Kram♥♥♥

      Radera
  5. Apropå kläder... varför har man så mycket för mycket, men aldrig något att ta på sej?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Därför att man tröttnat, för att det inte passar längre...
      tror jag.

      Radera
  6. Mode är kul!
    Och en man i smoking är aldrig fel! Inte en snygg kavaj heller! Gärna svart och rosa skjorta tycker jag är snyggt!
    Om en karl skall ha t-shirt skall han ha muskler!! Annars är det inte fint tycker jag!
    Kvinnor finns mycket snyggt för, är jag bara hemma blir det jeans och tröja!
    Men går jag ut blir det tyvärr!:( mest svart! Det döljer hm...skavankerna bäst! Hehe
    hoppas din onsdag blir fin! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Min onsdag blev bara så toppen!
      Jo, mina färger är rött, rosa och turkos, med lite inslag av svart, numera.
      KRAM

      Radera
  7. Mode det är en hel vetenskap... Jag har alltid klätt mig i det jag gillar, modernt eller inte. Jeans och tröja är favvisplaggen.
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jeans, ja. Jag är en jeansälskare av stora mått!
      Tack, min dag blev toppen. Kram

      Radera
  8. Här hör jeansen till favoriterna också. Sen är det lite olika tröjor osv. Rött gillar jag.

    Önskar dig en riktigt rolig och fin dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du också jeans? Ja, jag tror många älskar detta plagg, speciellt som det finns så många modeller nu också. Jag älskar stretch.
      Tack för den roliga och fina dagenönskningen, kramis♥

      Radera
  9. Jag kommer nog att fortsätta med mina shorts och linnen ett tag till. Mest i rött... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle jag också gjort, om jag vore i dina kläder, fniss... och rött är aldrig fel!

      Radera