lördag, september 22, 2012

Home tonight

Betongväggarna värmer inget.  Innetermometern visar 20 grader, men det märks inte. 
Betongväggarna suger ut all värme.
Det blir rått och kallt......

Höstdagjämning idag.
Så nu har tjocka tröjan åkt på. Så småningom blir det även jackan. Jag vet, för så här har det varit sedan dom satte in mätaren i hallen.
8 grader ute och regn.

Igår cyklade jag nästan en mil i regnet. Testade det nya regnstället igen. Det håller! Superlätt och tjugotusen i vattenpelare.
Jo, jag cyklade till COOP Extra och fyllde min ryggsäck med alla extrapriser. Jag räknade ut att jag blott betalat 50 procent för alla varorna.
Jag gör så, att jag kollar in alla extrapriser i staden. Sen tar jag olika rundor och roffar till mig, scannar alltid, fort och lätt, står aldrig i några köer längre.
Sedan lagar jag mat utefter det jag har handlat. Tjänar mycket på det.
Middagen igår kostade mig 5 kronor. Färsk fin strömming, som jag stekte med tillbehör. 
Då är det roligt.

Tittade på Skavlan igår.
Det är ett fantastiskt program, tycker jag.
Programledaren är lättsam att lyssna till och han får verkligen gästerna att prata ledigt.
Som gästartist hade han Moa Lignell. Moa med den speciella rösten. 
 Aaaaaa ♫ ♪ ♫ ♪
Känner viss samhörighet
Vi kommer från samma stad.
Även jag har haft tandställning.
Här en video "under arbete" med den sång hon sjöng igår.
"Home tonight"

Idag är det marknadsdag och då tar jag lite roliga småärenden.
Ja, vad ska jag göra? Måste roa mig med något...
Tittade på besöksantalet på bloggen. 
96666 personer har läst mina kråkfötter sedan i maj förra året.
♫ ♪ ♫ ♪ Tusen tack, fina bloggisar!

Idag är det bara 3 veckor tills jag flyger!
Får snart provpacka ryggsäcken.

Än så länge lever jag på hoppet!
Jag läste någonstans att barn och hundar har mycket att lära oss vuxna.
Att vara i nuet, medkänsla, entusiasm, påhittighet, lekar och funderingar.
Sant.

22 kommentarer:

  1. Tack för hjälpen med mina tankar kring bloggen :)

    Kramar :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Jag har också tankar omkring min blogg. Så är det. Men jag känner mig nöjd ändå.
      Kramar♥

      Radera
  2. Ja,det är även bevisat att promenad i rask takt ger bättre resultat än att springa, dels blir det slitningar på knän och höfter när man springer på asfalt och ojämn mark. Ja, för mej har det gett resultat viktmässigt oxå, minus 10 kg på vågen.

    Det är så härligt att få sin egen tid ute i skogen, tankarna härjar vilt och det är mycket som jag har bearbetat ute i skogen.

    Kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. V.S.B. (vilket skulle bevisas).
      Vi har lika tänk.
      Kraaaaaam♥

      Radera
  3. Vi räknar ner till olika spännande saker. Ha en fin lördag! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör vi! Lördagen blir bra, trots regnet. Kram!

      Radera
  4. Ja skulle man inte passa på att handla när det är nedsatt, ja då skulle man inte ha råd att göra något roligt här i livet.

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant, så. Och jag har stenkoll.
      Tack detsamma!

      Radera
  5. Brukar ta lite tid innan värmesystemen förstår att det är dags att lägga på ett kol...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tråkiga är att dom skruvat ner värmesystemen.
      Vintern igenom kör jag med hjälp av extra värmefläkt =(
      Men, kunde varit värre.
      Kram

      Radera
  6. Hemskt att bo i en kall lägenhet.
    För en tid sen övertog HSB fastigheten där jag bor (jag köpte ej min lägenhet), så nu har vi faktiskt lite varmare inomhus.

    Ha en bra lördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är hemskt. Men vad göra? Flytta, är ett alternativ, men...
      Tack detsamma!

      Radera
  7. Kommer in och önskar dig en trevlig lördag! Vi har riktigt höst väder i dag! Kallt som bara den! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, minsann var det kallt. Jag har varit ute och cyklat och hade behövt en mössa, men vantar hade jag. Brrrrr.....
      KRAM

      Radera
  8. Moa var en ny upptäckt för mig när jag såg henne på Skavlan igår. Vilken fantastisk röst hon har!
    Jag tillåter inte reklam i brevlådan, så jag har inte koll på extrapriserna. Det spelar liksom ändå ingen roll för jag har så långt till affärerna så jag kan inte ta några rundor; det blir för dyrt med bensinen.
    Hundar är mina gurus när det gäller levnadskonst. Skulle helst haft en här hemma så jag inte glömde mellan varven.
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst har hon en härlig röst, denna Moa! Överraskande. Jag har hört henne i andra låtar förut, men inte tänkt på det.
      Vi hade ingen pappersreklam förut, men eftersom jag sagt upp lokaltidningen, så tar jag reklamen i brevlådan, den är bra, trots allt då.
      Ja, du skulle nog ha en hund, Piedra.
      Kram♥

      Radera
  9. Brr.. då har du det kallare än vi. Vi har 22°. Men det känns ruggigt och kall innan väggarna har värmts.
    Vi brukar också kolla priserna/rabatterna. Det är ju där som man kan spara lite.
    Jag har koll på din besöksräknare och väntar när det blir 100.000. Jag kanske skall springa in och ut genom din bloggdörr här för att det skall gå fortare ; )

    Önskar dig en skön dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du koll på mig? *ler*... Nåväl, på Expressen var jag uppe i 170000 men det var under 5 år. Bara en kul grej. Siffrorna är ju bara statistik, och statistik är tråkig.
      Japp, nu ska jag ut igen, kram och ha det gott! ♥

      Radera
  10. Oss hushållerskor emellan hehe..Visst gör man fynd. Idag blir det kålsoppa från frysen. Inköpt när kilopriset var lågt. Blomkål är gott och billigt just nu. Har tuggat slut nästan en stort på 3 dagar mums. Men strömming ? Nä de är för mycket småben..Det får Doris som kalasmat :)..Må väl Min vän /Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inga ben te tal om i min strömming, den va så fint rensad redan i affären, mums.
      Nu har jag repat till mig allt billigt på ICA...
      Jag tjänar varje dag, ja det vet du ju med, hushållerskesyster Bless....
      Må väl du osså min vän♥

      Radera
  11. Du betalade bara 50 procent för varorna? Nu har jag nog varit utflyttad för länge, för jag visste inte att dom bytt valuta i Sverige. Så kronan är utbytt till procent. Där ser man... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 50 kronor för din humor, Ama *gapskrattar*
      Lördagsluring, där, hehe...... ♥

      Radera