lördag, september 08, 2012

Fritidsforskare

Nu är gamla titeln ute.

Ingen Friherre eller Friherrinna längre.
Nu är pensionären Fritidsforskare!

Man kan nu också säga att Hösten är här!

Jag har länge sagt SenSommar, men......

Bilden är från min vandring igår.
Jag har en del att jobba med - foton å sånt, - så det kommer, - i sinom tid.

Idag ska jag fram på stan. Det är Qviltmarknad, denna lördag. Qviltköping (Lidköping, finns 4 qviltaffärer!). Och vanlig Torgmarknad.

"Det du tänker, drar du till dig!" Så sant, så sant. Jag har dragit till mig positiva saker, utan att ha tänkt jättemycket.....

Och jag så tacksam över dagen igår, den gav mig så mycket, och tacksam för en god natts sömn. Tacksam över att jag kan känna glädje, trots stor sorg. Tacksam över allt som jag har, över alla goda tankar och ord.

Nu när höstlöven faller, och hela naturen sprakar av färg, och vi tänder ljus - känner jag...
Kärlek till alla ♥...♥...♥

18 kommentarer:


  1. Har funderat mycket över mitt eget liv, min inställning, val & önskningar. Tror absolut det ligger myket i "Det du tänker, drar du till dig". men jag vet oxå att det inte är så enkelt alltid att tänka å få saker å ting att gå åt rätt håll alltid...

    ibland uppstår ju perioder, i ens liv " som i mitt fall när jag bodde tillsammans med mitt Ex" då man hamnar i ofas med livet. Många saker kan ha hänt som inte varit åt det positiva hållet. istället för att bearbeta händelserna i ett tidigt stadie, lägger man ofta eländet på hög i sitt inre. man blir en levande soptunna.

    när jag är inne i soptunnefasen så märker jag att det väldigt tydligt återspeglar sig i min vardag och i mötet med andra människor.

    allting tycks gå fel. jag möter människor som är elaka och hemska och som hela tiden missförstår mig, jag råkar ut för trista saker, allt e bara dåligt.

    ibland är man inte medveten om att man är en soptunna och då är det lätt att bli paranoid och tro att man är otursförföljd...fast det i själva verket är jag själv som attraherar till mig dessa händelser och människor pågrund av den uppbyggda negativiteten i mig.

    Jag tror självklart på att om man städar ur sitt inre blir allt efter en tid mycket ljusare och bättre. de hemska människorna blir förhoppningsvis trevliga och jag får mera positiva upplevelser. Men att städa upp i sitt inre är en konst oxå och det klarar man kanske inte av på egen hand alla gånger heller...

    Jag kan oxå känna tacksamhet och glädje till saker å ting även om jag bär på en stor börda av sorg...:)

    Ja hösten är här och det känns i luften...

    Kram ♥♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. God morgon, Simona!
      Din kommentar berör mig starkt. Jag "känner" dig sedan länge, och förstår att du ser saker och ting något ljusare just nu. Det ska du, för du är värdefull, fina du! Kram ♥...♥

      Radera
  2. Simonas kommentar fängslade mig, hon förklarade så utomordentligt bra hur man drar till sig saker efter sin livssituation.

    Själv har du en så fin energi som omfamnar livet liksom, du är helt enkelt en härlig kvinna av idag! :-)

    KrameLuttarmedKärlek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och du känner samma som jag, med Simonas kommentar.....
      Just nu är jag själv inne i en energiströmning, det stämmer, det gäller att inte stänga av den!
      KrameLuttarMedKärlek♥

      Radera
  3. De e ju fint att ha många titlar nu ;)

    Det finns ju så mycket att vara tacksam för, även om man inte tänker på det för ofta.. vilket man kanske borde göra oftare.

    Åå, jag väntar med spänning med vårat nya boende när vi kan tända ljusen där och mysa och titta ut från våran "glasvägg".

    Önskar dig en toppendag!!
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom där vardagshändelserna ska man inte bortse från, hela tiden händer det små underverk....
      Tror jag, det, att du väntar på nya boendet *ler*...
      Tack, jag har toppat ute, inte shoppat, man kan fönstershoppa också, prova lite, hänga tillbaka!
      Kram♥♥♥

      Radera
  4. God morgon!
    Ja hösten är här, det känns..
    Sorgligt men samtidigt är de en tid för härliga promenader, svampplockning, tända ljus inne och mysiga kvällar.
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, sinnet ändrar sig efter årstiderna, nu vill jag ha längre långbyxor, än dom korta långbyxorna *ler*
      Fin lördag till dig också, kram

      Radera
  5. Som du vet så håller jag inte med om att man drar till sig det man tänker. För i så fall skulle man väl aldrig drabbas av olycka när man tänker positivt - och tvärtom. Och nu hade jag ju bara tänkt positivt de senaste två veckorna, och ändå rasade jag rakt ner i mitt svarta hål igen igår kväll. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så synd om dig, som så lätt faller.....
      Jag önskar så, att du kunde få fortsätta vara glad och positiv!
      Kram♥

      Radera
  6. Tittar in och önskar dig en bra dag

    SvaraRadera
  7. Här är det nog inte höst än på ett tag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, gu´skelov för det, när du bor där du bor ;)

      Radera
  8. Finns fördelar med hösten även om sommaren är min tid!
    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fördelarna är väl, att september mera liknar den sommar som vi borde ha haft! Kram♥

      Radera
  9. Kommer bara in och säger godnatt! Vi är så trötta här! GODNATT hoppas du får sova gott/kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det var gulligt, jag har precis go´natat dig i din blogg nu! Är själv så pass lagom trött till att nana kudden nu/kram

      Radera