tisdag, september 18, 2012

Dragen vid näsan.....

Igår blåste jag iväg till Bibblan, glad i hågen, för att kvittera ut två av dom beställda böckerna.
Man sköter ju sådant själv via Internet nuförtiden...
Och innan hade jag lånat om två hemmavarande böcker till 2013-02-06.

Fick se ytterligare böcker av Paulo Coelho.
Tänkte på vad Piedra skrev till mig, kollade via biblioteksdatorn om boken "Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät" fanns inne.
Den fanns och jag försökte  leta reda på den själv.
Hittade den inte.
Frågade i kundtjänst.
Hoppsan, sa dom. Den blev just utlånad till 2013-02-06!
Lång näsa!

Jaja, jag lär väl ha böcker så det räcker till nästa år.
Kom hem med 5 och har 2 sen tidigare och 6 på väntelistan. Bibblan stänger inte förrän 2012-11-02.

Boken finns att köpa i pocket för en billig penning, så det är ingen katastrof.....

Nu - en snabbdusch, sen ska jag cykla iväg till Anna Sjukgymnast! I en hast! Med regnkläder på, hej å hå!

27 kommentarer:

  1. Den finns ju på biblioteket nästa år också. Men den är värd att köpa; jag har läst den flera gånger. Absolut hans bästa bok, tycker jag. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska nog köpa den, går att skicka efter på Adlibris, om du rekommenderar den som bäst! Kram♥

      Radera
  2. Men.... får man låna så länge?
    Hmmm - jag lånar ofta så det måste jag kolla upp.
    Ha en fin dag! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du läser mitt förra inlägg, så skriver jag att det är långtidslån p.g.a. flytt av hela biblioteket, så dom vill ha hjälp! Kram♥

      Radera
  3. Godmorgon greddisen. Det finns så många böcker som jag skulle vilja läsa, jag köper och börjar, för att sedan glömma bort hela handlingen och även författaren. Tidigare var jag en bokslukare, älskade att läsa och litteraturen har givit mig så mycket. Nu skall jag gå ner och se om jag får en tvätt tid...

    KrameLuttarFinaMänniska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft olika perioder med böckernas värld. Just nu är jag mycket i den världen, hinner knappt sticka.....
      Tvättid har jag i morgon, innan kören.

      KrameLuttarDuFinasteSjälvHjärta♥

      Radera
  4. Det var en väldans lång lånetid... På min tid tror jag det var två veckor eller nåt?

    Anders brukar låna e-böcker från bibblan till sin läsplatta. Funkar utmärkt. Fast nuförtiden är den plattan mest ockuperad av mig, som spelar wordfeud på den ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tre veckor, men precis som jag svarade på en kommentar här innan, så står svaret i förra inlägget varför. Ja, det är för att bibblan flyttar till nya lokaler och vill bli av med många böcker en tid...... Kram

      Radera
  5. Jag älskar böcker och att läsa! Men just nu har jag fastnat...gillar boken jag läser och vill verkligen läsa klart den! Men har fastnat! Måste ha nya glasögon med! Jobbigt då jag inte ser texten längre! Vilka böcker lånade du med? KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man måste ju kunna se att läsa! Jag läser bäst utan glasögon!
      Jag har lånat lite olika, en del Paulo Coelho, har nu Petra Lilja Andersson och Anna Jansson bl.a. KRAM

      Radera
  6. Då har du lita att läsa iaf =)
    Jag hinner inte läsa så mycket, egentligen en prioriteringsfråga...
    Ha det så skönt hos gymnasten och hoppas på förbättring till lilla axeln.

    Ha det bäst!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajjemen! Lite å läsa och fräsa, haha!
      Jag kämpar med min axel, som är bättre, men inte bra. Har fått nya övningar också. Kramis♥

      Radera
  7. Med tanke på att det skiljer en del i pris mellan en pocketupplaga och en bok som är inbunden tycker jag själv inte det spelar så stor roll, huvudsaken är ju trots allt innehållet som är det väsentliga.
    Ha en bra dag denna gråa höstdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förr ville jag aldrig köpa en pocket, den var mer svårläst. Men nu gör jag det, den är behändig, och jag vill inte spara på en massa tunga böcker, jag läser aldrig om dom.
      Som du säger, innehållet är viktigt!
      På mitt nattduksbord ligger i pocket "Jag lutar åt Gud" mycket trevlig bok med kåserier. Bra dag tbx!

      Radera
  8. Jag tycker om variation, men inte när vi talar väder. Då ska det vara antingen eller, inte både och.
    I stockholm tittar solen fram, så jag drar upp persiennerna. Efter 10 minuter blir det molnigt, vilket ger noll dagsljus.

    Så jag är väl inte så positiv just nu. Men imorgon är en annan dag

    Ha en bra tisdag
    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills har jag haft en bra dag, trots väderväxling....
      Ha det gott! och hoppas på morgondagen....

      Radera
  9. Det var int bara du som tyckte det var praktiskt att låna böcker under en lång period!
    KRAMAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, precis. Och det var ju meningen. Och först till kvarn.....
      Kramar!

      Radera
  10. Pocket är så pass billiga att man inte behöver tveka. Ofta är det ännu billigare om man beställer dem får adlibris eller någon annan.

    trevlig läsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, har tänkt göra det! Vitsen med inlägget var eg. att det handlade om en minut eller två, så vips, var boken borta!
      Tack, läser på!

      Radera
  11. Hans böcker har intresserat mig, men än har jag inte fått mig för att läsa någon av hans böcker trots att det är så många som skriver bra om hans böcker.

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte tidigare läst något av honom, mer än att jag läste ut Alkemisten nyss. Har lånat ett par tidigare, men lämnat tillbaka i förtid. Var nog inte mogen då.
      Tack detsamma!

      Radera
  12. Ja, nu har du att läsa;)) Nej, det är inte en sådan operation.
    Jag har läst lite om Pilgrimsresor och bara funderar och funderar. Jag får vänta och läsa om din resa och efter det tänka ut hur det blir. Men ett stort intresse har jag.

    Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har fått att läsa, och ett par böcker till droppade in i min biblioteksreservation.... en salig blandning för mörka vinterkvällar.
      Jo, min pilgrimsvandring, den är många intresserade av. Väntar med spänning själv. Kraaam

      Radera
  13. Som jag har försökt att läsa böcker, men det går inge bra när man inte kan hålla koncentrationen å minnet så länge längre... Jag läste mycket förr så jag saknar detta att få sitta å mysa å läsa en riktigt bra bok.... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var tider då inte jag heller läste så mycket. Det har varierat med koncentration här också. Kram, du fina♥

      Radera