söndag, september 23, 2012

Det här är är mitt land


Det gäller att liva opp´et.
Sjung med!
Denna sången sjöng vi i onsdags kväll och då föll några tårar ner för min kind.
I nästa stund så skrattade jag.

Det är ju bara ett år sen som Sigge Pusselbit och jag var vid Ale stenar. Ofattbart.
Inte visste vi då, vilken tid vi hade kvar.
Vi var i Lappland också, för en 10 år sen...
Nedan ett vackert minne från Borrby stranden.
Samma utflykt. I Skåne.


Lördagen regnade bort här i staden, fast jag var ute två svängar ändå.
Fick tag på min lakrits plus en god doft av lavendel på burk.
Man ska nypa lite utav innehållet, gno det i handen, sen sover man så gott....
Tränar på att möta hösten positivt.
Det kôster på, för jag vill ju ha värmen!

Jag får affirmera en öppen brasa i mitt virtuella bibliotek. Jag har en hel trave med böcker nu.
13 lånade och 2 till väntar på mig, sen har jag köpt x antal.
Ja, jag har teddyplädar att svepa in mig i, fårskinn att sitta på. Det går ingen nöd på mig.

Tacksamhet. För allt jag har.
Ljus och glädje.
Men jag tror jag kryper under täcket igen och lyssnar på radion.
Ja, det gör jag!

28 kommentarer:

  1. Sverige är nog ett fint land. Tror att många istället för att ta en tur igenom hela Sverige eller delar av Sverige och se den vackra naturen när de har möjlighet väljer att åka utomlands i stället. Och på det sättet missar de fina platser och upplevelser. Skulle inte ha nåt emot att själv få se lite av Sveriges olika landskap om jag hade kunnat... Du å "din" kör verkar ha riktigt kul när ni träffas. Det ska va kul att sjunga å hade jag bara vågat att öppna munnen å ta en ton bland folk och vågat att vara jag och vågat att ta steget ensam ut å in i en kör eller dylikt hade jag nog gjort det ☺ Söndagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är Sverige vackert! Inte för inte som vi har många turister här, trots att det inte är ett varmt land.
      Det är så roligt att sjunga med i kör, så det skulle du tillåta dig att våga, jag lovar du blir mottagen som du är! Värt ett försök, jag tror på dig!
      Söndagskram...♥

      Radera
  2. Sverige är väl värt att resa i för här finns så mycket fint att se. Får inte glömmas bort tycker jag.När barnen var små reste vi mycket i Sverige. Hyrde stugor här och var för att de ska ha sett lite av sitt eget land också.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns jätteroligt att ha sett hela Sverige, det är inte många fläckar som jag inte varit på.
      Kram

      Radera
  3. Sverige är verkligen fantastiskt! JAg har visat barnen hela Sverige, från Smygehuk till Treriksrös. De känner sitt land och kan geografin. Nu är det Martins tur, han har inte varit längre än Uppsala...

    SvaraRadera
    Svar
    1. En förnuftig mamma du är, Marlene!
      Bra gjort.

      Radera
  4. "Det här är mitt land"... Jag kommer bara att tänka på indianerna i Nord- och Sydamerika.
    Vacker bild från Borrby. Tänker att det väl var tur förra sommaren att ni inte visste hur kort tiden skulle vara.
    Stor kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, han säger så i början också...
      Det är allt bra tur att man inte vet morgondagen.
      Stor kram!♥♥♥

      Radera
  5. Sverige är vackert!
    Jag har många osedda platser här än.
    Vilken fin bild från Borrby.
    Här har vi mulet väder idag, få se om regnet kommer sen..

    Ha en bra dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har väl några platser kvar, jag med, fast jag har sett mycket och det mesta tillsammans med min man.
      Ja, här är så mulet med lite dugg i luften, lurar på att gå ut ändå.
      Tack och kramis...♥

      Radera
  6. Ja, man måste anpassa sig efter rådande omständigheter. Så jag väntar ett tag innan fleecefilten kommer fram ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men, har inte ni kalla kvällar och nätter? Jaja. Du vet jag är avis ;)

      Radera
  7. Sverige är vackert ! Det finns mycket att se och än har jag inte sett allt....

    Här är åter en gråvåt dag....kram och ha det sååå bra,,,♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har nog lite detsamma vädret i landet, tror jag. Dystert. Vi får liva upp oss! ...♥

      Radera
  8. Kikar in och kramar om dig. ♥

    SvaraRadera
  9. Sverige är ett fint land, speciellt om man håller sig borta från de mest attraktiva sakerna. Det finns fullt av smultronställen att upptäcka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst finns det smultronställen! Sverige har ju allt, närapå...

      Radera
  10. Jag älskar sverige..Här är det laddat med cd-böcker men inte har jag lust med det idag. Jag tror jag skall skriva ett par brev för hand, bara för att göra det svårt för mig. Tangentbordet får vila ;)..Kramom i hösrusket. Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är personligt med handskrivet. Tror det lätt glöms bort i denna datorvärlden! Så det gör du rätt i!
      Kramom...♥

      Radera
  11. i går hade vi med regn! Men lite uppehåll på kvällen..Jag har den singlen med Mikael Whie! Jag gillar låten. kram

    SvaraRadera
  12. Mikael Wiehe har många bra och fina låtar.

    Kram

    SvaraRadera
  13. åh jag älskar bilden med båten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, och jag älskar den mannen♥ bilden är så talande♥

      Radera
  14. Hej Gerd!
    Tack för ditt besök hos mig. Jag beklagar så hemskt mycket din stora förlust. Jag har ju onekligen en liten aning om vad du går igenom nu.
    Man får ta en dag i sänder och försöka glädja sig åt det lilla och så småningom ska man väl få livet att fungera utan den andra halvan.

    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina rara ord, Ingrid!
      Ja, det är en stor förlust, men dom vackra minnena finns kvar.
      Det var som om jag kände på mig att jag skulle besöka ditt blogghem...
      Ja, det är tomt, men en lycka att det finns en bloggvärld att utbyta tankar med.
      En cyberkram kan också skänka värme, kram tillbaka!

      Radera