torsdag, september 27, 2012

Det är vi ändå ♫ ♪


Allsångskul igår.
Just denna låten sjöng vi - bland alla andra!
♫ ♪ ♫ ♪
Som sagt, det är svårt att vara på dåligt humör när man sjunger, och det hade jag ju inte tänkt vara.
På dåligt humör.
♫ ♪
Men, det var min grannfru. Hon ringde mig på min hemtelefon, när jag varit hos sjukgymnasten.
Hon visste ju inte att jag hade hemtelefonen med mig och fanns inne på COOP och handlade *ler*
Men, hon var upprörd, för det var någon som spelade hög musik så det skallrade i väggarna, riktigt sådär att bastonerna dånar och dundrar.
Och detta överröstade hennes TV.
Väl hemkommen visade det sig vara samma granne, som hade barnuppfostran från tredje balkong bredvid mig här i somras.
Men grannfrun och jag gick upp och pratade med dom, det var inga problem att sänka ljudet.
Jag tror inte dom förstod bättre, och upp i detta oväsen låg en baby och skulle sova...
Men, som sagt, olika i olika familjer!
♫ ♪ ♫ ♪
Jodå, jag cyklade iväg i hällregn till Allsången.
Nu var där hela 10 goa gôbbar som spelade och höll takten för oss i kören, så det svängde ordentligt!
Och hem i lika mycket regn. Jag testar regnstället bara......
♫ ♪ 
Sen till TV:n och kollade på "Bonde söker fru" enbart för att jag tycker ett par bönder är rätt så speciella.
Efter det "Trinny och Susannah". Det är faktiskt riktigt intressant hur folk klär sig och hur mycket rätt stil betyder.
En kvinna hade löst sina figurproblem genom att använda dubbla behå.
Hej å hå.
♫ ♪  ♫ ♪
Nu ska jag strax cykla iväg till Tandläkaren. Fullt ös..... men inget ös regn. Än.


12 kommentarer:

  1. Ha en fin dag och lycka till hos tandläkaren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bara att bedja om hålfrihet *ler*.... sen har jag lite annat att greja med!

      Radera
  2. Mm, Trinny och Susannah är mina favoriter! Dels älskar de färger precis som jag. Jag skrev ju till dem och bad dem komma till Sverige och försöka få folk att sluta klä sig bara i svart. Och dels är det lite magiskt att se hur folks figurer - och inte minst sinnestillstånd - förändras genom att få ny kläder på sig, av rätt modell. Jag skulle också vilja bli omstajlad. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom är störtsköna, Trinny och Susannah!
      Det är nog många som behöver omstajling, och det sa dom ju också, där dom nu var - i Malmö, var det svårt - för det fanns så MÅNGA att stajla om! Det gamla paret var ju läckert!
      Jaså, du har kontakt med Trinny o Susannah? Häftigt.
      Kram♥

      Radera

  3. Jag klär mig inte längre med stil, utan jag kör med jeans och mjukbyxor. (gråter)
    Tror jag blev djupt deprimerad när jag upptäckte att jag inte längre kunde gå i höga klackar, hi hi hi, jag skojar såklart, men inte med att jag inte kan gå i höga klackar....
    Det är svårt att inte vara i en känsla när man sjunger, ledsna sånger, glada sånger, ilskna sånger....

    KrameLuttarMedKärlekSkallNuGåTillLidlOchTittaPåRegnjacka! :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du Kaisa, det var lääängesen som jag kunde gå i högklackat!
      Jag icke deppa ihop för det, men något trist är det, däremot så finns många fina och härliga skor för inlägg, och även dom med MBT-stuk som går att gå i utan. Så jag badar i skor, hihi *ler stort*
      Sjung, av hjärtat, sjung ♫♪♫♪
      KrameLuttarMedKärlekCyklarStraxIvägPåFika♥

      Radera
  4. Inget trist regnväder i Stockholm, stundtals skiner solen.
    Men jag stannar inomhus, hade tänkt försöka vara lite effektiv.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har olika dagar. Idag har jag några måsten, som måste uträttas medelst utomhussvängar.
      Ha det gott

      Radera
  5. Helena Sjöholm är bra och låten också. Tommy sjunger bra men jag gillar inte honom...
    Det skulle vara roligt att bli stajlad. Visst blir det skillnad, beroende på kläderna etc.
    Hoppas det går bra hos tandläkaren och att du inte har några hål =)

    Önskar dig en fin dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom sjunger underbart båda två. Vad betr. Tommy, så lever han väl sitt liv som är, ja..... Nä. Men härlig ändå.
      Gick bra hos tandläkaren, det köstar alltid massor, jag ska inte säga att det är värt varenda krona, för han är dyr, men men, jag har gått där sedan 1999 och jag känner mig trygg. Lite småfixning, inga hål.
      Tack, jag cyklar snart iväg på fika! Kram♥

      Radera
  6. Nej, ösregnet har flyttat si ner till oss. Hoppas tandläkarbesöket gick bra och att du får en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar så! Det ska bli en fin dag här, lite lagom sol! Kram

      Radera