söndag, augusti 19, 2012

Väninnan och jag i Smögen (foto)

Vi hade en underbar dag i Smögen och på smögenbryggan i fredags.

Redan när jag kom till Uddevalla i torsdags, så var vädret vänligt och varmt. Som på beställning!
Och resan till Smögen var kantad med solstrålar och värme.

Jag har lagt ut några kort i min Fotoblogg.
Den hittas HÄR!

Inte nog med att Gud var god med vädret, affärsmännen var vänligt sinnade med häftiga rabatter. 
Först 30 procent, sen blev det 50 och till slut 70. Så den som vågade chansa att inte varan tog slut, kunde verkligen fynda - kvalitetsmärken

Och dessa läckra räkmackor! Denna restaurangen som vi besökt tidigare, har bara en tunn hönökaka under ett berg av färska smögenräkor, mackan är så stor så man knappt får ner den. En hel middag. 
Med kaffe till, 113 kronor, inte farligt.

Igår regnade det i Uddevalla. Väninnan och jag tog samma buss till Trollhättan, hon steg av för att jobba och jag fortsatte till Lidköping.
Kunde packa upp och mysa i godan ro........

Tack för trevliga dagar, väl värda att minnas och vårda. ♥


Och tack, fine kissekatten Cias, för allt purrande och goss, du är din mattes ögonsten, det vet jag. 
Din matte pratar med dig hela tiden, det hörde jag ♥

22 kommentarer:

  1. Åh så härligt ni haft det, jag har tittat på dina fina kort också. Jag var på samma ställe i slutet på åttiotalet och då fotade jag också dessa hus....
    Kommer inte att finnas på bloggen de närmaste dagarna, någonting upptar min tid.

    KrameLuttarFånEttFuktigtStockholm (Hjärta)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns flera fiskelägen, som är helt underbara, fast det är nåt visst med just Smögen och räkorna.

      KrameLuttarOchLyckaTillMedDetSomUpptarDinTid♥

      Radera
  2. Åååhhh vad gott med en sån räkmacka! Det kan jag verkligen sakna här - färska smögenräkor.

    sv: Jo, det är Aloe Vera där i bakgrunden. Det är dom slokande små stackarna framför som är Cherimoyas. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är nåt visst, smaskens helt klart!
      Vad bra, då - att jag gissade rätt på Aloe Veran ;)

      Radera
  3. härligt är det när vädret är med en om man ska göra nåt speciellt typ. Uddevalla verkar också vara ett fint ställe :))
    Söndagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Uddevalla ligger bra till för att ta sig till den riktiga kusten. Rätt mysigt där.
      Och så perfekt förbindelse med buss eller tåg!
      Söndagskram♥

      Radera
  4. Räkmackor+västkusten=toppen.
    Jag älskar västkusten, den är nästan lika fin som Stockholms skärgård

    Ha en bra söndag
    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också att Stockholms skärgård är vacker!
      För många år sen var jag där med alla mina fyra barn och under den veckan åkte vi båt varje dag till olika mål.
      Ha det gott!

      Radera
    2. Kul att någon utsocknes uppskattar Stockholm. Annars verkar det mest vara de infödda som gillar stan.
      Stockholm är en vacker stad, kanske inte just idag när himlen är ganska så grå

      Radera
    3. Min mamma har bodde i Stockholm i sin ungdom och jobbade där.
      Min ena morbror bodde också i Stockholm med sin familj, Hammarbyhöjden tror jag det hette.
      Stockholm är ju vår huvudstad. Jag har varit där många gånger, det har varit p.g.a. olika saker, allt från nöje till friskvårdskurser.

      Radera
  5. Inte konstigt att folk vallfärdar till smögen. Det är väldans fint. Räkfross mums. Vi har ett ställe nära arvika som gör fantastiks goa räkmackor och ligger otroligt vackert vid en sjö./Må väl Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, "smultronställen" eller räkmackor kan man nog hitta lite varstans i vårt vackra land! Må väl du oxå ♥

      Radera
  6. Smögen är ett härligt ställe, men jag har mitt riktiga smultronställe ca 1 1/2 mil därifrån, Bohus-Malmön. Där tillbringade jag mina somrar som barn.

    Jag länkar tillbaka till Fototriss som är en fotoutmaning, som den som vill kan deltaga i. Varje vecka är det nytt tema. Helena heter tjejen som håller i detta.

    Ha en riktigt bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bohus-Malmön låter fint, där har jag aldrig varit.
      Jag har hört talas om Fototriss men aldrig deltagit.
      Nu kommer solen lite försiktigt, vi får ha en bra dag i vår fina stad. Kram

      Radera
  7. Åååh, så härligt det där låter, allt som du har varit med om.
    Vilka fina foton du har tagit på fotosidan.
    Dom små färgglada husen är jättefina.
    Maria har nog fotat dom också om jag inte minns fel. Dom är så fina.

    Önskar dig en skön och avkopplande dag och kväll!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var härliga dagar!
      Jo, jag tror Maria har varit där och fotat också.
      Tack, solen skiner just nu för fullt, så jag får ut. Igen.
      Kramis♥

      Radera
  8. Så vackra bilder i din fotoblogg :D

    Kram

    SvaraRadera
  9. Du har verkligen flyt i ditt fyndande! Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ärligt talat, så köpte jag inte så särskilt, det var mest väninnan. Mina storlekar var slut. Men det var kul ändå! Kram♥

      Radera
  10. ♥ Fantastiska underbara inspirerande kvinna, jag tror att din pusselbit är jättestolt över dig,för att du kan känna både glädje & tacksamhet,& få ner det på print, så att vi andra kan låta oss inspireras ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kicki♥ Du gör mig stum. Vad ska jag svara på detta?
      Jo, ett stort TACK! ♥fina du♥

      Radera