söndag, augusti 05, 2012

Tangent

Ja, igår gjorde jag så gott jag kunde av dagen! Inga storvulna saker, men en tur till Torgmarknaden är alltid trevlig.

Pratade för länge i telefonen, så jag blev lite sen och dom billigaste orkidéerna var borta, men det gjorde inte så mycket. Jag fyndade ett värdebälte för 65 i stället. Och lite jordgubbar för 20.

Köpte en pyttepytteliten turkos stekpanna, typ för ett ägg, den lagade jag en laxbit i igår kväll. Det måste ju vara energisnålt!

Jag har velat ha webbradio, men det funkar inte här hemma, så det projektet har jag lagt ner nu.

Mitt mobila bredband med router till får inte den täckning det behöver genom dom här tjocka betongväggarna. Jag har märkt det när jag ska spela video eller You Tube. Jag uppsökte en radioaffär och diskuterade, och dom kände till problemet. Det har operatören 3 aldrig sagt ett dyft om. Nä.

Jag tittade på en annan variant av smidig radio i stället, så detta testar jag nu. Radion är av märket Tangent, tydligen danskt. Liknar Tivoli. Har en turkos sak hemma. Vi får la se..... La du märke till ordet turkos? Det liksom återkommer....

Och jag är i städar- och röjartagen. Här åker det väck kläder och böcker och lite ditt och datt. Ibland är jag en ekorre. Eller hamster. Vilken är värsta samlaren? För "Bra å ha. Nån gång"?

Och många tankar har jag emellan mina "glädjeskutt". Helt läkt blir man aldrig. Och så kan jag inte låta bli att läsa "Jag är Elisabeth" - och vill man bli berörd, ska man läsa om hennes kamp. Jag känner igen det alltför mycket med Sigges sista tid. Tidigare följde jag "Mikaela och lilla Alva", nu är Mikaela en ängel sen många månader tillbaka. Sigge säger till mig att jag ska sluta grubbla på det där, för min egen skull. Och det ska jag väl, då..........

Till morgonens stora glädje konstateras Vackert Väder! Det får jag göra någonting av. Vad? Det får ge sig efter frukosten. Nu ska havregrynsgröten på!

Guten Appetit! Schönen Sonntag!

18 kommentarer:

  1. Jag var väldigt turkos en tid också. Jag upplever att det är en färg man söker sig till när man börjar må lite bättre efter att ha varit i något väldigt jobbigt.
    Då kanske det är de tjocka betongväggarna här hemma som gör att jag har så usel mottagning på mobilen. Då hjälper det nog inte att byta operatör.
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det där med mobiltäckning, det var intressant! Så som vi körde runt här i stan för att hitta den hastighet som 3 lovade! Vi fann bara 2 eller 3 punkter i stan, där det var utmärkt. Och ändå är routern i fönstret här, vi har provat ALLA fönster. Han i affären sa att Telia absolut INTE skulle funka hos mig. Där ser man.
      Jag har haft rött som favvofärg så länge länge, sen blev det mycket rosa, och nu är det turkos!
      Kram!♥

      Radera
  2. Turkos är en fin färg ☺ Jag tycker om ljusa färgglada färger. Svart å grått å dylika färger gör mig bara deprimerad Kram ♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, turkos var dessutom min pappas älsklingsfärg!
      Kram♥♥

      Radera
  3. Kram! ♥ Läser och begrundar men orkar inte alltid skriva,,,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, läser och begrundar mest... ibland.
      Kram! ♥

      Radera
  4. Gröt är en bra start på dagen!

    Jag brukar också läsa i hennes blogg. Vilken kamp och som den berör. Har man haft en närstående som varit i samma situation så känner man igen mycket.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag känner igen ALLDELES för MYCKET .... men läser ändå. Hon är ju en småbarnsmamma...
      Kram från mig, som är grötmätt nu.

      Radera
  5. Turkos är en underbar färg, man blir glad av den :)
    Att gå på torget det var det längesedan jag gjorde en lördag. Det händer ibland, men inte så ofta...
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, turkos är en vacker sten också.
      Jaså, inte på torget så ofta? Jag tycker det är kul, jag. Alltid så mycket folk ute och så doftar det kaffebröd överallt, fast jag äter det inte....
      Kram

      Radera
  6. ❤ En resande kramelutt ❤

    SvaraRadera
  7. Kul! Sköt om dig, du också. kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Lisbeth, alltid kul att läsa nya bloggar! Kram!

      Radera
  8. Turkos? När det finns rött... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Turkos, när det finns rött...
      Jag har länge varit "Lady in Red", ska du veta.
      Ville bara byta, så där. ;)

      Radera
  9. Tack själv för besöket
    Zoega är mitt favoritkaffe, det stämmer

    Ha en fortsatt bra dag
    mvh, susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Susanne! Zoega är det perfekta kaffet då man äger en MoccaMaster *ler* det var där jag började uppskatta kaffemärket som bäst!
      Kram

      Radera