söndag, augusti 12, 2012

Stora Salen, Kinnekulle

Ledsen, men det blev inte någon vandring till Stora Salen på Kinnekulle igår heller =((

Bilden har jag lånat från Turistbroschyren.
Ursprungligen fanns det två gårdar, Stora Salen och Lilla Salen, på det heliga berget, som fordom kallades Kindculle eller Kindaberg. 
Nu finns inte gårdarna kvar, bara namnen.
Nästan lika långt upp som Högkullen ligger salarna.
Hällekis betyder Heligt Grus och Olof Skötkonung lät ju sig döpas år 1008 vid Husaby på berget.

Jag har planerat den här vandringen nu ett tag och det måste kännas helt rätt, när jag beger mig dit, för det finns så många minnen förknippade
Det återstår att se, om jag gör vandringen idag, om jag riktigt tar sats, nu står ryggan på golvet med vandringshatten uppepå. 

Men jag var inte overksam igår, inte! Jag tog mina BungyPumps och stavade iväg tvärs över Campingen, bort till Småbåtshamnen och sen kors och tvärs på Campingen igen bland alla ekipage och tält.

Det blev en halvmil med allt jag gick och det känns att pumpa sig fram med 4 kg vikt i stavarna.
Och här är ett bildbevis, taget med min lilla CASIO kamera.
Flera finns i "Mina Foton". Jag fortsatte ju en bit till och såg lite kul......

Nu lite Havregrynsgröt och Kaffe, så får vi se om jag laddar ryggan......

10 kommentarer:

  1. Oavsett om du beger dig iväg på din vandring idag eller inte så får du ha en trivsam dag på alla sätt å vis Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Du är SÅ duktig, som gör allt detta. Beundransvärt!
    Jag är nog lite bekväm av mig, men ibland kan det blir fart på mig också.... =)
    Fina bilder av fina platser!

    Önskar dig en fin och skön söndag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig en fin och skön söndag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Men ut kom du i alla fall även om målet blev ett annat. Var sak har sin tid :D

    Krma

    SvaraRadera
  5. Det måste va tungt med dom vikterna att gå, men säkert bra träning. Har ätit min gröt och ska försöka få nån slags ordning bland lådor och brötet ;)
    Kram <3

    SvaraRadera
  6. Jag kör med vanliga stavar..fast de va ett tag sen nu :).HistorieLektionen idag var intressant damen ;)..Kramom Bless

    SvaraRadera
  7. Hoppas du har kommit iväg på någon vandring idag, och att du har bättre väder än Stockholm.
    Här är ganska grått,och kyligt, och det har regnat. Men jag deppar inte speciellt för det

    Ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
  8. Undrar om det blev vandring i alla fall? Har läst tillbaka, högljudda grannar finns det got om..... ♥ KrameLuttarMedKärlekOchVärme ♥

    SvaraRadera
  9. Åh! Vi har inte campat alls i år - känns lite snopet, saknar det!

    Hoppas du kom iväg idag då :-)

    SvaraRadera
  10. Ett strålande fint vandringsväder igår. Jag gjorde min uppgift. Med visst vemod men med egen styrka. Nu var det JAG som gick av stigen, jag som bestämde. Ingen att diskutera med.
    Väl hemma, dusch, avsvalkning på balkongen, satt och bara var.
    Lät bli datorn, förutom att jag tog fram fotona ur kameran.
    Liten kort bloggpaus.....
    Tack för alla kommentarer! Alla ni fina! Kram♥♥♥...♥♥♥

    SvaraRadera