lördag, augusti 25, 2012

Parisregn

... var det inte, nä.

Det var skyfall på vissa ställen på vägen hem.
Annars gick allt galant klockrent som ett urverk. Mycket lättare att hitta hem än bort.

Kanske hade Volvolina hemlängtan? Hon vill nog också bli tvättad, för vi var med om riktigt sketaväder en dag. Det är så i buschen, grusvägar, leriga gräsmattor...

Jag kom hem hel och ren i går eftermiddag och hela brevlådan var full i reklam. Och solen sken och det var görgött på balkongen. Tittade på jordgubbsplantan där i krukan. Massvis med jordgubbar på en vecka! Mums!

Jag kom på, att jag har ju nästan gjort "lilla" värmlandsresan! Den "stora" gjorde min man och jag för tio år sedan. Då var vi ända upp till Stöllet och körde runt kors och tvärs i landskapet. Det var i oktober månad och en ljuvlig höst. 

Nu så har jag varit i Karlstad och Sunne och lite småbyar där runtomkring. Sommarstuga och renoveringshus "Kråkslottet" samt hemma hos Sarahs svärföräldrar. 
Möcke varmlandska blev det, men det är ett gött landskap och en goer dialekt.

Nu återstår ett arbete med att få dit några bilder i min fotoblogg på diverse saker....
Fast idag får jag först njuta av lördagen, torgmarknaden, kolla ett par affärer.

Och jag, jag har inte legat i Loftet sen 7 augusti.... Jag finner mig väl i Min Säng i Sovrummet. 

♥ Äntligen.♥ Positivt. ♥ Försöker vara i Nuet, så gott det går ♥

18 kommentarer:

  1. Vilken resa du har gjort! Du verkar ha haft roligt och det är huvudsaken :)
    Hem hittar man alltid, brukar jag säga. Sen om det tar mindre eller längre tid spelar inte så stor roll.

    Önskar dig en skön och lugn dag!
    Kramis ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har haft skôj!
      Visst, hem kommer man alltid på nôge vis, men det var så käckt att det gick fort och lätt, som en plätt!
      Önskar dig detsamma tillbaka, kramis♥♥♥

      Radera
  2. Så skönt att du finner dig väl!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken resa du har gjort! Du verkar ha haft roligt och det är huvudsaken :)

    Önskar dig en skön dag!
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev en hel del och det var jätteroligt.
      Önskar dig detsamma, kram♥♥♥

      Radera
  4. Låter som du fått en fin lite semester! Det är bra att du försöker att njuta i nuet! Det bör du göra!
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev så bra, så och nu skiner solen!
      KRAM

      Radera
  5. Välkommen hem, verkar vara en trevlig resa Du har haft. Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det blev jättefint alltihop, har inte landat riktigt än, tror jag. Det blev några mil ensam i bilen. Kram♥♥♥

      Radera
  6. Såg just att bloggerskan "jag är Elisabeth" har somnat in. Men det var ju inte det jag skulle skriva egentligen. Kom av mig vad jag skulle plikta ned till dig tack vare att jag läste om Elisabeth... så jag önskar dig bara en bra kväll Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också sett detta om Elisabeth. Kommer inte att blogga om det men har lämnat en kommentar. Det gick fort. Och filmen liksom rullades upp igen för MIG.
      Solen skiner här så allt är bara bra, har varit på Porslinsfestivalen här i stan. Kram♥♥♥

      Radera

  7. Tittar in med en KrameLuttBaraSolenSkinerSåHärPåKvällen

    SvaraRadera
    Svar
    1. KrameLuttNuÄrDetMörktOchSnartLäggeDax

      Radera
  8. Trevligt att åka runt och titta sig ikring. Det gillar jag verkligen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är ju själv lite av en zigenare, typ åka runt ;)

      Radera
  9. Hej!

    Så är jag åter på banan igen.
    Tog mig själv i kragen idag, slog ihop mina båda bloggar till en, och det blev en ny adress.

    På återhörande
    f.d.zoega59

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejhej!
      Då får jag kolla dig på nytt, då. Kram

      Radera