torsdag, augusti 23, 2012

Kråkslottet

"Kråkslottets" kök under renovering.
Jag skrev ju igår morse att jag skulle bese slott eller koja...

Oh, så fint det växer fram, renoveringsobjektet!
Här har inte jag varit sedan i mars, och då var det bara brôte, efter den tidigare ägaren.
Nu var jag där igår...

Huset andas frid och stillhet.

Långt ute på vischan, med blick utöver en liten sjö.
Än så länge inget indraget vatten eller ström i varenda rum.
Än så länge originaltapeter på väggarna...

Sen kom regnet, skyfall, dunder och brakande åska.

Igår kväll gick hela stora fina gänget på 7 pers. på hotellet och åt kvällsbuffé. Mums.


Idag? En annan stuga ska besiktigas.
Nu låter det som om jag har många stugor...
Jag får njuta på andras bekostnad.
Roligt.

Och i kväll blir det grillning i Kråkslottet. Kanske ännu mindre datorisering än nu, för det är ont om strömming... strömmen, menar jag....... får ta igen alla visiter hos mina fina bloggisar när jag lämnat dom norra skogarna och nått Vänerns södra strand.

13 kommentarer:

  1. Åå ännu en pärla i skogen..Jag saknar tysnaden när jag ser det här.Va söt sara var hon och älsklingen var ett fint par♥ Nu till tandis//Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är jag i sommarstugan vid frykensjöarna... dålig täckning, provar lite.
      Ja, mina unga fina är ett härligt par <3

      Radera
    2. Tack så mycket för ditt fina tyckande om mina turturduvor, söta som karameller, hihi...... hoppas tandis gick bra!

      Radera


  2. Ha det bäst där du är! KrameLuttarFuktigaOchMolniga

    SvaraRadera
    Svar
    1. TackOchKrameLuttViÄrIregnetMenSolenKommerISvampskogen<3

      Radera
  3. Tänk vad underbart att ha ett kråkslott! Helst någonstans i skogen. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har dom, mina ungdomar fina. Kram<3

      Radera
  4. Fanns det inte en serie som hette kråkguldet... Buuuuuurrrr tyckte den va så otäck... Har ju inte med detta att göra som du skrev men Kråkslottet får mig att tänka på Kråkguldet :) ... Puss på dig Blogg Mamma ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kråkslottet är ju en kul benämning. Detta är en stor ordentlig stuga, där ingen bott på många år. Man hittar mycket rart. Gammaldags tapeter och eget målade tapeter.
      Puss tillbaka BloggDotter...

      Radera
  5. Det ser då ombonat ut i köket i vart fall ... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sovit i kökssoffan och det var då ombonat och skönt. Hos min dotter och hennes man.
      Kram<3

      Radera
  6. Vilket härligt kök. Nostalgi över det.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu sitter jag i det fina köket! Ska bli frukost. Kram

      Radera